Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Eup eller trilling eller Leaf

Startet av poskare, lørdag 28. februar 2015, klokken 12:25

« forrige - neste »

poskare

Jeg leste akkurat på e-Golf gruppa på FB om en som hadde en 22kw ladestasjon hjemme og han hadde testet om e-Golfen hans ladet på 7.4kW, noe den selvfølgelig ikke gjorde.
Men så tenkte jeg på......det burde jo bare være å finne US partnummer på 7,4kW lademodulen, og bestille den som del fra VW USA?

elektrolux

En interresant tanke. Laderen er tross alt en separat enhet på VW.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Råde

Det kan vel fort hende det blir masse software greier og kanskje annet hardware også som må byttes? Veldig spennende tanke... Tror ikke du skal spørre møller om deg går.
e-Golf | X75D

Bawler

Vær så snill finn dette ut!  :D
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

poskare

Hehe, nei, må nok evt kontakte VW direkte og høre om det er mulig å bestille delene, og høre om det er andre ting som må endres om man gjør det...

hottentott33

Er det 7,4 kw på enfase eller trefase på den USA-laderen? Mulig jeg husker feil, men mener at jeg las en plass at det var enfase i USA, og det er vel heller sjeldent at en har en enfasekrets på ca 40 A? I så tilfelle hadde det kanskje vært bedre med ca 10 kw og trefase.
Ifølge denne artikkelen http://www.leftlanenews.com/first-drive-volkswagen-egolf-sel-premium-review.html#ixzz3QuCNxJo6 så ser det ut til at varmepumpe er standard i USA. Så kanskje det hadde vært interessant å importere en e-Golf derfra gitt.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Flehan

Er det ikke 110v i USA ? Vil denne alderen fungere her på berget?
Perlemor hvit e-golf levert 05.02.2016
hvit 2016 octavia 1,8t 4wd

hottentott33

Sitat fra: Flehan på søndag 08. februar 2015, klokken 02:16
Er det ikke 110v i USA ? Vil denne alderen fungere her på berget?

http://www.leftlanenews.com/first-drive-volkswagen-egolf-sel-premium-review.html#ixzz3QuCNxJo6

I artikkelen over skrevet i USA, så står det at 110 volt som gjelder på sakte lading (det er faktisk 20 timer som er nevnt), mens semihurtig lading på 4 timer så er det 240 volt som gjelder.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

jkirkebo

Sitat fra: Flehan på søndag 08. februar 2015, klokken 02:16
Er det ikke 110v i USA ? Vil denne alderen fungere her på berget?

USA har splittfase 120V/240V. Offentlige ladestasjoner er i hovedsak 240V/30A så bilene lages stort sett for å takle dette (7,2kW).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA