Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Musikkbibliotek i Teslaen

Startet av Teslus, lørdag 28. februar 2015, klokken 19:40

« forrige - neste »

Teslus

Hei,

Jeg har en e-up lever i mars 2014. Jeg ble fortalt av en selger på møller at det skulle ga an å styre avgangstider fra mobilen, men dette har jeg enda ikke sett noe til. Når jeg spurte selger i etterkant sa han at det skulle komme senere. Er det noen som har det? Skulle ønske det var mulig, siden jeg reiser til litt forskjellige tider uke til uke.

Er det eventuelt mulig å legge til flere avgangstider enn de 3 som er på Garmin-enheten?  :)

kengjer

Hei! Jeg har dette, det ligger under e-styring -> avgangstider. Men det er kun mulig å legge til tre avgangstider, og disse vil også endres på garminenheten.

Har du prøvd å oppdatere e-remote appen?

-Kent
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

Teslus

Jeg får kun satt de tre avgangstidene på Garmin-enheten, men ikke noe valg under e-styring i appen for å velge avgangstid. Jeg har siste versjon av appen på iOS (1.2.4).

Jeg frykter det er en forskjell på bilene, selv om det ikke burde være noen forskjell. Noen andre som har info om hva de har tilgjenglig i appen?

Elmo

Sitat fra: SebastianSandtorv på lørdag 07. februar 2015, klokken 16:03
Jeg har siste versjon av appen på iOS (1.2.4). . . . .
Jeg frykter det er en forskjell på bilene, selv om det ikke burde være noen forskjell.

kanskje iOS er problemet ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kengjer

Sitat fra: Elmo på lørdag 07. februar 2015, klokken 21:37
kanskje iOS er problemet ;D

Jeg bruker Android, og fruen bruker sure epler, men mangler ikke denne funksjonen av den grunn. Så hvor feilen ligger er vanskelig å si. Ta kontakt med forhandler for å nøste opp i dette. Evt. prøv å reinstallere e-remote først, for så å legge inn bilen på nytt.

-Kent
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Teslus

Skulle ønske det var iOS som var problemet, men virker som at det er noe med bilen. Prøvde å slette bilen fra car-net, slette app, og legge inn alt på nytt. Den kom tilbake helt lik som tidligere  :-\

Får sjekke med forhandleren til uken  :D

jonnis

Under e-styring har jeg kun 2 fliker; "Lading" og "klima". Ingenting om avgangstider!
Har Android og Galaxy S5

På versionsnummer (skrivefeil i app..) står det 1.2.0
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

1001 Watt

Sitat fra: jonnis på mandag 09. februar 2015, klokken 08:25
Under e-styring har jeg kun 2 fliker; "Lading" og "klima". Ingenting om avgangstider!
Har Android og Galaxy S5

Samme hos meg med Android og Galaxy S5 (2015-modell e-Up levert juli 2014). Er det noen med android som sikkert kan bekrefte at de kan sette avgangstider gjennom appen?

kengjer

Sitat fra: 1001 Watt på mandag 09. februar 2015, klokken 08:48
Har Android og Galaxy S5

Samme hos meg med Android og Galaxy S5 (2015-modell e-Up levert juli 2014). Er det noen med android som sikkert kan bekrefte at de kan sette avgangstider gjennom appen?

Ja, med app versjon 1.2.0, både på mobil og nettbrett. Så da må nok "feilen" mest sansynlig ligge i uoppdatert garminenhet vil jeg tro. Vi har 2015 modell produsert i november.

Har dere prøvd å sette avgangstid via webløsningen til car-net?

cmniels

Det går vel ikke å sette avgangstid via webløsningen?

Jeg får heller ikke opp avgangstidsinnstillinger i Car Net appen.. Irriterende.

Har noe førsøkt å sette avgangstid for klimaanlegget, uten lading (og lading ikke tilkoblet) og fått dette til å fungere? Har forsøkt dette i utallige varianter uten suksess.

kengjer

Joda, du skal kunne sette avgangstid fra webløsningen også.

Du kan også sett avgangstid uten lader i, men da må du huke avfor å tillate varming uten ekstern strøm, enten på garminenheten eller vi app/webløsning.

Når ble bilen din produsert cmniels?

-Kent

cmniels

Den ble levert meg i begynnelsen av sept 2014, så regner med at den ble produsert i løpet av sommeren. Instillingene som du påpeker har jeg satt riktig, men det funker rett og slett ikke....

kengjer

Sitat fra: cmniels på mandag 09. februar 2015, klokken 11:26
Den ble levert meg i begynnelsen av sept 2014, så regner med at den ble produsert i løpet av sommeren. Instillingene som du påpeker har jeg satt riktig, men det funker rett og slett ikke....

Så merkelig! Da må du nok prøve å høre med forhandler om evt. oppdatering av garminenheten er tilgjengelig. Det er det eneste jeg kan se at kan være feil. Dette fordi denne funksjonen ikke er en fysisk detalj ved bilen men rett og slett bare er programvarestyrt.

-Kent

cmniels

Garmin enheten har jeg allerede selv oppdatert til siste versjon (7.14.11) så det er nok heller ikke her det ligger. Jeg får ta meg en tur innom Møller, men det er vel ikke akkurat dette de er sterkest på..

1001 Watt

Sitat fra: kengjer på mandag 09. februar 2015, klokken 10:51
Sitat fra: 1001 Watt på mandag 09. februar 2015, klokken 08:48
Har Android og Galaxy S5

Ja, med app versjon 1.2.0, både på mobil og nettbrett. Så da må nok "feilen" mest sansynlig ligge i uoppdatert garminenhet vil jeg tro. Vi har 2015 modell produsert i november.

Har dere prøvd å sette avgangstid via webløsningen til car-net?

Har siste versjon av programvare på Garmin-enheten og siste versjon av android-appen. Bilen har akkurat vært inne til "oppgradering" av ladekabel (gummideksel) og skifte av låse-enhet, fikk i den forbindelse beskjed om at siste versjon av programvare også ligger inne på bilen. Jeg kan likevel ikke sette avgangstider, verken på mobil eller via car-net.....Har ingen annen forklaring enn at de første 2015-modellene ikke har samme funksjonalitet som senere biler av samme årsmodell. For å utforske videre: Er det noen med 2014-modell som får dette til å virke?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA