Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forsikring e-Golf

Startet av Kimpala, fredag 27. februar 2015, klokken 14:15

« forrige - neste »

cairnz

Jeg hadde varm bil hver natt kl 03 - skrudde det like greit av. bruker jo VT og schedule derfra.
Elbilist

OddB

Har Tesla rekruttert LITT for mange SW-folk fra Apple !?!
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Harlex

Har varm bil hver gang. Har "programmert" inn i hjernen at jeg skal starte forvarming via app ca 20 min foer avgang....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

petersv

Jeg har uttrykt at det er frustrasjon rundt denne feature-en til Jerome og han har bringt det videre til de som har med saken å gjøre. Forklarte også så diplomatisk som mulig at idéen bak featurene er noe dårlig iom at best case scenariet for smart precond. er == worst case for vanlig ukeplan.

dundun

Slo det på noen dager jeg også. Vet ikke helt når den varmer opp, for bilen er kald når jeg kommer, men den gjør ett eller annet. Det ser jeg fordi batteriet synker helt vilt fort.

Herregud for en idiotisk feature å inkludere når man kunne laget en enkel og grei timer som gjorde jobben perfekt.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Cato76

Denne funksjonen måtte jeg også deaktivere.
For det første trodde jeg at den kun skulle aktiveres dersom bilen var tilkoplet strøm, men hos meg startet forvarmingen selv med 50% batterikapasitet, og det trekker endel batteri når bilen starter varmingen lenge før jeg står opp.
For det andre så startet varmingen opp også etter at jeg hadde kommet på jobb. Dette medførte at jeg ikke fikk fulladet bilen i løpet av arbeidsdagen.

Bilen skulle hatt en logg for når den "husker" å starte opp forvarmingen, og denne skulle vært mulig for oss å redigere! Eller helt enkelt la oss styre hele greia selv 8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

getor

Forsøkte dette selv men fant det virket dårlig for meg med liten grad av uforutsigbarhet hva angår tidspunkt. For egen del fungerer app'en bra. Dog, en timer med mulighet for varierende tid for ukedagene hadde vært optimalt.

rakriste

blir skrudd av her også. lagt merke til de siste dagene at kupevarmen står på etter at jeg parkerer på jobben de dagene jeg har skrudd på oppvarming om morgenen. (jeg bor slik til at hjemmeadresse valg blir feil og da funker ikke pre-heat funksjonen
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

Cowboystrekk

Planlagt forvarming, vær så snill! Dere har jo planlagt lading for svarte, bilen har vært snart 3 år på vegen og dere har ennå ikke fått til planlagt oppvarming!?!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Ebbe

Den slår seg av og på helt uten mål og mening. Aldri når jeg trenger. Så Tesla burde heller legge in timer funksjonen i appen!
P39240

Kimpala

Jeg skrur også av driten nå :/ :)
Prøvd lenge nok, som nevnt av andre her skrur den seg på når bilen ikke står til lading og jeg ikke er hjemme eller på jobb... Heelt random altså...
Hvis noen hos Tesla har fått denne infoen ordner det seg vel etterhvert.
Vurderer å ringe å opplyse/klage...
X
3

bb

Det tar meg ti sekunder å starte forvarming fra mobilappen. Gjør man det ofte nok skal det mye til for å glemme. Scheduled charging hadde vært en enklere implementasjon enn smart preconditioning som må lagre og analysere tidligere data. Scheduled charging er så å si stateless.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Denne funksjonen har jeg aldri prøvd siden jeg ikke har regelmessig kjøremønster hele tiden. Og da er det lite å irritere seg over. Bilen er akkurat likedan som før :)

Men man kan jo lure på hvilke andre tanker som svirrer i hodene på de som fant på, satte ut i livet og kvalitetssikret dette.

Tuxedo

Scheduled klima kunne man jo lett lagt inn i appen til ios og android, mens man venter på programvareutvikling på selve bilen.  Men utviklingen av disse appene går jo så treigt at man skulle tro det ikke var mulig.

Jeg kjøpte nylig et sous vide instrument til kjøkkenet fra USA (Anova).  Der går det også på høgg og belegg, så selv om enheten er klargjort for å styres fra mobilen via BT, så har selskapet ennå ikke klart å utvikle en egen app for Android.  Løsningen?  En russisk app-utvikler kontaktet selskapet, fikk API og utviklet sin egen app som han tar 2 dollar for (en formue i Russland i disse dager).  Appen er meget bra og alle er fornøyd.  Tesla må gjøre noe av det samme.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Lokführer

Fikk lov til å bruke konebilen(Teslaen) på jobb i natt, kl 01, og jaggu var den ferdig forvarmet. I og for seg greit det, men til daglig kjøres bilen aldri i dette tidsrommet... Og den er alltid kald på morran når den jevnlig kjøres. Og ja, jeg har skrudd på smart conditioning.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA