Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rekkeviddetest

Startet av emil, mandag 02. mars 2015, klokken 12:47

« forrige - neste »

grorudklovnen

Jeg tror vi bør ta høyde for at elbilene på markedet nå konkurrerer om tilby best mulig rekkevidde for pengene. Siden Soulen har størst batteri og omtrent samme pris som egolfen så er det ikke umulig av VAG tør å gå inn med et større batteri for å prise sin bilmodell som noe "bedre" og dyrere fordi det er VW. Kan vi håpe på 30 kWh allerede i en 2016 modell? Med VP så bør vi passere 250 km som en teoretisk rekkevidde.

bno

Vurdere sterkt e-golf. Det er snakk oppgradert entertainment system? Apple og eller Android. Noen som vet om dette vil vær tillegg / standard for 2016 modellen?
Mobil premium på Tysk versjon hva er forskjell en ift Norsk. Har fått tilbud fra Tyskland på bil og da er det premium ver.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Råde

Oppgraderingen som skal komme, kommer sikkert til facelift. Se link tidligere i tråden. Premiumversjonen har sim kort leser og, såvidt jeg vet, ikke veldig mye mer som er viktig (?). Den har i hvert fall ikke noe fancy mirroring.
e-Golf | X75D

bno

mihkku

Har man som mål å vente, så får man aldri kjøpt bil. Har man bil allerede og vil se det an, så er det jo mulig, men det kommer jo alltid en 2017 modell :p

Tviler på at facelift kommer så fort på eGolf, men resten er jo ikke utenkelig. Jeg trur også en av strategiene til VW vil være å ikke tilby "alt" som f.eks panoramatak grunnet frykt for kanibalisering.

bno

Sitat fra: mihkku på søndag 01. mars 2015, klokken 07:02
Har man som mål å vente, så får man aldri kjøpt bil. Har man bil allerede og vil se det an, så er det jo mulig, men det kommer jo alltid en 2017 modell :p

Tviler på at facelift kommer så fort på eGolf, men resten er jo ikke utenkelig. Jeg trur også en av strategiene til VW vil være å ikke tilby "alt" som f.eks panoramatak grunnet frykt for kanibalisering.

Greie kommentarer. Var tidlig ute med 1 gen. Leaf. Vil ikke gjenta drt samme med x. E-GE-GoE-Golf derfor litt se det ann strategi.

Tror heller ikke facelift tanken som er nevt.

Kmellioli

Det vil alltid være en ny og bedre bil ute i horisonten. Samme greia som med datamaskiner. Jeg for min del har ventet lenge nok, først på TMX deretter på egolf med ventepumpe. Før eller senere må en bare hoppe på karusellen.

Egolf har reelt sett ikke vært lenge på markedet, og oppgraderinger er nok ikke å se på 2016-modellen. VW må nok ta opp rekkeviddekampen med Nissan og modell 3, så bedre batteri må til i 2017. Håper bare det vil bli mulig å skifte batteripakke for oss med "gammel" bil uten altfor stor kostnad om 3-5 år.
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

hottentott33

Apropos 2016 modell. Her er et magasin med spekulasjoner (eller hva en skal kalle det) om hva som kommer på 2016 modellen.
http://www.motortrend.com/future/future_vehicles/1108_2016_volkswagen_golf_inside_and_out/photo_01.html
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

thomanie

2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

Lassen

Model S 75D - Midnight Silver, AP 2.0, HIFI, Vinterpakke, 21" Arachnid

hottentott33

Sitat fra: Lassen på tirsdag 03. mars 2015, klokken 10:31

Sitat fra: thomanie på tirsdag 03. mars 2015, klokken 10:26
Kanskje ett hint - e-Golf med "panorama"tak i Geneve i disse dager:
http://elbil.no/images/aa-nyheter/V-2015-Q1/blogg-20150303-oversikt_800.jpg

T
Tipper det er en GTE

+1
Se på tåkelysene/signaturlysene, det er den letteste måten å se forskjell på GTE og e-Golf. Jeg synes også at de rillene i signaturlysene ser ut som en GTE.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

thomanie

Sitat fra: hottentott33
+1
Se på tåkelysene/signaturlysene, det er den letteste måten å se forskjell på GTE og e-Golf. Jeg synes også at de rillene i signaturlysene ser ut som en GTE.
Ja, dere har nok rett begge - både grill, tåkelys og emblem på framskjermen peker mot GTE :)

T
TM3 reservert

alagerqv

Jeg har vært i kontakt med ansvarlig hos Møller om endringer på 2016 modellene, og svaret er at de ikke får mer info før april/mai (VW har som regel modellskifte fra juli).

Jeg hadde vurdert å vente litt for å kanskje få med oppvarmet ratt som vi har på Leaf'en og soltak som selv e-Up'en har, men siden ingenting er bekreftet, gidder jeg ikke vente så lenge.

Men når det er sagt, det er jo ikke uvanlig at rykter om endringer på bil stemmer, så det er jo lov å håpe.

thomanie

TM3 reservert

alagerqv

Nesten fristende å bestille Zoe for å få el-opplegget hjemme! :) Kan jo bare selge bilen som ny når det er montert...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA