Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parameter monitoring solution

Startet av ravn, onsdag 29. april 2009, klokken 21:41

« forrige - neste »

ravn

Ikke akkurat en liten hest, men vask+tørk+div gir jo en grei størrelse og vekt. Akkurat i dag var jeg veldig fornøyd med valget av pickup... Kjekt hos elkjøp når de bare kjører varene rett på planet med (el)truck.

Gikk noen ekstra kwh på motorveien ja, uten at det var noe drastisk, mindre enn når man må bruke varmeapparatet iallefall.

Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

elektrolux

Det der hadde også Berlingoen slukt, og att på til holdt det tørt. ;)

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ravn

får jo snart overbygget mitt :P

Og den hadde nok spist det, men neppe klart å holde 100 på motorveien :P

Av nysgjerrighet, hva er maks nyttelast på berlingoen?
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

Boogie

Sitat fra: ravn på tirsdag 14. april 2009, klokken 21:32
Av nysgjerrighet, hva er maks nyttelast på berlingoen?

500 kg inklusiv sjåfør.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

ravn

Jøss.
Det hadde jeg ikke trodd. Hva er totalvekten oppe i da?   (ikke det at disse forumtrådene sklir litt ut eller noe) :)

Rangeren har iallefall 67 kg mer i tillatt nyttelast :)

Hvordan ligger nye thinken kontra den gamle. Var ikke det noe sånt som 55 Kg i classic Think?
Sandnes, Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

El rayo

Sitat fra: ravn på onsdag 15. april 2009, klokken 09:05
Hvordan ligger nye thinken kontra den gamle. Var ikke det noe sånt som 55 Kg i classic Think?
Nye Th!nk har litt større lastekapasitet enn den gamle; etter mine beregninger er det 359 kg. Men noen lastebil blir det aldri  ;)
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

Sitat fra: El rayo på torsdag 16. april 2009, klokken 11:18
Men noen lastebil blir det aldri  ;)

Si ikke det.... Plutselig en dag lanserer de "Th!nk Big"  :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: cra på torsdag 16. april 2009, klokken 11:22
Si ikke det.... Plutselig en dag lanserer de "Th!nk Big"  :D

De burde begynne med "Th!nk Customer" eller "Th!nk production", der de setter kunden, og levering i fokus  ;)

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Boogie

Sitat fra: ravn på onsdag 15. april 2009, klokken 09:05
Det hadde jeg ikke trodd. Hva er totalvekten oppe i da? 
Rangeren har iallefall 67 kg mer i tillatt nyttelast :)

Da har du en totalvekt på 1966 kg.

Det er en kar i england som har planer om å bruke hele denne kapasiteten på Li-Ion batterier.
Regner med at han skal kunne få ca 500 km rekkevidde.
Men bilen blir så tung at den nesten ikke vil bevege seg i trafikken....
Motoren er jo ikke på mer en 35hk....
Men han kan øke spenningen med ca 30 %, da vil det fungere noe bedre...

Men jeg vil ikke anbefale å kjøre med full last hele tiden.
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

Baltor

Partneren ble hele fredagskvelden brukt til å samle lopper til loppemarked, sofaer, hyller, lenestoler, hjørneskap, spisebord, kasser med bøker mmm.
Denne bilen er veldig praktisk :D
Samtidig er det en myk og behagelig bil med franske komfortseter.
Bakdørene kan stå åpne hvis det er lange kolli, de holder seg da rett bakover under kjøring. En kan stenge enten venstre eller høyre bakdør, på denne måten kan en frakte gipsplater på høykant.
Hvis en har med lange tynne materialer (for eksempel 4,5m  listverk) kan en la det stikke ut av sidevinduet foran og bøye det inn foran grillen med et tau. 
Den har slepefeste bak og har fått lov til å dra Thinken den gang Thinken hadde batterikassa nede.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA