Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde Model S - erfaringer fra virkeligheten

Startet av Havebigfun, lørdag 28. februar 2015, klokken 13:07

« forrige - neste »

Dennis

Ligger noen screenshots i tråden jeg linket til ;)

Royce1981

Ah, takk!  :-[

Har du noe på de bakre modulene da? Kan jo være at disse er ulike?

D.O

Sitat fra: Royce1981 på søndag 17. mai 2015, klokken 00:07
Takk for svar Cookie Monster.

Har du noen screen shots jeg kan vise til DS når jeg snakker med ham på mandag? Synes dette var noe dritt. Vil jo ha den bilen jeg har prøvekjørt, og forelsket meg i. :-(
bytter gjerne! Jeg selger nok bilen da jeg ikke trives med hvor stivt bilen er satt opp. Fatter ikke at de ikke kan lage dette justerbart.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Royce1981

Fikk svar fra DS i dag da jeg forespurte modeller produsert etter 30.04:

"Svaret er: alle P85D har det som tidligere het P85+understell."

Teslanewbie

Sitat fra: Royce1981 på mandag 18. mai 2015, klokken 13:27
Fikk svar fra DS i dag da jeg forespurte modeller produsert etter 30.04:

"Svaret er: alle P85D har det som tidligere het P85+understell."

Ahh , da har alle 85D og 70D også + understell nå nå alle P85D har samme understell som de andre fra april 15 ??

Og hvorfor har noen P85D understell SU02 performance  mens andre har SU01 ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Mye Tesla Norge ikke har info om. Infoflyten generelt i Tesla er veldig dårlig til tider.
Ville hørt hvorfor de delene har samme delenummer som 85D og 70D nå. delekatalogen tyder jo på at det nå er likt.

Fikk beskjed om at min P85D ble levert med Michelin Pilot Sport 2 og 265 dekk bak. Spurte flere ganger om dette siden jeg hadde lest at de hadde sluttet med det. Fikk til svar at det hadde de ikke hørt noe om og den skulle bli levert med samme som P85+ bilene ble.
Når jeg kom å skulle hente den sto den der på 245 Conti dekk.
De byttet heldigvis det med en gang, men var det som den ble sendt med fra USA.

Så er rett å slett lotto på hva man får, Tesla har enda ikke gitt noe info om om hva som er greia med dekkene. De tok jo også plutselig bort next gen baksetene uten å gi noe info. Var først når noen oppdaget det og begynte å rope høyt at de gjorde noe.

jazzwheel

Sitat fra: Cookie Monster på mandag 18. mai 2015, klokken 14:24

Oppdaterte de vognkortet så det ble riktig også?

Dennis

Var riktig dekkdim i vognkort.

D.O

Sitat fra: jazzwheel på mandag 18. mai 2015, klokken 14:43

Alle har samme typegodkjenning, og godkjent med alternativ dekk dimensjon. så selv om du har 19" originalt er det bare å få endret dette hos biltilsynet om du ønsker. Men som sagt bilen er typegodkjent for 21" og 265
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:

HåkonE

Fikk 245 hele veien rundt på 19". Da jeg spurte om det ikke var 265 bak, fikk jeg beskjed om at dette kun gjaldt 21".

D.O

Sitat fra: Haknys på mandag 18. mai 2015, klokken 16:27
Fikk 245 hele veien rundt på 19". Da jeg spurte om det ikke var 265 bak, fikk jeg beskjed om at dette kun gjaldt 21".
stemmer det. Men bilen er typegodkjent slik at du kan sette på 21"265 om du ønsker
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:

RSR911

Eksempel på vanvittig akselerasjon: 

En P85D står stille langs veien (evt en parallel vei), mens et vanlig norsk vogntog (ca 19m langt) kommer kjørende i litt over 80km/t.  Tesla'n står stille til fronten på trekkvogna er på høyde med hekken til Tesla'n, deretter bånn pedal.   Når Tesla'n er oppe i samme hastighet som vogntoget er hele bilens lengde fortsatt ved siden av tilhengeren.

Er det flere som har prøvd dette? :)

HåkonE

Sitat fra: D.O på mandag 18. mai 2015, klokken 16:36
Sitat fra: Haknys på mandag 18. mai 2015, klokken 16:27
stemmer det. Men bilen er typegodkjent slik at du kan sette på 21"265 om du ønsker

Sikkert. Bilen ser ut som den står med tynne sykkeldekk trukket langt inn under bilen nå. Ser bare komisk ut på en slik bil.

Skal hjelpe med 285/295.  :)

RonnyØ

Sitat fra: RSR911 på mandag 18. mai 2015, klokken 17:38
Eksempel på vanvittig akselerasjon: 

En P85D står stille langs veien (evt en parallel vei), mens et vanlig norsk vogntog (ca 19m langt) kommer kjørende i litt over 80km/t.  Tesla'n står stille til fronten på trekkvogna er på høyde med hekken til Tesla'n, deretter bånn pedal.   Når Tesla'n er oppe i samme hastighet som vogntoget er hele bilens lengde fortsatt ved siden av tilhengeren.

Er det flere som har prøvd dette? :)
Fantastisk moro! Herlig bil
Husqvarna Automower 320

Nasse

Sitat fra: D.O på mandag 18. mai 2015, klokken 14:50
Sitat fra: jazzwheel på mandag 18. mai 2015, klokken 14:43

Alle har samme typegodkjenning, og godkjent med alternativ dekk dimensjon. så selv om du har 19" originalt er det bare å få endret dette hos biltilsynet om du ønsker. Men som sagt bilen er typegodkjent for 21" og 265

Vel, jeg tror ikke det stemmer desverre. Det er etter det jeg vet ikke lov med ulike dimensjoner på dekkene på biler med 4x4 i Norge. Etter det jeg vet produseres også alle nye biler kun med 245 bredde dekk, på alle hjul.

At Tesla i en kort periode har levert ut ulovlige biler, må de nok rette opp etter hvert....

Når det kommer til staggered hjuloppsett er det kun de bakhjulsdrevne modellene som lovlig kan ha det.... ::)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA