Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Levering Golf GTE

Startet av Mr.Zero, tirsdag 03. mars 2015, klokken 10:18

« forrige - neste »

erik e

Dette burde jeg hørt om.  ;) jeg vil ikke spørre.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Stjerneglis

Sitat fra: Mr.Zero på fredag 13. februar 2015, klokken 17:19
Sitat fra: Stjerneglis på torsdag 12. februar 2015, klokken 23:44
Jeg spurte Norges største iMiev-forhandler idag, og de kjente ikke til tilsvarende aksjon for iMiev...

Det var snodig.. Bekjent skal inn med mjauen på service, vakumpumpeskift og rustaksjon neste uke.

Hvilken forhandler bruker han/hun? Jeg spurte Motorforum Asker...
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

Mr.Zero

Sitat fra: Stjerneglis på lørdag 14. februar 2015, klokken 00:03
Sitat fra: Mr.Zero på fredag 13. februar 2015, klokken 17:19
Sitat fra: Stjerneglis på torsdag 12. februar 2015, klokken 23:44
Jeg spurte Norges største iMiev-forhandler idag, og de kjente ikke til tilsvarende aksjon for iMiev...

Det var snodig.. Bekjent skal inn med mjauen på service, vakumpumpeskift og rustaksjon neste uke.

Hvilken forhandler bruker han/hun? Jeg spurte Motorforum Asker...
Regner med det er Bilforum på Ski. Skal høre med han i morgen, jeg. Askergutta skulle jo ha hørt om dette, da... Det sendes ut bøtter og spann av brev fra citroen-folket i disse dager, og dette må da "produsenten" vite om..?!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Hamiso

Au...
Min Citroen er direkteimportert, og salgsfirmaet (Acar) er under avvikling.
Er det nokon som har prøvd seg på å krevja fabrikksgaranti?
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, sidan desember 2012
-Tesla Model 3 sidan mars 2019
-Pendlar med sykkel

Mr.Zero

Sitat fra: Hamiso på lørdag 14. februar 2015, klokken 10:46
Au...
Min Citroen er direkteimportert, og salgsfirmaet (Acar) er under avvikling.
Er det nokon som har prøvd seg på å krevja fabrikksgaranti?

Ved å opplyse et merkeverksted om bilens chassinummer, vil de raskt kunne fortelle deg om din bil er en av de "utvalgte".. Fabrikkaksjoner gjelder som regel uansett hvilket land bilen befinner seg i. Garanti blir noe helt annet.
Ski

www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Snibur

Jeg var hos Andresen Bil (Peugeot-forhandleren på Ski) med diesel-Peugeoten på EU-kontroll i dag og spurte hvordan det er med aksjoner på vår iOn som er bruktimportert fra Danmark av Buddy Electric. Han kunne bekrefte at de er i gang med å kalle inn iOn pga batterifestene, og at vår bil sto på lista over de som vil bli kalt inn. Vi skal også få byttet bremsevakumpumpe, det hadde vi ikke fått beskjed om men det sto i systemet at det skal gjøres. Det har ikke noen betydning om bilen er bruktimportert hvis den har et chassisnummer som er omfattet av innkallingen.
Kolbotn

Peugeot iOn 2011 og Peugeot 308 SW 2009 diesel

Beamer Screamer

Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 11. februar 2015, klokken 16:05
Sitat fra: rockz på onsdag 11. februar 2015, klokken 14:11
Ikke noe tillegg for dette hos Peugeot, det ble gjort da bilen kom til Norge.
Og det ser jo ut som det er gjort skikkelig også :)

Snodig. Kikka under 3 splitter nye ioner sist uke hvor ingen hadde guffe under. Alle var klargjort for salg hos merkeforhandler. Forskjellig praksis, kan det virke som.

Før levering av vår iOn i fjor høst spurte jeg forhandleren (BOS Skøyen) om jeg burde ta en understellsbehandling på bilen og hvorvidt dette ville påvirke garantien. Da fikk jeg beskjed om at bilen ble levert ferdig rustbeskyttet og at ytterligere behandling ikke var noe jeg trengte å tenke på. Yeah, right tenkte jeg. Ingen trillinger jeg hadde sett til da var understellsbehandlet.

Men så viste det seg at bilen faktisk var behandlet, antagelig på havnen i Drammen :-)  Betalte ikke noe ekstra for dette.

2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

edyrli

Sitat fra: Beamer Screamer på onsdag 18. februar 2015, klokken 21:37
Sitat fra: Mr.Zero på onsdag 11. februar 2015, klokken 16:05
Sitat fra: rockz på onsdag 11. februar 2015, klokken 14:11
Ikke noe tillegg for dette hos Peugeot, det ble gjort da bilen kom til Norge.
Og det ser jo ut som det er gjort skikkelig også :)

Snodig. Kikka under 3 splitter nye ioner sist uke hvor ingen hadde guffe under. Alle var klargjort for salg hos merkeforhandler. Forskjellig praksis, kan det virke som.

Før levering av vår iOn i fjor høst spurte jeg forhandleren (BOS Skøyen) om jeg burde ta en understellsbehandling på bilen og hvorvidt dette ville påvirke garantien. Da fikk jeg beskjed om at bilen ble levert ferdig rustbeskyttet og at ytterligere behandling ikke var noe jeg trengte å tenke på. Yeah, right tenkte jeg. Ingen trillinger jeg hadde sett til da var understellsbehandlet.

Men så viste det seg at bilen faktisk var behandlet, antagelig på havnen i Drammen :-)  Betalte ikke noe ekstra for dette.
Min iOn 2013 ble også levert ferdig understellsbehandlet. Del lå også ved bevis fra mercasol.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

TM

Jeg har en C-Zero 2012 modell. Dvs, jeg tror det er en 2012 modell fordi dette står på kontrakten. Men hvordan kan se jeg om bilen teknisk sett er en 2012 modell og ikke en overligger fra 2011 som er registrert i 2012 ?

Jeg fikk nylig en inkalling for oppdatering, men fikk inntrykk av at dette bare var en programvare-oppdatering. Skal alle 2012 modellene kalles inn i forbindelse med mulig rust ifb. feste av batteriene ?

svingen

ringer BOS lillestrøm i dag og dem sjekket når jeg sa skilt nr,den var på lista og jeg bestilte time.
tok 2 dager og jeg fikk leiebil mens den var inne på verksted (leveren den tirsdag morgen og henter igjen onsdag ettermidag)
det her var og en "buddy" import bil,sikkert lurt får dem som har import bil og ringe og sjekke jeg har ikke fått noe brev om noen ting på min bil,ikke vakdumpumpa eller. (ringte og bestilte time på den og)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Mr.Zero

Etter to dager i varmen hos trivlige folk på Autobjørn AS i Oslo, hentet jeg bilen min nå i ettermiddag. Fikk beskjed om at den var en av de bedre de hadde sett, så det ble litt lett puss og tectyl. Må tilføye at jeg vasker to-tre ganger i uka - og da får den en dose ferskvann under også. Fy eller ei... ::)

Lurer i samme slengen på om det er noen i-miev eiere som har fått utbedret dette med rust i batteriinnfesting? En godt bekjent hadde sin 2011 på service nylig og fikk beskjed ved henting at dette ikke var noe problem på Mitsubishi. Hmmmmmm...
Ski

pwb

Noen som vet om 2014 også skal inn til denne aksjonen?

rockz

Regner med alle som ikke er understellsbehandlet vil bli berørt av denne aksjonen.
Tviler stort på om det er noe forskjell i produksjonen av trillingene, så det gjelder vel mest sannsynlig alle 3.
Trondheim, Peugeot ION 2015 mod.
https://www.facebook.com/peugeotion

Mr.Zero

Her vises hoveddelene som skiftes ut på trillinger av årgang 2011. Disse delene har rullet 46.000km og var rimelige fine sammenliknet med andre jeg har sett.
Ski

Hamiso

Yess! Har akkurat fått gjennomført kampanjen på min direkteimporterte C-Zero på Aasen Bil, Minnesund vha fabrikksgaranti. Juhu!
Så då burde det vera uproblematisk med slike kampanjar og andre garantisaker med direkteimporterte bilar.
Samstundes noko frustrerande at vacuumpumpa til bremsane som blei erstatta tidlegare, og som kosta meg nestan 12.000,-óg burde blitt løyst via fabrikksgarantien. Aasen Bil sjekka om dette kunne ordnast i ettertid,men det kunne det visst ikkje.
http://lektrisk.blogspot.com

-Citroen C Zero 2011, sidan desember 2012
-Tesla Model 3 sidan mars 2019
-Pendlar med sykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA