Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oppgradere lys i bagasjerommene

Startet av GelpMan, torsdag 05. mars 2015, klokken 11:57

« forrige - neste »

GelpMan

Der sluttet varmen i bilen og virke :'( >:(

Prøvde å stoppe og skru av og på bilen, til ingen nytte.

Så gjorde jeg det lureste jeg har gjort på lenge, spyle rutene... var bare å stoppe og skrape bort den tynne filmen med is som gjorde at jeg ikke så noen ting.

Kom meg hjem, men hva gjør jeg nå? Dette kvalifiserer vel til "vei assistanse" med leiebil?? Umulig å kjøre bilen nå som det er minusgrader ute...

Har siste software, bilen var inne og byttet Ladestyrings-enhet og motorstyrings-enhet (som dem kalte det, altså KLE/EME bytte) I begynnelsen av januar.

Yttertorjen

Sitat fra: GelpMan på torsdag 12. februar 2015, klokken 19:57
Der sluttet varmen i bilen og virke :'( >:(

Prøvde å stoppe og skru av og på bilen, til ingen nytte.

Så gjorde jeg det lureste jeg har gjort på lenge, spyle rutene... var bare å stoppe og skrape bort den tynne filmen med is som gjorde at jeg ikke så noen ting.

Kom meg hjem, men hva gjør jeg nå? Dette kvalifiserer vel til "vei assistanse" med leiebil?? Umulig å kjøre bilen nå som det er minusgrader ute...

Har siste software, bilen var inne og byttet Ladestyrings-enhet og motorstyrings-enhet (som dem kalte det, altså KLE/EME bytte) I begynnelsen av januar.

Hadde samme opplevelsen i går (beskrevet under "I-Remote App" tråd. I dag har jeg kjørt 6 turer a 2 mil: alt fungerer som det skal !

GelpMan

Det ble definert som driftstans (Mobile Care) man kan ikke kjøre en bil uten varme på rutene i kulda, det er fali det. Noe jeg selv erfarte når jeg kjørte bilen i går, da rutene iset.

Så da er bilen inne for sjekk.

Yttertorjen

#3
Sitat fra: GelpMan på fredag 13. februar 2015, klokken 15:23
Det ble definert som driftstans (Mobile Care) man kan ikke kjøre en bil uten varme på rutene i kulda, det er fali det. Noe jeg selv erfarte når jeg kjørte bilen i går, da rutene iset.

Så da er bilen inne for sjekk.

Så skjedde det samme pånytt: ingen varme. Restartet flere ganger, lot den stå et par timer, forsøk på forsøk, men bare isødet. Snakket med forhandler, fikk oppskriften på mobile care. Kjørte gjennom prosedyren, bilen lastet over info, ringte opp og en hyggelig kar svarte og ville vite sted, problem og tlfnr. Skulle ta kontakt etter ca 5 min. Etter 10 min ble jeg nysgjerrig, prøvde en gang til og vips: varmepumpen går som faen !  Etter 15 min ringte han tilbake, etterspurte om situasjonen nå: jeg forklarte: alt vel - kan jeg slippe å sende gullet fra meg ? Jepp, hvis alt er ok, så stopper vi der.  Skjer det igjen, kjør samme prosedyre (mobile care), lever om mulig bilen på nor Lines sydgående eller nordgående hurtigrute, og verkstedet ( Trondheim eller Bodø) henter på Kai. Det er 40 mil til disse verksteder. Leiebil leveres !Konklusjon:har aldri opplevd makan til servicevennlighet, opplevelsen med BMW øker i omfang !  I ettertid kommer jeg på at det er en fellesnevner i disse 2 episodene dette har skjedd: det er de eneste  gangene  jeg har kjørt bilen ned på eco pro + før jeg parkerte og satte på lading. Hmmmm. Kan det ha en sammenheng ?  Får prøve det ut litt, men venter til sommeren !


Yttertorjen

Sitat fra: GelpMan på fredag 13. februar 2015, klokken 15:23
Det ble definert som driftstans (Mobile Care) man kan ikke kjøre en bil uten varme på rutene i kulda, det er fali det. Noe jeg selv erfarte når jeg kjørte bilen i går, da rutene iset.

Så da er bilen inne for sjekk.

Etter opplevelsen for en uke siden, har det blitt mye bruk med utallige start/stopp.  Alt normalt - inkl varme.  Hvordan gikk det hos deg GelpMan ?

GelpMan

Sitat fra: Yttertorjen på fredag 20. februar 2015, klokken 11:55
Sitat fra: GelpMan på fredag 13. februar 2015, klokken 15:23
Det ble definert som driftstans (Mobile Care) man kan ikke kjøre en bil uten varme på rutene i kulda, det er fali det. Noe jeg selv erfarte når jeg kjørte bilen i går, da rutene iset.

Så da er bilen inne for sjekk.

Etter opplevelsen for en uke siden, har det blitt mye bruk med utallige start/stopp.  Alt normalt - inkl varme.  Hvordan gikk det hos deg GelpMan ?
Hei. Fikk bilen tilbake i dag etter en uke på verksted. De fikk opp feilen på diagnose, men klarte ikke få feilen til å gjenta seg. De hadde vel et håp om at feilen skulle dukke opp sånn at de fikk målt seg frem til feilen/sensoren.. eller hva det var...

Så fikk vel bare beskjed om å ta kontakt hvis det gjentar seg.

Det har vært mildt hele uka... Den dagen jeg fikk feilen gikk det fra pluss 5-6gr. til minus 4-5 grader i løpet av kort tid, og sitter med en følelse at dette har noe med saken å gjøre. Kan legge til at jeg har byttet KLE/EME og at temperatur svingninger virket som en utløsende faktor for de feilmeldingene jeg fikk (Drivtrain Error) før jeg byttet KLE/EME. Bilen står ute, da jeg ikke har garasje... Ennå;-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA