Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tur til Danmark???

Startet av Sverre H, fredag 27. februar 2015, klokken 22:52

« forrige - neste »

Sverre H

Er i markedet for kjøp av ny Leaf Tekna med div utstyr og har fått pristilbud fra 3 forhandlere i området; Birger N Haug i Ski samt Buskerud Bilsenter og Automobil-Kompaniet - de to siste i Drammen. Prisene spriker med 19000 på samme spesifikasjon, men jeg har inntrykk av at de to dyreste er høyst prutbare.

Spørsmålet er egentlig om det spiller noen rolle hvor jeg kjøper bilen mht garanti og eventuelle reklamasjoner. Inntrykk av selger hos de respektive forhandlerne varierer noe, men det er jo ikke selgeren personlig jeg vil forholde meg til om et år eller to eller tre hvis det oppstår problemer, så akkurat det anser jeg som underordnet.

Alle forhandlerne står oppført som forhandlere av Nissan på Nissan.no. Det er vel imidlertid Birger N. Haug som er hovedimportør. Hvordan de to andre forhandlerne tar inn bilene sine vet jeg ikke - de importerer vel selv? Har dette noe å si ? Hvor ville dere ha handlet forutsatt lik pris...? Innspill og erfaringer mottas med takk.
2015 Leaf Tekna 6,6kW White Pearl

eivisa

Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

X-Trail

Nissan Nordic er importør og de 3 nevnte er forhandlere.
Stolt eier av ELise♡

Belloq

Kia ringer ikke like godt i ørene mine som japanske Nissan men meg om det:)
Kjøp nissan
P85 2014

Sverre H

Kia er sikkert en fin bil det, men hadde jeg hadde jeg hatt problemer med å velge mellom Nissan og Kia hadde jeg opprettet en tråd om det emnet... (men det hadde i så fall handlet om Leaf vs Golf). Denne tråden handler ikke om valg av merke, men om valg av forhandler.

Valget er tatt, så det var mer opplysninger av den typen X-trail kommer med her jeg var ute etter. Jeg trodde i min villfarelse at BNH hadde rollen som hovedimportør, men der tok jeg altså feil. Kjekt å vite.

Hvis det er noen som har erfaringer med de tre nevnte forhandlerne på godt eller vondt tar jeg gjerne imot tips.

TorC

Sitat fra: eivisa på fredag 06. februar 2015, klokken 18:10
Kjøp Kia...

Helt enig!

Nissan LEAF er jo i utgangspunktet et veldig god bil, men Nissan har noen alvorlige utfordringer på forhandlersiden.

Hvis du på død og liv skal ha LEAF ville jeg ha gått for Buskerud Bilsenter. Dem finner man begrenset negativ omtale om, og de har god omsetning på LEAF, så det må bety høy tilfredshet. Jeg var innom der for å få noe delepriser og selv om det var US import var det null grettenhet. De sjekket opp og ringte meg opp. Det er faktisk eneste gang jeg har vært i kontakt med noen i Nissan som ikke har oppført seg som om jeg var smittsom.

Forhandlernes holdning til importbiler har jo ingen betydning for nybilkjøp, men det er jo en ganske god indikasjon på at bedriften ikke nødvendigvis klarer å se så veldig langt inn i fremtiden når de skal behandle garantisaker. De gangene de da er i tvil om det er en garantisak, så vil de nok neppe legge godsiden til...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

harruz

jeg er på ingen måte ekspert på området. Har hatt min nå i tre uker, men synes jeg allerede har erfart at BNH leverer et jevnt over dårligere service-nivå, enn hva jeg hadde tiltrodd dem. Ser også at mange melder det samme her inne. Veldig trist når en så stor og viktig aktør kan synes å være så dårlig. Det er forøvrig også en Nissanforhandler i Hønefoss som kanskje kan være aktuell?

Selv kjøpte jeg av en privatperson en nesten-ny Leaf, ( nøyaktig 1 år gammel, 60.000 under hva selger ga) opprinnelig solgt av BNH Lillestrøm, så jeg hadde lite med dem å gjøre ifbm kjøpet. Men jeg har vært i kontakt med dem bl.a i forbindelse med service.

Det firmaet jeg så langt har vært i kontakt med som har utmerket seg svært positivt, er Buddy Electric AS. De selger forøvrig også importLeaf.

Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

KaiRK

Anbefaler på det varmeste Automobil-Kompaniet. Jeg kjører forbi både Brennes Auto og BNH når jeg skal har service på min Leaf
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Sverre H

Høres bra ut KaiRK! Har lånt en Leaf fra Automobil-Kompaniet i dag som jeg skal levere tilbake i morgen. De har også gitt det beste pristilbudet. Det er dessuten i gangavstand til konas jobb. Kona er forøvrig storfornøyd etter å ha prøvekjørt Leafen. Det er jo bra, for det er hun som primært skal bruke den.

Trafikkbestyrer

Jeg kjøpte også nybil fra Marius på Automobil companiet. Er veldig fornøyd med alt så langt. Jeg prutet med noe x-tra utstyr i kampanjeprisen :)

Sverre H

Da er valget tatt og jeg har signert kontrakt med Automobil-Kompaniet på en ny pearl white Tekna 6,6Kw  ;D

KaiRK

Sitat fra: Sverre H på lørdag 07. februar 2015, klokken 14:43
Da er valget tatt og jeg har signert kontrakt med Automobil-Kompaniet på en ny pearl white Tekna 6,6Kw  ;D

Gratulerer med ny bil, 32a lader var et meget godt valg! Hva sa de på A-K når du ønsket dette som et tilvalg? Vet andre forhandlere har frarådet dette tidligere.
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Sverre H

Jeg mente det var fornuftig å ta med 6,6kW/32A med tanke på fremtidig utbygging av ladestasjoner og bilens annenhåndsverdi. Selger var helt enig i dette. Han anbefalte i utgangspunktet en Nordic, men jeg ville ha skinnseter for å forenkle renholdet når ungene har tørka beina på seteryggen og kona har strødd om seg med klissete lakrispastiller. Det er nemlig jeg som vasker bilene her i huset...

emil

Kan si meg enig i valg av setetype og lader da.  Så får vi håpe du blir en av etterhvert ganske mange tusen Leafeiere med et helt problemfritt bilhold.

Trafikkbestyrer

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA