Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla-event 27 februar kl 18

Startet av NoWaX, søndag 01. mars 2015, klokken 19:11

« forrige - neste »

harruz

#15
Sitat fra: elektrolux på torsdag 12. februar 2015, klokken 17:27
EVSelect kabelen uten kladd har hullet i utløserarmen og koster 5000 kr fra oss. Den justeres i 1A trinn mellom 6 og 16A.

Se: http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html#EVSelect_justerbare_kladdløse_type_1_ladekabler

Av det jeg har sett så langt, later dette til å være det mest interessante. MEn savner litt mer info om hvordan den justeres, og konsekvensen av å justere den feil. HAr 16a kurs i garasjen, men på den kursen går portåpner og lys. vet derfor ikke eksakt hvor mye jeg kan trekke. Synd den er så dyr, men det er jo forsåvidt de fleste andre også


Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

smaug01

Kan bare stilles for høyt og da går bare kursen i verste fall. Ingen krise i det.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

klawrenc

Er det noen som vet om man kan trygt trekke 16A i Bygarasjen i Bergen?
blå Nissan Acenta som eneste bil
sykkel

Chrian

Ja, bruker en 16A chargeamps i bygarasjen uten problemer. Har dog observert at noen av uttakene bærer preg av tidligere varmgang, men har sjekket temperatur på egen plugg flere ganger uten å registrere mye varmgang.

kjetaam

Har du noen linker til siden?

Sitat fra: emil på søndag 08. februar 2015, klokken 17:26
Sitat fra: NoWaX på søndag 08. februar 2015, klokken 16:57
Jeg må nesten si at det å bruke 10Amp på offentlige parkeringsplasser for å opptta ladeplass i 10-12 timer er FY!!!

Vil bare si at de stedene jeg lader jevnlig og vet at schuko er av god kvalitet, lader jeg med 16A og flytter bilen når den er ferdigladet. Jeg blir litt irritert når jeg kommer til ladeplass en morgen og f.eks ser en nyoppkoblet Leaf som blinker med 3. lyset på dash ( dvs den har mer enn 67%  SOC) og ser den samme bilen stående der 5-6t senere når jeg flytter min bil som samme tid har blitt ladet fra 15 til 90%.

Når det gjelder EVI kablene og selger/importør har jeg derimot ingen erfaring, men signaturen min sier hvilken kabel jeg burker og er storfornøyd med.

heidu


KSG

Sitat fra: emil på torsdag 12. februar 2015, klokken 15:38
Sitat fra: soulcam på torsdag 12. februar 2015, klokken 15:33
Nå har jeg ikke annet en den normale ladekabelen til leaf. Men på denne er der ja en liten lås men jeg synes denne er for "pinglete" Så jeg tok en båt hengelås og hang kabelen fast i en loop i lukelåsen på lokket. Nå vet jeg ikke hvordan det er på andre modeller men jeg vil tro denne løsningen funker bra? Skal du stjele kabelen må du klippe av ledningen eller ha skrujern med torx :P Det koster vel mer enn det smaker.

Min sikring av ladekabel:

Har fungert problemfritt i halvannet år.

Tankeganen min er at hvis noen virkelig vil stjele kabelen gjør de det uansett sikring, og da handler det om å redusere mulighetene for å ødelegge ladekontakten på bilen. Hengelåsen hindrer det tilfeldige tyveriet fra de som bare går forbi.

Låses den ikke automatisk når den lader og/eller hvis bilen er låst? På min gjør den i hvertfall det.
2015 Nissan Leaf (m/ 6,6 kW lader)

emil

Sitat fra: KSG på mandag 23. februar 2015, klokken 18:48
Låses den ikke automatisk når den lader og/eller hvis bilen er låst? På min gjør den i hvertfall det.

Ikke hvis ikke ladekabelen (håndtaket) støtter det, og uanset ikke på pre-facelift (2011-mid2013) modeller. For Charge-Amps kabelen finnes det en liten plastsak man kan feste på låsen for å få låsing på 2013 og nyere Leaf.

thomita

Nokon som veit om Ford Focus el bil sin ladekabel 16 amp tror eg, passer den til Nissan Leaf? Koster bare kr 3663.- ...
Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

emil

Sitat fra: thomita på torsdag 26. februar 2015, klokken 09:06
Nokon som veit om Ford Focus el bil sin ladekabel 16 amp tror eg, passer den til Nissan Leaf? Koster bare kr 3663.- ...

Focus bruker Type1 kontakt og skal da fungere greit med Leaf.

thomita

Sitat fra: emil på torsdag 26. februar 2015, klokken 13:55
Sitat fra: thomita på torsdag 26. februar 2015, klokken 09:06
Nokon som veit om Ford Focus el bil sin ladekabel 16 amp tror eg, passer den til Nissan Leaf? Koster bare kr 3663.- ...

Focus bruker Type1 kontakt og skal da fungere greit med Leaf.

Noen som har prøvd?
Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA