Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: betaling pr kWh?

Startet av Pitter fra Madla, mandag 02. mars 2015, klokken 21:31

« forrige - neste »

Dennis

Mye rare enkelte folk bryr seg om i trafikken. Kjørte en stund uten skilt foran og da blinka noen få på meg for det :o

Espen Hugaas Andersen

Det hender jeg blinker på folk som har baklysene av, men da er det natt eller tåke. Jeg syns det er irriterende å ligge bak noen som har lysene av når det er vanskelige forhold. Da må man konsentrere seg til mye større grad.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Griffel

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 17. februar 2015, klokken 15:11
Mye rare enkelte folk bryr seg om i trafikken. Kjørte en stund uten skilt foran og da blinka noen få på meg for det :o
Det er nok helst for å være snille å minne om lys, ikke alle er klar over disse reglene.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Kjørte mange kilometer bak en i sta som tydeligvis hadde skrudd på knappen til et stille som gir kun "fancy lys foran", type tåkelys e.l. null lys bak. Det gikk en stund før jeg oppdaget ham i tunellen, og han var nesten like usynlig ute.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ew

Sitat fra: Griffel på tirsdag 17. februar 2015, klokken 23:53
Det er nok helst for å være snille å minne om lys, ikke alle er klar over disse reglene.
Som bilfører er du pliktig til å vite om alle regler som gjelder, hvis ikke kan du fort miste lappen. Det besnærende er at disse 'snille' menneskene bryter en annen regel for å varsle om et ikke-eksisterende regelbrudd. Du har jo ikke lov til å bruke horn eller lyshorn uten at det foreligger en fare eller et nødstilfelle... Så helt egentlig skal man faktisk ikke blinke på andre trafikanter, fordi det avleder oppmerksomheten fra kjøringen, og kan forårsake mer risiko enn om du ikke blinket.

Når det er sagt er jeg personlig uenig i EU-regelen som tillater mørkt baklys med kjørelys på, men siden det er lov å kjøre slik er det lite jeg kan gjøre med det, annet enn å være ekstra oppmerksom i dårlig vær.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA