Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er ok hastighet å kjøre èlbil i 80 sone?

Startet av Sverre H, tirsdag 03. mars 2015, klokken 16:46

« forrige - neste »

pkvaloy

Sitat fra: Karus på onsdag 04. mars 2015, klokken 17:40
Sitat fra: Balrog på onsdag 11. februar 2015, klokken 00:54
http://www.ebay.com/itm/V1-5-Super-Mini-ELM327-OBD2-OBDII-Bluetooth-CAN-BUS-Auto-Diagnostic-Tool-ES9P-/290969098414?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43bf1c18ae

Kjøpte denne selv. Funker fint med android-telefoner og LeafSpy. Tar liten plass.

Dette fungerte ikke:
2 forsøk er gjort med denne OBD2-donglen på min 2014 Leaf og med Samsung S4 smarttelefon med både WiFi og Blootooth på. Jeg fikk parret telefon og dongle. Deretter forsøkte jeg LeafSpy Lite, men ingen kontakt med donglen. Jeg fant en manual for å lese, men fant ikke helt ut av det.

Er det noen som har tips?

Jeg bestilte også en slik, men LeafSpy rapporterer at den er versjon 2.1 og ikke kompatibel.
Det virker som det er helt random hvilken versjon man får.
Nissan Leaf Acenta 01 / 2015

trondi

Hvis det er noe relevant, selges slike adaptere på teknikmagasinet . Lettere med tanke på reklamasjon, koster litt mer derimot. 

men sånn sett er dette meget billig feilsøking. Apparater som verksted bruker og gir samme feilmeldinger koster minst en tusing, mange gjerne mye mye mer.
Sørlending nylig konvertert til elbiltrenden med foreløpig rekkevidde angst for våre vanlige 6-8 Oslo-Kristiansand turer i året.

USA import Nissan Leaf 2012. 34000km
Charge Amps 16A.
87% SOH

Silkefot

Kjøpte også en der det på orderen står at er en 1.5 versjon men som Leaf Spy rapporterer som 2.1. Kan det hende at Leaf Spy tar feil?
Bosted Fetsund
Lykkelig eier av en Leaf 2011 modell
Enda lykkeligere eier av en Tesla model X 100D
Eide en Saxo i 10 år
Model Y bestilt...

emil

Har igjen en OBDII-Blåtann adapter ikke fungerer optimalt med min Samsung mobil hvis noen vil ha. Får koblet til og data kommer inn, men den kobler opp og ned forbindelsen en gang i sekundet ca. Nettbrettet mitt holder forbindelsen oppe lengre, men fortsatt mistes forbindelsen innimellom.

Selv om den kanskje ikke egner seg for permanent bruk kan den være grei å ha til testing. Kjøpte egentlig tre samtidig siden de ikke kostet noe. En er allerede gitt bort og jeg beholder den siste som reserve i tilfelle den jeg bruker til vanlig dør på seg.

Noen som vil ha?

Edit: Gitt bort

trondi

Tar gjerne en!  Hadde ikke sagt nei til å slå dette sammen med en rask prat om litt rekkevidde oslo-kristiansand og kjøreplan også. Vi er jo i ca samme bås! ;)
Sørlending nylig konvertert til elbiltrenden med foreløpig rekkevidde angst for våre vanlige 6-8 Oslo-Kristiansand turer i året.

USA import Nissan Leaf 2012. 34000km
Charge Amps 16A.
87% SOH

emil

Sitat fra: trondemor på onsdag 11. mars 2015, klokken 01:24
Tar gjerne en!  Hadde ikke sagt nei til å slå dette sammen med en rask prat om litt rekkevidde oslo-kristiansand og kjøreplan også. Vi er jo i ca samme bås! ;)

Fikk noen meldinger før denne, men har sendt deg en PM.

signal

2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic
2015 Mitsubishi Outlander, Sølv Metallic

emil

Sitat fra: signal på onsdag 01. juli 2015, klokken 11:36
http://www.dx.com/p/elm327-bluetooth-odb2-v1-5-car-diagnostic-interface-126921#.VZOz7k8w_Vg

Jeg har bestilt denne. Er det noen som vet om denne funker?

De påstår v1.5 og da bør den fungere med LeafSpy (Android). LeafStat som tråden egentlig handlet om er for iOS og da er det OBDII-WIFI som er nødvendig.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA