Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av Havebigfun, lørdag 28. februar 2015, klokken 13:07

« forrige - neste »

Rødkleiv

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 02. april 2015, klokken 21:41
Tror det er en del som glemmer at pga bilen ikke har automatisk luke, vil heller ikke bilen kunne få de lovede "parker deg selv" eller "kjør ut av garasjen selv" funksjonene. >:(


Mulig jeg har gått glipp av noe, men hva har aut luke med "parker deg selv" å gjøre?

mr.rs4

#331
Sitat fra: Cookie Monster på mandag 06. april 2015, klokken 01:00
Prøvd litt 0-100 testing. Med 96% batteri klarer den 0-100 på 3,43 sek. Med 57% batteri bruker den 3,83 sek. Dette målt med ordentlig måleutstyr. Skal få prøvd 0-200 også. Men venter på oppdateringen som skal øke topfart til 250 (er ikke med på 6.2 selv om Tesla skrev det tidligere)
Hva tester du med?
Jeg har
*Gtech RR - http://www.gtechpro.com/rr.html
*Performance Box - http://www.vboxmotorsport.co.uk/index.php/en/products/performance-meters/performancebox

Har ikke fått testet enda selv, reiser, jobb og ferier = lite tid :-(

Greit å vite hva bilen greier før og etter FW oppgradering.
Både 0-100 - 0-100-0 - 0-150 - 0-200 - 0-250(de to siste bør man ha litt bedre vei / bane for utføre).
Og kanskje med 90-100% batteri
Og 50% batteri

De som tar disse tidene, eller fått tak på andre tider kan legge det inn på skjema. Dette skjema kan redigeres av alle.

Skjema
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UKRW6_exUxPU4Q6cL0wxHDnnljIhbWTpxpk3mXSNdlE/edit?usp=sharing

Evt lage engen topic på dette?
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

MrG

For min del er nesten mellom tider mer interessant, gjerne vs P85.
Det er nesten ensidig fokus på 0-100 tider. Artig med andre tider og sammenligne med P85 og andre bilder

f.eks
60-120
60-160
100-200

Hadde også vært interessant og hatt disse tidene før omtalte forbedring på ytelse i høyere hastighet kommer!

MrG

Dennis

#333
Er vel nå bekreftet at det er annen utveksling på P85D motorene sammenlignet mot tidligere.

P85D har i 60 mph 7,300 rpm på motor foran og 7,200 rpm på motor bak.

P85 har 8400 rpm ved 60 mph.

Så alt ligger til rette for en grei boost av ytelse i høyere hastigheter skal man tro, siden man kan holde effekten lengre opp i fart. Begynner å få veldig tro på at 250 km/t oppdateringen kommer til å økte ytelsene ganske så merkbart 8)


Specs hentet fra her:

http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1504_2015_dodge_charger_srt_hellcat_vs_tesla_model_s_p85d/specs.html

http://www.motortrend.com/roadtests/alternative/1408_2014_tesla_model_s_p85_vs_2014_bmw_i8_comparison/specs.html

sigurdi

I artiklene er oppgitt gir utveksling 9.73 på D bilen og på vanlig, men ulikt turtall @60Mph noe som ikke kan stemme. :-)
Så spørsmålet er hvor de har fått dataene sine fra. :-)
Offisielle data fra Tesla hadde vært kjekt her, men kan ikke si jeg har sett noe.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Dennis

#335
Hadde vært kjekt å vite hvor de har fått dataene fra ja. Så vidt jeg vet finner man ikke noe offisiell info fra Tesla på utvekslingen på P85D og 85D. Eneste som står på nettsiden og i verksted manualene er 9.73 men som er for rwd utgaven.

Er jo mulig å måle turtall på en vanlig bil i sigarett/12 volt uttaket. Men det funker vel ikke på elbiler :P Skulle jo tro turtallet er noe de har enten målt eller fått info fra Tesla om siden de skriver det.

Amoss

Sitat fra: sigurdi på onsdag 08. april 2015, klokken 12:46
I artiklene er oppgitt gir utveksling 9.73 på D bilen og på vanlig, men ulikt turtall @60Mph noe som ikke kan stemme. :-)
Så spørsmålet er hvor de har fått dataene sine fra. :-)
Offisielle data fra Tesla hadde vært kjekt her, men kan ikke si jeg har sett noe.

Som nevnt er utvekslingen kun oppgitt for RWD utgaven, så det er nok den de ukritisk har brukt i mangel av noe bedre. Turtallet derimot vil jeg anta at de må ha målt - da det så vidt jeg vet ikke finnes noe offisielle data på dette. (Har ikke finlest artikkelen for å se om det står noe om en envnt. måling.) Men om man antar at turtallene er korrekte, så burde det vel være en enkel sak å regne ut utvekslingene?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

rossifan46

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 03. april 2015, klokken 00:58
Hvilken batteri versjon har folk fått på P85D og 85D.

Var å sjekka min nå istad og ser ut som den har E eller F. prøvde å skrape bort det grønne med neglen men funka dårlig. Så får skrape det bort med noe annet en annen gang.
Ser mest ut som E.


Noen som vet hvorfor den er merket med grønt?

For info om dette: http://www.teslarati.com/decoding-tesla-battery-pack-version/

Edit: ser ut som alle P85D er levert med E til nå. Så da er det vel E det står her også :)
Jeg har S85 registrert sent desember, levert med batteriversjon E.
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

sigurdi

#338
Måle turteller på motor som ligger innebygd i girkassen? (Fremre)
Det trikset kunne jeg tenkt meg å finne ut av. :-)
Måle frekvens fra frekvensomformer til elmotor, men hvor skal en klare å koble seg på. ;-)
Eneste må være på bakre motor om en får målt i bakkant, en dene er vel helt lukket og vannavkjølt .
Men mulig det går å legge på en frekvens måler på utsiden, eller henter data fra Tesla sine egne givere.
Men tar ikke tallene som god fisk, kommer nok data på dette etter hvert.
Noen som får tak i motor fra vrak og sjekker utveksling. :-)
Får en målt hastigheten på motor, og kan måle turtallet til hjul nav, har en utvekslingen.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

RSR911

Vedlagt kurve (accel.jpg) fra av gps-logger viser 0-100 på ca 4sek.  Bilen er en P85D i "range mode" og med 40% SOC.

Jeg synes begynnelsen av kurven ser litt rar ut -- kanskje GPS'n lagger litt i starten?  Jeg skal sette GPS i differensiell mode neste gang.   

mr.rs4

Sitat fra: MrG på onsdag 08. april 2015, klokken 11:52
For min del er nesten mellom tider mer interessant, gjerne vs P85.
Det er nesten ensidig fokus på 0-100 tider. Artig med andre tider og sammenligne med P85 og andre bilder

f.eks
60-120
60-160
100-200

Hadde også vært interessant og hatt disse tidene før omtalte forbedring på ytelse i høyere hastighet kommer!

MrG
Ja, kanskje det.
Det er bare til å legge inn på det google exel skjemaet.

Det som er kjekt er å se forbereding før og etter en FW oppdatering
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Thor2014

Sitat fra: RSR911 på onsdag 08. april 2015, klokken 20:45
Vedlagt kurve (accel.jpg) fra av gps-logger viser 0-100 på ca 4sek.  Bilen er en P85D i "range mode" og med 40% SOC.

Jeg synes begynnelsen av kurven ser litt rar ut -- kanskje GPS'n lagger litt i starten?  Jeg skal sette GPS i differensiell mode neste gang.
Klarer en GPS å måle riktig raskt nok når hastighetsendringen er så høy?

AndreS

Noen som har kommet seg opp til 480 kw etter oppdatering. Kan se ut til at dragtimes klarer det på sin nyeste video
I3 i bestilling

Mippen

Sitat fra: Thor2014 på torsdag 09. april 2015, klokken 07:38
Sitat fra: RSR911 på onsdag 08. april 2015, klokken 20:45
Vedlagt kurve (accel.jpg) fra av gps-logger viser 0-100 på ca 4sek.  Bilen er en P85D i "range mode" og med 40% SOC.

Jeg synes begynnelsen av kurven ser litt rar ut -- kanskje GPS'n lagger litt i starten?  Jeg skal sette GPS i differensiell mode neste gang.
Klarer en GPS å måle riktig raskt nok når hastighetsendringen er så høy?
Forsøkte med gps på min 85D og fikk error. Virker som den ikke takler elbiler. Hva slags app kan jeg bruke, noen tips? Har Android.
Fremtiden er elektrisk.

Geirr

Noen som har gjort målinger med Dynolicious appen?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA