Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Utladning

Startet av Kethorp, fredag 27. februar 2015, klokken 08:58

« forrige - neste »

SUNPWRD

Gratulerer! Jeg er sikker på at du blir fornøyd!  :D
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

zorro

#31
Takk for tips, bilen kan ifølge mitsubishi lade og forvarme samtidig, så det er bra. Det var eneste grunn til at jeg valgte mitsubishi fremfor c-zero.

Men om batteriet tar til seg lading under forvaming er jeg usikker på, noen som vet ?


Tror dette blir bra, jeg skal isolere tank og rør og kolbe.

PionerThink

Litt OT dette her siden det ikke gjelder C-Zero, men svarer nå allikevel :D
Har noen ganger når det er fuktig i været og skal rett hjemom en liten time, satt bilen til lading og startet forvarming for å "spare" litt kapasitet når jeg vet det blir mer kjøring også senere.
De gangene jeg har startet etter bare forvarming så og si, husker jeg at rekkevidden står på det samme når jeg starter opp igjen.(en gang tror jeg nesten det sto 1 km mindre igjen også :-\)
Tror derfor at forvarming prioriteres fremfor lading på et vis, men ikke spør meg helt hvordan prosessen fungerer rent teknisk ;)
Mulig noen på de utenlandske nettsidene har noen svar på dette? (eller at det ligger inne her på forumet?)
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

K S

Sitat fra: PionerThink på søndag 15. februar 2015, klokken 15:16
Litt OT dette her siden det ikke gjelder C-Zero, men svarer nå allikevel :D
Har noen ganger når det er fuktig i været og skal rett hjemom en liten time, satt bilen til lading og startet forvarming for å "spare" litt kapasitet når jeg vet det blir mer kjøring også senere.
De gangene jeg har startet etter bare forvarming så og si, husker jeg at rekkevidden står på det samme når jeg starter opp igjen.(en gang tror jeg nesten det sto 1 km mindre igjen også :-\)
Tror derfor at forvarming prioriteres fremfor lading på et vis, men ikke spør meg helt hvordan prosessen fungerer rent teknisk ;)
Mulig noen på de utenlandske nettsidene har noen svar på dette? (eller at det ligger inne her på forumet?)

Årsaken er nok at laderen har for liten kapasitet til både lade og varme samtidig, slik er det iallefall på Soul: med standardlader på 10 A så tappes batteriet litt, med 16 A så går det rimelig bra, med 6,6 kW er det ikke problem i det hele tatt.

edyrli

Sitat fra: zorro på lørdag 14. februar 2015, klokken 01:13
Takk for tips, bilen kan ifølge mitsubishi lade og forvarme samtidig, så det er bra. Det var eneste grunn til at jeg valgte mitsubishi fremfor c-zero.

Men om batteriet tar til seg lading under forvaming er jeg usikker på, noen som vet ?


Tror dette blir bra, jeg skal isolere tank og rør og kolbe.
Jeg trodde batteriet måtte være full ladet for at du skulle kunne forvarme?
Stemmer ikke dette?
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

fitzox

Noen som vet hva Nordic edition innebærer av ekstra spec?
P85 med alt utenom pluss-pakken.
Grå turbine 19" vinter Hakka R2
Grå turbine 21" sommer
Batman-bil med alt i sort
Mitt beste kjøp, ever!

PionerThink

Sitat fra: edyrli på mandag 16. februar 2015, klokken 07:38
Sitat fra: zorro på lørdag 14. februar 2015, klokken 01:13
Takk for tips, bilen kan ifølge mitsubishi lade og forvarme samtidig, så det er bra. Det var eneste grunn til at jeg valgte mitsubishi fremfor c-zero.

Men om batteriet tar til seg lading under forvaming er jeg usikker på, noen som vet ?


Tror dette blir bra, jeg skal isolere tank og rør og kolbe.
Jeg trodde batteriet måtte være full ladet for at du skulle kunne forvarme?
Stemmer ikke dette?
Tror jeg har satt på lading og forvarming med bare 1 strek på indikatoren på fjernkontrollen(dvs ca.1/3 rest på batteri).
Det gikk fint mener jeg å huske, men så mye mindre enn 1/3 skal du ikke ha igjen for at den kanskje prioriterer lading fremfor varme?(i hverfall hvis du bare har 10 A lader som jeg har ???)
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA