Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Cannondale e-bike, noen som vet noe?

Startet av Gogool, torsdag 26. februar 2015, klokken 22:22

« forrige - neste »

P85_Norway

Sitat fra: Gogool på torsdag 05. februar 2015, klokken 15:52
Tesla har kommet i gang med innbytteordningen. Ingen gullkantet deal for oss som vil bytte inn vil jeg tro:
Har en 2013 P85+ som har gått 22000 km, grå, carbonint, svarte seter, og helt strøken i lakk etc, med alt utstyr som kunne bestilles unntatt baksetene. Tilbud fra Tesla: 517 000. Mao - den havner på Finn...
Jeg hadde samme bil i rød, som jeg ga ca 740' for i sep 2013, solgte i nov. 2014 for 620' så dette tilbud var lavt.
Tesla M3 Performance

P85D

Om man snur på flisa.. Jeg ville aldri gitt 600 for en 2år gammel bil som kostet 700 ny. Da ville jeg kjøpt helt ny isteden. Spesielt også med nyhetene man får på 2015 modellene.
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

Muffinman

Sitat fra: P85D på fredag 06. februar 2015, klokken 06:41
Om man snur på flisa.. Jeg ville aldri gitt 600 for en 2år gammel bil som kostet 700 ny. Da ville jeg kjøpt helt ny isteden. Spesielt også med nyhetene man får på 2015 modellene.
Nå er det jo slik at bilen som kostet 700 for snart to år siden slettes ikke koster det samme i dag. Prisøkningen på godt utstyrte P/P+ i november -13 gjorde at man glatt måtte plusse på 100" for samme bilen. Biler som ble solgt mellom nov -13 og høst -14 var altså dyrere. Min egen bil ble omkring 80" dyrere i innkjøp to uker etter utlevering.

pwb

#18
HVA, vil ikke Tesla kjøpe tilbake bilen uten at de skal tjene penger på den? Skandale. Fortsatt noen som synes det er rart jeg mener Tesla eiere er litt merkelige? (ikke alle da). Var vel en i drammen som solgte biler til kjente personer og lovet at de ikke skulle tape penger på den, tror ikke det gikk så bra.
Men helt ærlig, hvorfor tror man at Tesla skal gi godt betalt for en bruktbil, de vil jo tjene penger på den bruktbilen og de har jo faktisk 5 års garanti reklamasjon å tenke ved salg av bruktbilen så de må ta det med i rengestykket også, og siden de kanskje ser hvor mye garantijobb det egentlig er med den bilen så tør de rett og slett ikke gi mer?
Det viser seg altså nå at bil er bil, eller?
Artig å se at man forsvarer høy bruktbilpris med at prisen på nye biler har gått opp også.

Muffinman

Hvis det er meg du sikter til er det greit om du pusser brillene så du blir i stand til å skille mellom å forsvare noe og konstantere fakta. Jeg har ikke forsvart en eneste ting. For øvrig fint at du finner glede i denne tråden siden du skriver at ting er artig. Jeg setter pris på at du returnerer tjenesten og gleder oss andre med påstanden om at forhandler må stille 5 års garanti på en bruktbil.

BMW850

Ga bortimot 730000 for min P85 med servicepakke og vinterdekk. Hadde vært fullstendig uaktuelt å solgt den for langt under 600000,- Og lagt til bortimot 400 tusen for en ny firehjulstrekk. Nei, jeg er glad for at jeg bare tenkte på det ett MEGET kort øyeblikk :D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

pwb

#21
Sitat fra: Muffinman på fredag 06. februar 2015, klokken 07:26
Hvis det er meg du sikter til er det greit om du pusser brillene så du blir i stand til å skille mellom å forsvare noe og konstantere fakta. Jeg har ikke forsvart en eneste ting. For øvrig fint at du finner glede i denne tråden siden du skriver at ting er artig. Jeg setter pris på at du returnerer tjenesten og gleder oss andre med påstanden om at forhandler må stille 5 års garanti på en bruktbil.

Skrev garanti først, men endret etter 5 18 minutter til reklamasjon. Det er 5 års reklamasjonsrett på nyere bruktbiler. Dette VET forhandlere og derfor vil de gi såpass lite for bilene i forhold til at man selger dem selv på finn. De må gå ut fra at noen av fortjenesten må brukes på reklamasjoner, derfor er prisen fra en forhandler så lav.

TeslaSvein63

For å være ærlig, så synes jeg at Tesla burde vært litt mer raus i sine tilbud om innbyttepris for oss som har vært beta testere for dem. Faktum er at nybilfølelsen varte max2 mnd. Siden har bilen vært inn og ut av "service" reperasjoner, tilbakekallinger, uforutsette hendelser, omgjøringer osv og i tillegg har det vært slakk, vine og ulelyder, feilmeldinger, vannlekasjer, smell i tak, som fremdeles står på dagsorden for reperasjoner. Det skulle vært herlig å hatt en bil hvor man bare kunne nytte den som premiumbil og sluppet x antall timer i tapt arbeidsfortjeneste hver gang man har måttet levert på Tesla service.  :-\  Når det er sagt, så er det ikke til å komme i fra at man ikke gir seg så lett, for bilen er jo bare super, nesten tross alt.

Mariush

Jeg sjekker finn jevnlig, og om det er noen som skal selge sin P85 for under 550" må de gjerne ta kontakt.

Gogool

Om det er en høy eller lav innbyttepris får man synse om, men at den er under markedspris og at det lønner seg å selge på Finn er jeg sikker på. Jeg fikk nettopp mail fra en som solgte tilsvarende bil for 640 000. Denne bilen ble bestilt i 2012 og kostet 748 000 ny i oktober 2013 (og ikke 600 000 som noen skrev...). I tillegg har den Cyclone felger på vinterhjul (kompensasjon fra Tesla for å måtte vente på vinterhjul) og 8 års forhåndsbetalt service til 28 400.

Vedr innlegg om at det er "tryggere" å selge til Tesla enn å påta seg et selgeransvar er jeg uenig i. Bilgaranti overføres til ny kjøper, og også servicepakken følger bilen.

Det som kan påvirke bruktmarkedet er om Tesla selger disse innbyttebilene billigere enn det folket gjør på Finn - og evt gir lengre garanti enn det privatselger kan overføre fra Tesla. Tipper at det ikke vil skje.
Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

pwb

Tryggere å kjøpe av forhandler da man har 5 års reklamasjon.

timingbeltkiller

Sitat fra: TeslaSvein63 på fredag 06. februar 2015, klokken 12:29
For å være ærlig, så synes jeg at Tesla burde vært litt mer raus i sine tilbud om innbyttepris for oss som har vært beta testere for dem. Faktum er at nybilfølelsen varte max2 mnd. Siden har bilen vært inn og ut av "service" reperasjoner, tilbakekallinger, uforutsette hendelser, omgjøringer osv og i tillegg har det vært slakk, vine og ulelyder, feilmeldinger, vannlekasjer, smell i tak, som fremdeles står på dagsorden for reperasjoner. Det skulle vært herlig å hatt en bil hvor man bare kunne nytte den som premiumbil og sluppet x antall timer i tapt arbeidsfortjeneste hver gang man har måttet levert på Tesla service.  :-\  Når det er sagt, så er det ikke til å komme i fra at man ikke gir seg så lett, for bilen er jo bare super, nesten tross alt.
Jeg har i flere innlegg pekt på elbilfabrikantene har ikke klart å omsette elbilens teoretiske fortrinn
(En enkel drivlinje) til praktisk overlegenhet.

Tvertom er det ingen elbil som hittil har vært i nærheten av den feilfrie påliteligheten
http://www.curbsideclassic.com/blog/reliability-day-toyota-auris-hybrid-first-car-to-ace-100000-km-reliability-test/
til en hybridbil som med dobbel drivlinje burde score langt dårligere enn både den rene elbilen og den rene fossilbilen,
begge med en drivlinje og ikke to.

Hos Tesla som nybegynner i bilbyggefaget er det muligens evnen mer enn viljen det skorter på.
Håper læringskurven blir bratt og stort sett avsluttet når de tar til å produsere model III.

Hos de øvrige elbilbyggerne er det muligens vel så mye viljen (Innebygget slitasje?)
eller kanhende bare de drar med seg gamle synder når de utvider fossilbilutvalget med en eller flere elbilmodeller.
Nissen har det jo med å følge med på flyttelasset.

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Muffinman

#27
Toyota fant jo i praksis opp moderne kvalitetsledelse etter å ha vært på besøk hos Ford i USA og sett de enorme prosesstapene i produksjonen. Dermed er det ikke så rart at de med få unntak har holdt høy kvalitet.  Noe senere reiste ikke så rent få amerikanere til Japan for å lære. Hvorfor kan ikke Tesla implementere noe så elementært på en god nok måte? Systemene ligger ferdig utviklet og er gratis for hvem som helst. Om jeg satt med aksjemajoriteten skulle det rullet noen hoder om man fortsatte å masseprodusere samme idiotfeil i flere år...

Cobos

Noe av problemet til Tesla er nok ikke viljen, men det faktum at de knapt nok HAR produsert en bil flere år. I praksis har vel knapt Model S vært skikkelig masseprodusert noe særlig mer enn 2 år. Faktum er at Tesla utvikler Model S så fort, spesielt sammenlignet med Toyota at de ikke rekker å teste og foredle produktet før de gjør en ny endring. Se på parkeringssensorene f.eks. de var helt nye på høsten 2013 og kom først på biler laget da. Nå høsten/vinteren 2015 ca 2 år senere har de byttet de ut med en ny utgave (autopilotpakken) som antagelig er bedre, men drar med seg en ny serie barnesykdommer.
På en måte er det positivt med Tesla, men det er også mistenker jeg noe av problemet deres.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Gogool

Sitat fra: pwb på fredag 06. februar 2015, klokken 16:10
Tryggere å kjøpe av forhandler da man har 5 års reklamasjon.

Skjønner ikke poenget ditt - reklamasjonsrettighetene du nevner er dekket av Tesla uavhengig av hvem som selger, så lenge du kjøper en Tesla i 2015 når garantien fortsatt gjelder. Prøv å gi et eksempel på en "mangel" hvor det blir en forskjell.
Grå P85+ 2013 (solgt)
X100D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA