Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: FREMTIDEN FOR ELBIL MARKEDET OG FORNYBAR ENERGI

Startet av Karus, lørdag 28. februar 2015, klokken 23:08

« forrige - neste »

Karus

Under min 2014 Leaf er det kun en "stoff"-plate som dekker underkant motorrommet. Er det noen som vet om man kan få kjøpt/montert ei metallplate istedenfor "stoff"-plata? Jeg var litt uheldig å fikk revet opp plata, et 20cm rift.
Nittedal
Tesla MX 75D med AP2, Juni 2017
Nissan Leaf Tekna Nordic,  Desember 2014.
Kjørt Citroen C-Zero 9000km siden mars 2014, solgt.
Think City 2010 ZEBRA (Juli 2012), PCU Gen-2, tidligere gått i Think Global.
Kondensvann i Gen-2 motor kan være et problem (mangler drenshull). Har nå kjørt problemfritt 16000km etter uhellet i August 2012.

TorC

Ny plate er svindyrt. Ta den heller av, rens, og tape det sammen med høykvalitets gaffateip (ikke ductape, men gaffa).

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Karus

Tusen takk for tipset! Jeg får ta det til våren når det blir litt varmere i været, skal kjøpe inn tapen nå.
Nittedal
Tesla MX 75D med AP2, Juni 2017
Nissan Leaf Tekna Nordic,  Desember 2014.
Kjørt Citroen C-Zero 9000km siden mars 2014, solgt.
Think City 2010 ZEBRA (Juli 2012), PCU Gen-2, tidligere gått i Think Global.
Kondensvann i Gen-2 motor kan være et problem (mangler drenshull). Har nå kjørt problemfritt 16000km etter uhellet i August 2012.

smaug01

Sitat fra: TorC på søndag 08. februar 2015, klokken 19:06
Ny plate er svindyrt. Ta den heller av, rens, og tape det sammen med høykvalitets gaffateip (ikke ductape, men gaffa).
Nå er jeg nysgjerrig. Hvorfor ikke duct tape?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

TorC

Sitat fra: smaug01 på mandag 09. februar 2015, klokken 20:00
Nå er jeg nysgjerrig. Hvorfor ikke duct tape?

Ductape tåler kulde/varme dårligere og plasten tåler ofte ikke sollys så godt. God gaffa derimot holder seg bedre over lengre tid. Ny ductape er sterkere enn gaffa, men holder seg dårligere i varme/kulde.

http://no.wikipedia.org/wiki/Gaffa
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

smaug01

Er det ikke sånn at gaffa er laget for kunne fjernes uten mye om og men mens duct tape er permanent?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

cra

Sitat fra: smaug01 på tirsdag 10. februar 2015, klokken 10:16
Er det ikke sånn at gaffa er laget for kunne fjernes uten mye om og men mens duct tape er permanent?

Yup. Gafferen skal gjerne fjerne kablene når showet er over, og da vil du ikke ha merker på gulvet etter tape. Han som installerer luftrør (ducts) vil gjerne slippe å måtte komme tilbake for å tape dem sammen på nytt etter en stund. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

TorC

Sitat fra: cra på tirsdag 10. februar 2015, klokken 10:27
Sitat fra: smaug01 på tirsdag 10. februar 2015, klokken 10:16

Yup. Gafferen skal gjerne fjerne kablene når showet er over, og da vil du ikke ha merker på gulvet etter tape. Han som installerer luftrør (ducts) vil gjerne slippe å måtte komme tilbake for å tape dem sammen på nytt etter en stund. :)

Korrekt, men til den bruken er det innendørs i jevn temperatur og som regel uten særlig sol.  Prøv å tape noe med ductape og la det ligge ute noen uker... Og gjør det samme med gaffa... Da ser man hvorfor gaffa er bedre til slike ting...

Kjell Leaf

Hva koster ny plate da ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

TorC

Aner ikke hva den koster i Norge, men i USA koster den rett over 100 USD. Men Nissan Nordic tilpasser prisene til kjøpekraften, så regn med minst dobbel pris.

http://parts.nissanusa.com/nissanparts/index.cfm?action=replacement&siteid=14&groupid=J&sectionid=747&partcode=74811

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA