Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva skjedde med forutsigbarheten :-/

Startet av Djur1, fredag 27. februar 2015, klokken 19:51

« forrige - neste »

Djur1


Det virker som det eksisterer ulike regler for import av biler fra EØS området.

For Tyskland så er det

(bilpris*1,1)*1,19 =pris i Tyskland

Danmark har vel

(bilpris*1,1)*1,25 = pris i Danmark

eller tar jeg feil?
Noen som vet situasjonen for Frankrike,Italia osv?
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Rav4_EV

Er bilen produsert i EØS land er det ikke toll.
Tesla har 10% toll i EU på grunn av at den er produsert i USA.

I tillegg kommer lokal mva i EU landet som varierer fra 17-25%.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Sveinal

Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Rav4_EV

Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

sondell

Sitat fra: Rav4_EV på fredag 06. februar 2015, klokken 18:51
Er bilen produsert i EØS land er det ikke toll.
Tesla har 10% toll i EU på grunn av at den er produsert i USA.

I tillegg kommer lokal mva i EU landet som varierer fra 17-25%.
Er kun tollfritt for bruktbiler innenfor EU. Ikke fra EØS lender utenom. Alltså ikke fra Norge. 10 % toll virker være vanlig.

Djur1


En italiensk kjøper v bilen min får opplyst at garantien ikke vil gjelde i Italia.
Han sa det ville gjeldefor Nederland også.

Bullshit., ikke sant?

Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Tuxedo

P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

fredag

Hvorfor tar ikke Tesla nye biler til Norge via sluttmonteringsfabrikken i Nederland, slik at de regnes som EU-produserte? Det vil gjøre det mulig for norske Tesla-kunder å selge bilene til et større marked enn bare Norge.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

aness

Sitat fra: fredag på fredag 06. mars 2015, klokken 11:15
Hvorfor tar ikke Tesla nye biler til Norge via sluttmonteringsfabrikken i Nederland, slik at de regnes som EU-produserte? Det vil gjøre det mulig for norske Tesla-kunder å selge bilene til et større marked enn bare Norge.

Hvorfor skal de ta kostnaden med å pakke ut containere, skru ting sammen, og så sette bilene i ny container hvis de like godt kan shippe dem direkte?

pwb

Sitat fra: fredag på fredag 06. mars 2015, klokken 11:15
Hvorfor tar ikke Tesla nye biler til Norge via sluttmonteringsfabrikken i Nederland, slik at de regnes som EU-produserte? Det vil gjøre det mulig for norske Tesla-kunder å selge bilene til et større marked enn bare Norge.
Hvorfor skal Tesla ødelegge sitt eget marked ved å gjøre det lett å selge billige norske biler?

fredag

Sitat fra: aness på fredag 06. mars 2015, klokken 11:55
Sitat fra: fredag på fredag 06. mars 2015, klokken 11:15
Hvorfor tar ikke Tesla nye biler til Norge via sluttmonteringsfabrikken i Nederland, slik at de regnes som EU-produserte? Det vil gjøre det mulig for norske Tesla-kunder å selge bilene til et større marked enn bare Norge.

Hvorfor skal de ta kostnaden med å pakke ut containere, skru ting sammen, og så sette bilene i ny container hvis de like godt kan shippe dem direkte?

Kundeservice. Hvor stor merkostnad kan det være?

Containerne lastes garantert om i Rotterdam uansett, de går ikke direkte fra USA til Drammen.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

aness

Sitat fra: fredag på fredag 06. mars 2015, klokken 12:01
Sitat fra: aness på fredag 06. mars 2015, klokken 11:55
Sitat fra: fredag på fredag 06. mars 2015, klokken 11:15
Hvorfor tar ikke Tesla nye biler til Norge via sluttmonteringsfabrikken i Nederland, slik at de regnes som EU-produserte? Det vil gjøre det mulig for norske Tesla-kunder å selge bilene til et større marked enn bare Norge.

Hvorfor skal de ta kostnaden med å pakke ut containere, skru ting sammen, og så sette bilene i ny container hvis de like godt kan shippe dem direkte?

Kundeservice. Hvor stor merkostnad kan det være?

Containerne lastes garantert om i Rotterdam uansett, de går ikke direkte fra USA til Drammen.

Det er stor forskjell i kostnad mellom å flytte en container fra en båt til en annen og å sende dem til prosessering på en fabrikk.

RaBalder

Og sjansen for transportskader øker hver gang man putter 4 biler i en kontainer eller tar dem ut.

Dennis

Sitat fra: fredag på fredag 06. mars 2015, klokken 12:01
Sitat fra: aness på fredag 06. mars 2015, klokken 11:55
Sitat fra: fredag på fredag 06. mars 2015, klokken 11:15
Hvorfor tar ikke Tesla nye biler til Norge via sluttmonteringsfabrikken i Nederland, slik at de regnes som EU-produserte? Det vil gjøre det mulig for norske Tesla-kunder å selge bilene til et større marked enn bare Norge.

Hvorfor skal de ta kostnaden med å pakke ut containere, skru ting sammen, og så sette bilene i ny container hvis de like godt kan shippe dem direkte?

Kundeservice. Hvor stor merkostnad kan det være?

Containerne lastes garantert om i Rotterdam uansett, de går ikke direkte fra USA til Drammen.

Klarer ikke å se hvorfor Tesla skal bruke mer penger og tid på montering osv. på bilen bare for at noen ikke klarer å selge den til en pris markedet i Norge er villig til å betale.

D.O

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 06. mars 2015, klokken 12:56
Sitat fra: fredag på fredag 06. mars 2015, klokken 12:01
Sitat fra: aness på fredag 06. mars 2015, klokken 11:55
Sitat fra: fredag på fredag 06. mars 2015, klokken 11:15
Hvorfor tar ikke Tesla nye biler til Norge via sluttmonteringsfabrikken i Nederland, slik at de regnes som EU-produserte? Det vil gjøre det mulig for norske Tesla-kunder å selge bilene til et større marked enn bare Norge.

Hvorfor skal de ta kostnaden med å pakke ut containere, skru ting sammen, og så sette bilene i ny container hvis de like godt kan shippe dem direkte?

Kundeservice. Hvor stor merkostnad kan det være?

Containerne lastes garantert om i Rotterdam uansett, de går ikke direkte fra USA til Drammen.

Klarer ikke å se hvorfor Tesla skal bruke mer penger og tid på montering osv. på bilen bare for at noen ikke klarer å selge den til en pris markedet i Norge er villig til å betale.
Tesla sliter litt i utlandet sammenlignet med Norge. Et større antall brukte biler ville gjort at flere fikk øynene opp for Tesla. Jeg tror faktisk at Tesla ville vært tjent med dette.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA