Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tein senkesett.

Startet av pperrier, lørdag 28. februar 2015, klokken 23:41

« forrige - neste »

pperrier

Hei

Jeg bruker min Kia Soul EV siden September 2014 og jeg er veldig fornøyd med bilen.
Men i det siste har jeg hat problem med ladingen.
Jeg lader vannlighvis bilen til 80% ved å progarmmere ladingen. Men bilen lades nå til 100% hver gang selvom det er spesifisert at den skal lades kun til 80%.
Noe som har/Har hatt samme problem ?

Hilsen

Philippe

Ona IX

Du har nok kommet borti knappen med en klokke på til venstre for rattet, under knappen for å åpne ladeporten. Den gjør at den begynner å lade med en gang du plugger i, og lar den lade til 100%
Kia Soul Ev Exclusive, Titanium Silver.
Bestilt uke 23. Levering bekreftet uke 47.
Levert 18.11.2014
Bærum.

pperrier

Takk for svaret

Dette var vel riktig !

Hilsen

Philippe

model3citizen

Hmm, jeg lader alltid bilen til 100% når den står hjemme, mellom 85 og 100% når den står på jobb.

Burde jeg begrense ladestatus til til 80%? Litt problematisk da jeg da kommer fryktelig nært 15-20% når jeg da ankommer jobb/bosted.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

heidu

Hvis jeg ikke husker helt feil, så stod det i manualen at det er ingen reell fare for å redusere batterikapasitet ved å lade til 100%.

Kianus

Akkurat som med telefonen, laptopen og alle andre dingser med smarte og dyre batterier lader jeg også bilen til 100% hver gang.
Det har ingenting å si, det har også Kia Norge bekreftet på deres facebook-sider.

Leo

Fra facebook siden til Kia Bil Norge AS

SitatBatteriene som sitter i Kia Soul PS EV tar ikke skade av å bli ladet til 100%, på side 6 i instruksjonsboken til bilen anbefaler Kia at man full lader batteriene sine til 100% en eller flere ganger i måneden, dette for å holde batteripakken i optimal stand.
Så man kan trygt lade batteriene til 100% hver gang om man benytter seg av lade kabel som følger med bilen eller veggbokser, men ikke med hurtigladere.

jkirkebo

Sitat fra: Kianus på torsdag 12. februar 2015, klokken 13:52
Akkurat som med telefonen, laptopen og alle andre dingser med smarte og dyre batterier lader jeg også bilen til 100% hver gang.
Det har ingenting å si, det har også Kia Norge bekreftet på deres facebook-sider.

Da har vi forskjellig syn på den saken. Laptopen min lader jeg bare til 85% og er rimelig irritert over at Apple ikke har implementert tilsvarende batterisparefunksjon i iOS. I så fall hadde telefonen blitt ladet til 90% og nettbrettet til 80%. Bygger batteripakke til hytta av Leaf-moduler, der blir det å stoppe på 80%.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Beckern

Har ikke mange elbiler en berensning slik at 100% fullladet bil ikke er fulladede batterier, på samme måte som de alle kutter før batterispenningen blir farlig lav?

heidu


birkeland

Sitat fra: Kianus på torsdag 12. februar 2015, klokken 13:52
Akkurat som med telefonen, laptopen og alle andre dingser med smarte og dyre batterier lader jeg også bilen til 100% hver gang.
Det har ingenting å si, det har også Kia Norge bekreftet på deres facebook-sider.

Lading og batterier har blitt omtalt i denne tråden tidligere i relativt god detalj: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,19018.0.html


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA