Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dobbeltlader borte som valg

Startet av hdh, mandag 02. mars 2015, klokken 13:55

« forrige - neste »

hdh

Zoe er en kjekk liten elbil med mange gode sider, dog dessverre også noen negative også.
Her tenkte jeg vi kunne ta for oss noe som har kommet litt i skyggen av en viss gul bøtte og en kommende kabel.

Vi har alle måtte forholde oss til det mest dominerende utstyret i hele bilen - R-Link-systemet.
Til tross for sine mange gode sider har det sine mangler og feil, så hvorfor ikke sette sammen en ønskeliste over hva vi ønsker skal utbedres, og hvilke nye funksjoner vi ønsker oss?

Jeg kan begynne:

-Mulighet for lengre oppvarming av bilen når du stiller komforttimer via app/web (forutsatt at bilen lader).
-Mer detaljert styring av klimaanlegget f.eks. kunne stille temperatur og hvilke dyser som skal brukes.
-Slå på/av varmetråder.
-Større utvalg av apper. Dagens utvalg av apper man kan laste ned er rett og slett trist. Vi snakker tross alt om en bil som blir hovedsakelig markedsført mot unge. Kom gjerne med konkrete apper dere ønsker.

Dette er det jeg kommer på i skrivende stund, men det er vel mange flere her inne som sitter på ønsker og idéer som kan forbedre R-Linken.
Sort '14 Renault Zoe Intens

klandheim

Fast gjentagelse av innstilt forvarming.
Jeg drar på jobb til samme tid hver dag og det hadde vært kjekt om bilen var varm til samme tid hver dag uten at jeg hver kveld må huske å slå på timeren.

zbk

- mulighet for å se ladehastighet under lading
- bedre og flere statistikker/informasjon om kjøring og forbruk (gjerne som ekstra app, evt utvid Dashboard-appen)
- mulighet for %-visning i stedet for gjettometeret
- kalender for forvarming slik som for lading
- et publisert api for å programmere egne apper til bilen :-)
- mulighet for å permanent slå av fotgjengerlyden
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Urs4_2008

-Konfigurerbar standardtid på innkoblingstid på fjernstart av klima fra nøkkel.
-Mulighet for å velge klima innkoblingstid 1-60 minutter på app/pc.
-Mulighet for å endre default temperatur klima.
-Mulighet for å endre klimatemp via app/pc.
-Mulighet for å konfigurere minste batteriprosent før klima kobler ut.
-Ukeprogram for klima.
-Fjernstart av varmetråder via app/pc.
-Låse/Låse opp bil og sjekk av låsestatus.
-Programmere follow me home/leave home lysene.
-Ladehastighet i displayet. Evt programmerbar hastighet.
-Programmere creep / No creep.
-Programmere regen i grader ift gassoppløft/brems.
-Programmere styrefølelsen (jeg opplever den som veldig lett nå).
-Bil- og R-Link update automatisk via 3G fra Renault.
-Sporing av bilen.

Andre HW-ønsker (håper det er ok, hdh):
-Varme i ratt.
-Cruisecontrol radar og nødbrems med stop/go.
-Innebygget "zaptek"-kabel med en annen kontakt i tillegg til den vi har.
-Xenon/Led hovedlys.
-Led på alt annet lys.
-Parksensorer foran.
-DAB+
-Hva med en 30-40 kw utgave med litt mindre bagasjerom?
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Urs4_2008 på mandag 09. februar 2015, klokken 23:24
...-Hva med en 30-40 kw utgave med litt mindre bagasjerom?
Dette er allerede varslet at kommer på neste gen Zoe. Vent et par år omtrent når når Tesla Model 3 blir klar for salg. I tillegg til Zoe har man varslet dobbel rekkevidde på neste gen Leaf og eGolf omtrent på samme tid. Men til hvilken pris blir det???

hdh

Sitat fra: Urs4_2008 på mandag 09. februar 2015, klokken 23:24
-Ladehastighet i displayet. Evt programmerbar hastighet.

Dette hadde også vært praktisk i appen.

Zoe64

Hadde vært fint med en real time visning av kWh/100km (momentanforbruk) på displayet, på samme måte som fossilbiler får opp liter/100km.
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

Øyvind I

Den visningen er der. På hendelen for vindusvisker er det to knapper på tuppen. Trykk på de så ser du endringer i visning på forbruk.

Jeg syns forøvrig den trykkfølsomme skjermen er knotete. Eksempelvis på navi er det klønete zooming inn og ut uten et eget hjul for det.
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

refreol

Er det ikke slik at de blanke knappen på høyre side utenfor den trykkfølsomme skjermen er zoom inn og ut da? Har ikke brukt det så mye ennå, men mener det stemmer...
Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

ZOE

Sitat fra: Øyvind I på onsdag 18. februar 2015, klokken 22:25
Den visningen er der. På hendelen for vindusvisker er det to knapper på tuppen. Trykk på de så ser du endringer i visning på forbruk.

Nei, det er den ikke. Den viser hvor mye strøm motoren gir eller tar fra batteriet. Den deler ikke dette på hastigheten.
Jeg synes dette er mye bedre en å vise kWh/100km. Ettersom dette vil variere veldig med hastighet. jeg har hatt flere BMW med deres forbruksmåler, slik som den under turtelleren her:

Den spretter opp og ned som en jojo.

Zoe64

Ville fortsatt foretrukket kWh/100km. Da kan man enkelt se hvilken hastighet som er optimal mht forbruk på en gitt strekning.
Polestar 2 2020
Renault Zoe Intens 2014, Brun

hdh

Sitat fra: Zoe64 på torsdag 19. februar 2015, klokken 06:43
Ville fortsatt foretrukket kWh/100km. Da kan man enkelt se hvilken hastighet som er optimal mht forbruk på en gitt strekning.

Denne du mener?

zbk

Den gir gjennomsnittet siden nullstilling av tripteller B, ikke instantant forbruk pr 100km.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Øyvind I

Sitat fra: refreol på onsdag 18. februar 2015, klokken 22:54
Er det ikke slik at de blanke knappen på høyre side utenfor den trykkfølsomme skjermen er zoom inn og ut da? Har ikke brukt det så mye ennå, men mener det stemmer...
Ups, det må jeg sjekke. Til forskjell fra mine andre biler har jeg ikke lest så mye i instruksjonsboken....
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA