Den dagen insentivene inndras....

Startet av elektrolux, torsdag 12. februar 2015, klokken 07:21

« forrige - neste »

elektrolux

Kan en fortsette å kjøre bomfritt med denne:  http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=55756831

Grunnet 3 hjul er den bannlyst fra kollektivfeltet, og den vil forbruke verdens siste rester av fossilt drivstoff, bråke og lukte. Men den var jo kul.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

goggo

Den dagen Elbil incentivene inndras så kjører jeg forhåpentligvis en Elio.


Den bruker under 0.25 l/mila på langkjøring, har samme årsavgift som elbil, kjører gratis i bomringene, OG kan kjøre i kollektivfeltet??. Og så er nok varmeapparatet noe bedre enn på trillingene :)


Jeg har en reservasjon inne ( 1000 USD, non-refundible....) , og regner med å være den første som tar en Elio  til Norge. Ønsk meg lykke til på trafikkstasjonen når jeg kommer med denne, jeg vil nok trenge det!

Denne presentasjonen ble holdt på New York International Auto Show i går.

https://www.youtube.com/watch?v=RJUXhK4pHx8

HUgo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Griffel

Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rikerud


Rikerud

Så har vi denne med gyro. Spørs hvordan den er på vinterføre med 2WD.
http://litmotors.com/c1/

Rikerud

Sitat fra: elektrolux på torsdag 12. februar 2015, klokken 07:21
Kan en fortsette å kjøre bomfritt med denne:  http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=55756831

Grunnet 3 hjul er den bannlyst fra kollektivfeltet, og den vil forbruke verdens siste rester av fossilt drivstoff, bråke og lukte. Men den var jo kul.

CanAm Spyder er også et alternativ. Men litt kaldt om vinteren....
http://www.brp.no/spyder/

Rikerud

Også denne da. Gratis i bomring.
https://www.flickr.com/photos/68665291@N03/6321428616/

Fortsetter det med gratis gjennom bomring så kjøper jeg Tesla, hvis ikke blir det en annen løsning.

elektrolux

Secma får du med elektrisk motor og skikkelig rekkevidde. Er meget interessant som bomsniker.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Ballemann

Renault Twizy kjøres også gratis i bom da den er mc reg :)
Renault Twizy 2014 (Solgt)
Citroen CZero 2011
Nissan Leaf Tekna 2013
Hjemmelaget EL trøsykkel, 2000w, 20A

Rikerud

Twizy er et alternativ. Buddy også. Men disse har kjip rekkevidde og tvilsomme kjøreegenskaper på motorvei? Har mer tro på Secma.

Rikerud

Sitat fra: goggo på fredag 03. april 2015, klokken 10:32
Den dagen Elbil incentivene inndras så kjører jeg forhåpentligvis en Elio.


Den bruker under 0.25 l/mila på langkjøring, har samme årsavgift som elbil, kjører gratis i bomringene, OG kan kjøre i kollektivfeltet??. Og så er nok varmeapparatet noe bedre enn på trillingene :)


Jeg har en reservasjon inne ( 1000 USD, non-refundible....) , og regner med å være den første som tar en Elio  til Norge. Ønsk meg lykke til på trafikkstasjonen når jeg kommer med denne, jeg vil nok trenge det!

Denne presentasjonen ble holdt på New York International Auto Show i går.

https://www.youtube.com/watch?v=RJUXhK4pHx8

HUgo

Er det sikkert at denne kan bli registrert som MC og ikke bil?

goggo

Sitat fra: Rikerud på tirsdag 19. april 2016, klokken 15:05
Er det sikkert at denne kan bli registrert som MC og ikke bil?

Nei, jeg er jeg ikke sikker på.

For det første er det ikke sikkert at denne kjerra i det hele tatt blir satt i produksjon, og hvis den blir produsert så er planen å registrere den i USA først for å ta noen lange roadtrips der borte.
Hvis jeg da liker den så godt at jeg vil ta den hit til Norge så får jeg nok gjøre grundige undersøkelser før jeg betaler frakta for å få den hit :)

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA