Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av Elmar, lørdag 28. februar 2015, klokken 09:22

« forrige - neste »

Speeder

Vil tesla sin ladekabel fungere? Noen som har testet?
Zoe 43kW

emil

Sitat fra: Speeder på torsdag 12. februar 2015, klokken 10:26
Vil tesla sin ladekabel fungere? Noen som har testet?

Trefase (11kW) kanskje. På enfase vil den ha samme problemer som alle andre ladekabler enn bøtta.

ZOE

Jeg har elbilhjelpens justerbare 22kw lader, den fungerer supert. Det er jo ikke noe problem å lage en adapter eller bytte stikk slik at den kan brukes på 16A stikk.

Teslalader funker iallefall ikke på min bil. Ingen reaksjon. (på 400V 16A)

emil

Sitat fra: nime01 på fredag 13. februar 2015, klokken 13:44
Dyre greier som Renault selger... skal få en kollega til å sjekke pris i Sverige.
Saktelading skal tydeligvis være dyrt iflg Renault.

Så mye som Renault gir bort av veggbokser, montering, trafoer (hjemme) og Fortumtilgang så må de jo ta inn de kostnadene et eller annet sted.

refreol

Forsøkte BMW sin ladekladd på TN nett med Schuko på jobben. Ble så glad fordi det funket når jeg bare prøvde det i ett minutt.

I dag lot jeg den stå i og da fikk jeg melding om at ladingen var avbrutt etter bare 7-8 minutter.

Dette er en ganske stor rekke med ladepunkter og trikkeren fortalte at det ikke burde være særlig problem med spenningsfall etc

Virket som om den hadde satt igang igjen utpå dagen fordi jeg fikk utfallmelding i ettermiddag også.

Totalt hadde den ladet 2-3 prosent

Erfaring tilsier at det kanskje ikke er noe poeng å kjøpe en TN kabel eller?

Andre som har prøvd i det siste?
Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

emil

Svarer med å sitere meg selv her:

Sitat fra: emil på fredag 06. februar 2015, klokken 22:30
Hvis saktelading på schuko (eller annen 230V/16A) er kritisk for bruken eller en kjøretur ville jeg ikke stolt på noe annet enn hytte-bøtta eller den kommende Zaptec kladden.

elektrolux

Sitat fra: refreol på onsdag 18. februar 2015, klokken 23:07
Forsøkte BMW sin ladekladd på TN nett med Schuko på jobben. Ble så glad fordi det funket når jeg bare prøvde det i ett minutt.

I dag lot jeg den stå i og da fikk jeg melding om at ladingen var avbrutt etter bare 7-8 minutter.

Dette er en ganske stor rekke med ladepunkter og trikkeren fortalte at det ikke burde være særlig problem med spenningsfall etc

Virket som om den hadde satt igang igjen utpå dagen fordi jeg fikk utfallmelding i ettermiddag også.

Totalt hadde den ladet 2-3 prosent

Erfaring tilsier at det kanskje ikke er noe poeng å kjøpe en TN kabel eller?


Alt tyder på tvilsom jording, eller helt konkret for stort potensiale mellom PE og N på denne kursen. At andre lader like ved øker dette potensiale. Bilen har da prøvt 4 ganger om situasjonen bedret seg og så avbrudt ladeforsøket. Kladden du brukte ville nok fungert på en bedre TN kurs.

Bøtta / Zaptec isolasjonstrafo ville løst problemet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Speeder

Er dokumentet du har denne informasjonen fra tilgjengelig Elektrolux?
Altså bilens testprosedyre før og under lading?
Zoe 43kW

elektrolux

Tror ikke dette er dokumentert på et offentlig tilgjengelig dokument.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Elmar

Da har jeg testet Siemens CC100A ladekladd på TN-nett og det fungerte.....på 8A, ladekladden er justerbar opp til 13A, men kuttet ut på 10A og 13A. Dro ut støpselet og plugget i på nytt justerte ned til 8A og da ladet den....

Var aldri noen sikringer som gikk. Noen som har en forklaring på hvorfor den kuttet på 10 og 13A? Var ikke snakk om varmgang, da den kuttet med en gang og ble koblet i shukostikket på toppen av en 3-fas 16A  kombistikk.

2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Speeder

Hva er grenseverdien for Zoe her? Hva har andre biler?
Zoe 43kW

Elmar

Sitat fra: elektrolux på mandag 02. mars 2015, klokken 06:35
Samme forklaring som 2 innlegg opp.

Noe elektriker kan fikse enkelt?
Vil samme problem oppstå med f.eks. Ratioboksen?
2015 Renault Zoe Intens Easy Charge - bestilt nov '14/levert 27/1-15
Farge Grå Neptun KNR

emil

Sitat fra: Elmar på mandag 02. mars 2015, klokken 11:50
Vil samme problem oppstå med f.eks. Ratioboksen?

Jordingsproblemer er jordingsproblemer og det er bilen og ikke kladden som bestemmer så lenge laderegulatoren ikke har skilletrafo.

ladov

Vet du hva som skjer reint teknisk? Måler Zoe motstanden til jord og kutter hvis det er under en viss grense?
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA