Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av oaarum, onsdag 04. mars 2015, klokken 23:13

« forrige - neste »

oaarum

Det har såvidt vært nevnt i senkesett tråden og en prøvekjøringstråd. Hvor mange får til lys i de to loddrette parklysstripene i hovedlyktene sammen med kjørelysene? Med eller uten lysautomatikk, og  når er bilen produsert.
Jeg ba om dette før bilen kom, men fikk ikke det ved levering. Hadde bilen inne i dag, og da sa de de ikke fikk det til. (Fordi de som var kurset på elbiler var på kurs. Litt dumt å booke time for oppdatering da men det er så.)

Demobilen jeg lånte i høst hadde dette:

2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

Råde

Ja, det der er rart. Jeg har fått det. Men da jeg skulle teste etter diskusjon her, sånfår jeg det ikke til. Må testes videre (i lys og mørke) men det står ikke så høyt på prioriteringslisten. Det er stort sett alltid noe annet som blinker rødt...
e-Golf | X75D

urabus

Min er slik som bildet over viser. Tror det er en tidlig utgave av Egolf. Intro sikkert.

Kjelliken

Min er også som på bilde.

Når min er produser vet eg ikke men er en demo bil fra tyskland.
Var kun gått 1000 km så det var jo helt greit.

E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

oaarum

Snakka med verksted igjen i dag. Var visst ikke mulig å gjøre noe med dette uten av det kom feilmeldinger.... Surt! Kunne muligens ha noe med lys og sikt pakke å gjøre.
Angrer litt på at jeg ikke tok med den, trudde det hovedsakelig var ubrukelig fjernlysassistent og aut avblendbart speil som ikke blir ordentlig mørkt. Men savner nå, lys i speil, aut kjørelys og lys i park....
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

lightningii

Jeg har lys pg sikt pakke men kan ikke få opp den kombinasjonen

jan-c

Sitat fra: lightningii på fredag 20. februar 2015, klokken 22:04
Jeg har lys pg sikt pakke men kan ikke få opp den kombinasjonen

Et skudd i blinde: Hva med ambient belysning?
2018: e-Golf
2015: e-Golf
2013: Golf VII

oaarum

2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

4Matic Fanatic

Sitat fra: oaarum på lørdag 21. februar 2015, klokken 16:15
Jeg har ambiente og får ikke til...
Ditto. Lys og siktpakke og ambiente, men slår jeg den på 0 kommer kun signaturlysene, setter jeg den på Auto går det mellom signaturlys og nærlys/signaturlys (i mørket), og slår jeg den på neste kommer parklysene og ikke signaturlys.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

mihkku

Noen som har funnet på en løsning her?

Har full utstyrt eGolf, men får bare enten eller :/

oaarum

Min forhandler vil ikke prøve å få til dette desverre. Men hvis noen har forslag så spytt ut!
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

e-Golfer

Får man ikke til dette ved å lade bilen helt ut? Ser jo ut som den er tom for strøm  ;D
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

e-Golfer

Kjørte bak en trailer med "speil" på vei hjem fra jobb i går og tenkte jeg kunne forske litt. Ved å vri bryteren et hakk til høyre for Auto, altså til Park fikk jeg til dette
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

hottentott33

Litt gammel tråd, men...  :)

Hvis jeg setter bryteren i 0-stilling får jeg parklys samt ikke fullt så kraftig signaturlys. Mens signaturlyset lyser med vanlig styrke i auto, og slukker ved alle andre innstillinger. Jeg syntes i allefall det var en artig feature med litt svakere signaturlys og parklys i 0-stilling :) Sikkert ikke lovlig å kjøre med på offentlig vei, men ser litt mer staslig ut når en ruller inn med ny bil til neste familiemiddag ;)

Edit: Rettelse i en setning.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

4Matic Fanatic

Schnodig. Virker som alle er forskjellg oppsatt her.. må jo svime rundt i fylla de som koder dem opprinnelig...?   :o
Anyhow - dette er ihverfall på plass hos meg nå etter en runde med VCDS:
0:      Ingen lys
Auto: Park og signaturlys (nærlys og signaturlys i mørke)
Park: Parklys
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA