Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Cannondale e-bike, noen som vet noe?

Startet av Gogool, torsdag 26. februar 2015, klokken 22:22

« forrige - neste »

Gogool

Tesla har kommet i gang med innbytteordningen. Ingen gullkantet deal for oss som vil bytte inn vil jeg tro:
Har en 2013 P85+ som har gått 22000 km, grå, carbonint, svarte seter, og helt strøken i lakk etc, med alt utstyr som kunne bestilles unntatt baksetene. Tilbud fra Tesla: 517 000. Mao - den havner på Finn...
Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

aryx

Aldri vært noe god deal med innbytte hos forhandler, mer for de som ikke gidder å ta seg bryet å selge selv.
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

TRM

#2
Sitat fra: Gogool på torsdag 05. februar 2015, klokken 15:52
Tesla har kommet i gang med innbytteordningen. Ingen gullkantet deal for oss som vil bytte inn vil jeg tro:
Har en 2013 P85+ som har gått 22000 km, grå, carbonint, svarte seter, og helt strøken i lakk etc, med alt utstyr som kunne bestilles unntatt baksetene. Tilbud fra Tesla: 517 000. Mao - den havner på Finn...
Veldig spent på hvilken salgspris de ville satt på en sånn. Tesla har muligheten til å definere bruktprisen selv. Blir den for lav vil de få solgt bruktbilene, men skremme bort nybilkjøperne... dvs, nok et bevis på et enormt pristap på elbiler. Nybilkjøpere bryr seg om slikt... Iallefall de fleste (enkelte P85-eiere virker å være unntaket...).
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Dennis

Sitat fra: Gogool på torsdag 05. februar 2015, klokken 15:52
Tesla har kommet i gang med innbytteordningen. Ingen gullkantet deal for oss som vil bytte inn vil jeg tro:
Har en 2013 P85+ som har gått 22000 km, grå, carbonint, svarte seter, og helt strøken i lakk etc, med alt utstyr som kunne bestilles unntatt baksetene. Tilbud fra Tesla: 517 000. Mao - den havner på Finn...

Ikke så veldig ille tilbud det. Gikk en P85+ med alt av utstyr, ca samme km stand på Finn nå nettopp for under 550 000 og da er 517 langt fra ille når det gjelder innbytte hos Forhandler.

ducktolate

#4
Det vil jo alltid være noen som er mer desperat etter å selge enn andre, evt har så mye midler at de bare vil bli kvitt ting. Det hører med til sjeldenhetene at det kommer P85+ til salgs for samme pris som en S60. Men flaks for kjøper som gjorde ett scoop. For min del så har jeg avvist bud på over 600000. Mulig noen vil påstå jeg er desperat andre veien, men for meg er bilen verdt mer. Jeg har ikke råd til å selge for enhver pris. Og hva er vitsen når man kjører en høyytelses elbil med enorm bagasje plass.

Havebigfun

Da har vi fått definert gulvet i forhold til bruktbilprisen på finn om noen uker.

B_Tesla

Er flere sider enn pris ved bruktbilsalg. Er også det at man slipper ansvar omtrent når man selger til butikk. Man har garantiansvar ved salg privat. Her må Tesla kunne sies å ha alle forutsetninger til å vite hva som er galt.

Synes faktisk 517 000 er en bra pris.

Når det kommer til verdifall er dette også ganske bra. Dersom jeg kan få solgt for 100-150k under kjøpspris etter to år er det ganske så bra synes jeg. Forsøk det på en X5 eller Panamera:)
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

pej

517´er jo en kjempebra pris. Husk hva du betalte. Prøv det samme med en hvilken som helst annen bil...
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

janosat

Sitat fra: pej på torsdag 05. februar 2015, klokken 22:26
517´er jo en kjempebra pris. Husk hva du betalte. Prøv det samme med en hvilken som helst annen bil...

Antar at han betalte rundt 720-740000,-
Synes ikke 517 er bra...

pej

Den kostet vel ikke så mye den gangen?  Mulig jeg tar feil, men trodde den lå på rundt 650k.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Brede

Med alt utstyr og plusspakke så raste den nok over 700 med vinterhjul ja..

Mippen

Tar de innbytte på andre elbile også?
Fremtiden er elektrisk.

janosat

Sitat fra: pej på torsdag 05. februar 2015, klokken 22:39
Den kostet vel ikke så mye den gangen?  Mulig jeg tar feil, men trodde den lå på rundt 650k.

Betalte selv 736
Pluss pakken alene kostet vel noen og 40 om jeg ikke husker helt feil...

Muffinman

P85 hadde grunnpris på 596" og + kostet 36" til hvis jeg ikke husker feil. Det var en del utstyr inkludert i P som ble tatt vekk etter prisøkningen, blant annet luft, P-skinn og alcantara. Pluss krevde i tillegg at man la på 21", noe som dro i vei med ca. 22" til. Dermed kunne man vel få en helt ribbet P+ for knappe 660" uten vinterdekk.

Jeg kjøpte en P med tech, park, barneseter, lys og 21" i tillegg til R2 vinterhjul til drøye 690". Ingen pano, alarm, dobbeltlader eller vinterpakke.

Olemann

Tydelig at flere og flere aksepterer at TMS også skal avskrives, og helt enig i at innbytte til 517' er en bra pris når FINN salg for samme bil er oppunder 550'.  6% diff er ikke mye for Tesla å leve av.  Ansvaret man har som selger er betydelig og det er verdt endel kroner.
Veksten i antall TMS under 600.000 på FINN har vært mange ganger større enn veksten i antall biler, men fortsatt virker det som få får solgt merket.  Ser at proffe oppkjøpere nå er i markedet, kanskje derfor Tesla henger seg på?
Men som sagt før, ser ut som vi må vente på våren før gode S85 ser 400 tallet.   Dessverre er garasjen min for liten, men nå begynner det å friste å utvide den :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA