Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Foliering

Startet av TrondN, søndag 01. mars 2015, klokken 10:55

« forrige - neste »

TrondN

Har bestilt en Zoe for leveranse i mars/april 2015. EasyCharge løsning med noe de kaller hyttelader. Noen som vet hva de egentlig har tenkt å levere? Ser at det er mye nytt som skjer her nå.

Baard

Hyttelader er gul boks på drøyt 25 kilo...zaptec sin kommer ikke før til høsten.
Renault Zoe, 2014

TM

Det er tydelig at forhandlerne og Renault har forsøkt å skjule så godt de kan hvordan denne hytteladeren ser ut, for å booste salget i 2014. Det bli interessant å se hvor mange hytteladere som blir forsøkt returnert /byttet i Zaptec lader. Kanskje de har skjønt det, og at det er grunnen til at de priser den så høyt at kundene vil ta til takke med plastbøtta på 27 kg.

emil

Sitat fra: TM på søndag 08. februar 2015, klokken 11:46
Det er tydelig at forhandlerne og Renault har forsøkt å skjule så godt de kan hvordan denne hytteladeren ser ut, for å booste salget i 2014. Det bli interessant å se hvor mange hytteladere som blir forsøkt returnert /byttet i Zaptec lader. Kanskje de har skjønt det, og at det er grunnen til at de priser den så høyt at kundene vil ta til takke med plastbøtta på 27 kg.

Vi hadde noen heftige diskusjoner her i fjor høst i perioden etter at "prototypen" første gang ble vist for pressen, og i tidsperioden da det ferdige produktet som både skulle være lettere og bruke kundens egen Type2 kabel skulle være lansert. Enkelte her på forumet som er ansatt av Renault, og andre med litt mer usikre tilknytninger, snakket veldig positivit om det ferdige produktet, men ville absolutt ikke poste et eneste bilde av den. Når de første normale Zoe kundene som også var forumbrukere fikk utlevert sin hyttelader viste det seg at produktet var identisk med prototypen som var skilletrafo med schuko utgang og vanlig ladekabel med kladd. Litt senere kom det en utgave uten denne kladden og fast Type2 kabel, men fortsatt i 27kg bøtte form.

Ser jo at det fort går et år fra bøtta ble vist til de første kundene kanskje får et ferdig produkt som er betydelig mindre.

hdh

Jeg håper inderlig at forhandlerene/Renault Norge tar ansvar og gir de som har fått bøtten enten en solid rabatt på den nye kabelen eller eventuelt lar oss bytte den inn uten noe om og men. At det skal forventes at vi skal måtte leve med å bære rundt på 27 kg styggedom hver gang vi skal lade en plass strømnettet ikke tilfredsstiller bilens ganske strenge krav blir for dumt. Selv om bygget har TN nett er det heller ingen garanti at man kan lade uten bøttejævelen. Har vært ute for dette selv. Personlig synes jeg at Renault bør ta utviklingskostandene på sin kappe. Norge er tross alt det heteste elbilmarkedet i verden nå, og om Renault vil ha en såpass stor del av den kaken som de har ymtet frempå at de vil ha så må de nok strekke seg langt for å tekkes kundemassen. Vi er tross alt i 2015, og folk forventer at bilhold skal være lettvint og behagelig.
Sort '14 Renault Zoe Intens

TrondN

Takker for mange gode svar og innspill her :-) Men egentlig like forvirret, konkluderer nesten med at jeg bør avbestille hyttelader i påvente av ny og lettere versjon. Ble beskrevet som en enkel liten boks av forhandler, forstår jo nå at dette er som en sementsekk...!

TM

Renault beskriver den løsningen du har bestilt som en "mini-tranformator" i sin pressemelding 20.8.2014. Der skriver de også at ladetiden vil være ca 10 timer. Målinger noen på forum har gjort tyder på at ladetiden vil være vesentlig lenger enn 10 timer. Dessuten kan man ikke kalle en bøtte på 27 kg som en mini-tranformator. Så jeg tror du har en god sak hvis du velger å "reklamere" på kjøpet av hyttelader og kreve den nye løsningen som erstatning.

emil

Sitat fra: TrondN på søndag 08. februar 2015, klokken 15:41
Takker for mange gode svar og innspill her :-) Men egentlig like forvirret, konkluderer nesten med at jeg bør avbestille hyttelader i påvente av ny og lettere versjon. Ble beskrevet som en enkel liten boks av forhandler, forstår jo nå at dette er som en sementsekk...!

Bestill hyttelader og prøv få det skriftlig at den blir byttet til Zaptec ladekladd uten ekstra kostnad når denne lanseres.

Spørsmålet er egentlig hvor mye du har planer om å lade utenfor hjemmet og eventelle 22/43kW ladeplasser.

Skal du lade på hytta og hos familie/venner en sjelden gang er kanskje den gule 27kg bøtta grei i kost/nytte. Skal du lade mye ute, som f.eks daglig på jobb uten fast ladeplass og/eller TN-nett eller reiser mye rundt i områder uten muligheter for hurtig/semihurtig lading er kanskje Zaptec kladden tingen.

Øyvind I

Veide min hytteladet da den ikke var så tung. Den veide 17 kg, noe som er betydelig mer håndterbart enn 27 kg. Vet ikke hvor dere har 27 kg fra
Har likevel ikke hatt brukt for den enda da jeg kun lader hjemme og på Fortum stasjoner.
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

zbk

Sitat fra: Øyvind I på mandag 09. februar 2015, klokken 11:09
Veide min hytteladet da den ikke var så tung. Den veide 17 kg, noe som er betydelig mer håndterbart enn 27 kg. Vet ikke hvor dere har 27 kg fra
Har likevel ikke hatt brukt for den enda da jeg kun lader hjemme og på Fortum stasjoner.

Har du den første versjonen med ladekladd-kabel til bilen eller den med fast Type2-kontakt til bilen? Min veier i alle fall mellom 26 og 27kg, så dersom din er lettere ville det vært interessant å vite hvorfor.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Gogs

Min veier også 27 kilo med fast type2 kabel integret i bøtta. Kanskje den uten fast montert kabel veide mindre? Men 10 kilo??? Jeg ville heller hatt 17 kilos bøtte uten fast label...
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Baard

Hmm...kan det være effekt ikke i bildet her?? Skal jaggu veie min etterpå, men er ganske sikker på at den veier 27 og....
Renault Zoe, 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA