Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skal vurdere om elbiler må ut av kollektivfeltene

Startet av Helge, torsdag 26. februar 2015, klokken 15:59

« forrige - neste »

Helge

Dette gjelder den 2003 Saxo jeg kjøpte i månedskiftet november/desember. Saxo'en har faktisk den siste tiden begynt å oppføre seg penere mht regenereringen  :)

Det kan virke som om det var uheldig at forrige eier forsøkte å blåse vekk/ut kullstøv fra motoren med trykkluft når vi med bilen på løftebukk skrudde av dekselet for å inspisere børstene. For når jeg skulle kjøre bilen hjem så fusket regenereringen nesten konsekvent ved over 70 km/t på E6 inn mot Trondheim. Forrige eier påpekte ikke at de hadde erfart dette som noe problem fram til de sluttet å bruke bilen. De første ukene jeg brukte bilen etter utbedring av batteripakken (i romjulen) fusket også regenereringen en god del ganger ...faktisk helt ned i rundt 55 til 60 km/t.

Nå de siste 2 - 3 ukene virker imidlertid bilen (motoren) "å ha gått seg til" ganske bra, for de siste ukene har vi ikke opplevd feil/manglende regenerering en eneste gang i området under 70 til 80 km/t. Nå har vi strengt tatt ikke vært utenfor sentrumsnære strøk med Saxo'en og kjørt så fort med den i det siste så siste gang regenereringen fusket var nøyaktig to uker siden i mellom 80 og 90 km/t på E6.

Kan dette problemet ha hatt sammenheng ble trykkluft blåsing av kullstøv rundt på uheldige plasser?
Kan virkelig dette helt eller delvis gå seg til igjen? Så langt så ser det i alle fall ut til delvis å gå seg til.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA