Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan montere dieselvarmer i egolf (Webasto eller Eberspracher)

Startet av bakskj, tirsdag 03. mars 2015, klokken 06:34

« forrige - neste »

bakskj

Noen her som har oppgradert fra rød industrikontakt til noe permanent? Hvilken løsning valgte dere?

Ønsker å slippe å ta frem UMC hver gang jeg parkerer, alternativet er å kjøpe en ekstra UMC men den koster vel fort 6-7000 har jeg hørt.
TM3 LR AWD

bakskj

Isåfall er vel Tesla sin UMC det rimeligste alternativet?
TM3 LR AWD

Muffinman

Jepp. Men det har til tider vært problemer med å kjøpe ekstra da tilgangen har vært begrenset. Jeg bruker bilen i jobb og henvendte meg i øst og vest i ca. 6 måneder før den mest serviceinnstilte avdelingen innvilget meg et salg. Men det var i 2014, mulig støa er annerledes nå.

bakskj

TM3 LR AWD

Bjørn

Jeg har en ekstra UMC m påmontert 16A rød CEE kontakt.. Noen som kan være interessert for 3000.- ?

bakskj

Sitat fra: Bjørn på tirsdag 10. februar 2015, klokken 13:57
Jeg har en ekstra UMC m påmontert 16A rød CEE kontakt.. Noen som kan være interessert for 3000.- ?

Definitivt! PM :)
edit: Vet ikke om PM fungerer, min sendtboks er tom. Prøver pånytt med en epost nå.
TM3 LR AWD

Øggen

Sitat fra: bakskj på tirsdag 10. februar 2015, klokken 11:53
Noen her som har oppgradert fra rød industrikontakt til noe permanent? Hvilken løsning valgte dere?

Ønsker å slippe å ta frem UMC hver gang jeg parkerer, alternativet er å kjøpe en ekstra UMC men den koster vel fort 6-7000 har jeg hørt.

Hva med denne?
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15642.0.html

Bjørn

Sitat fra: bakskj på tirsdag 10. februar 2015, klokken 14:49

edit: Vet ikke om PM fungerer, min sendtboks er tom. Prøver pånytt med en epost nå.

Oi.. her var det respons..! fikk 5 mld i dag..
Vet ikke helt hvem jeg skal selge den til.. :P
Må nok forklare litt nærmere.. det gjelder altså en umc av første gen. Og kan ikke brukes på IT net.
Kun på TN nett, har du TN i huset kan den altså brukes der, slik som jeg har gjort.
Den har ikke det røde Tesla adapteret, men en rød 16A CEE kontakt montert rett på. Så i utgangspunktet kan den nå kun brukes på slike kontakter, ellers må man ha adapter fra rød 16A cee til feks shuko, eller selvsagt 32A rød cee..

Bjørn

Sitat fra: Bjørn på onsdag 11. februar 2015, klokken 00:00

Må nok forklare litt nærmere.. det gjelder altså en umc av første gen. Og kan ikke brukes på IT net.
Kun på TN nett, har du TN i huset kan den altså brukes der, slik som jeg har gjort.
Den har ikke det røde Tesla adapteret, men en rød 16A CEE kontakt montert rett på. Så i utgangspunktet kan den nå kun brukes på slike kontakter, ellers må man ha adapter fra rød 16A cee til feks shuko, eller selvsagt 32A rød cee..

*solgt* til en lykkelig Bakskj..!  :P

bakskj

Sitat fra: Bjørn på onsdag 18. februar 2015, klokken 00:21
Sitat fra: Bjørn på onsdag 11. februar 2015, klokken 00:00

*solgt* til en lykkelig Bakskj..!  :P

Hentet og "montert" idag, ser ut til å være en glimrende løsning! Takk igjen Bjørn :)
Dessverre er bilen fremdeles hos Tesla Groruddalen, er først når man sitter igjen med volvo v60 man skjønner hvor langt foran Tesla er ift alle andre bilmerker..
TM3 LR AWD

Bjørn

Godt å høre..! :) får håpe den er ferdig nå da..  :D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA