Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Felles ladestasjon heime for Tesla og Zoe

Startet av TM, torsdag 26. februar 2015, klokken 13:11

« forrige - neste »

TM

Håpet er at Renault kikker litt i kortene til de som virkelig selger elbiler.
Nå skal det sies at jeg har bestilt Zoe, men dene informasjonen gjør at jeg er redd for at Zoe blir en elbil for spesielt interesserte.
Pris på e-golf ladekabel: 4800 ink. mva (kilde Møller Vest 5.2.2015).

Obs... ladekabelen til e-Golf har ikke flatskjerm  ;D

emil

Husk også at man må ha denne dyre ladekabelen, samt en overgang som koster 1500-2000kr hvis man skal lade Zoe fra Type2 stolper på IT-nett... Så får man heller vurdere om ekstra kjøring til, og venting på, semihurtige ladeplasser, samt et par tauinger fra NAF når man er strømløs er verd det.

TM

Det er synd, for nå var de så nære å ha en fullgod løsning. Først lanserer de en "mini"-lader som er så TUNG OG STOR at den kun er aktuell noen få kunder. Så løser det dette med en ny løsning som er så KOSTBAR at kundene gjør alt de kan for å klare seg uten å kjøpe den. Begynner å bli enig i at det burde vært løst sentralt med en innebygget lader for IT nett før bilen ble lansert i Norge. Men fransmennene har vel sin spesielle måte å løse ting på :-)

emil

#3
Sitat fra: nime01 på torsdag 05. februar 2015, klokken 12:48
Sitat fra: emil på torsdag 05. februar 2015, klokken 10:31
Husk også at man må ha denne dyre ladekabelen, samt en overgang som koster 1500-2000kr hvis man skal lade Zoe fra Type2 stolper på IT-nett... Så får man heller vurdere om ekstra kjøring til, og venting på, semihurtige ladeplasser, samt et par tauinger fra NAF når man er strømløs er verd det.
Nei, dette er en feilslutning. Man "må" ikke ha noen av delene.

Les hele setningen min takk:

Sitat fra: emil på torsdag 05. februar 2015, klokken 10:31
Husk også at man må ha denne dyre ladekabelen, samt en overgang som koster 1500-2000kr hvis man skal lade Zoe fra Type2 stolper på IT-nett.

Hvis alternativet er daglige stopp og eventuell omvei for 22kW lading på vei hjem fra jobb eller en kladd til 15-20.000 kr som lar meg lade på jobb vet jeg hva jeg ville valgt: En annen bil som lader problemfritt alle steder uten tunge bøtter og dyre ladekladder.

TM

Alt. 2 som "nime01" beskriver kan man desverre ikke velge. Jeg har fått bereftet fra Renault Norge at det ikke er mulig å velge bort Wallbox dersom man skal ha vrakpant-rabatt. (selv om man bestiller innen 28.2.2015 og akseperer å vente på ladekabel til den er klar (innen 1.8 )

Det er dette jeg synes er lite fleksibelt. De vil altså dytte på kundene en wall-box løsning man ikke nødvendigvis ønsker.

Prisen og betingelsene rundt ladekabelen er bekreftet av adm. dir i Renault Norge 4.2.2015.

torlie

For oss uten fast bopel er Zaptec kladden et must. Leier per i dag kun leilighet, med et vanlig utestikk (16A). Er aktuelt å kjøpe Zoe, men må naturlig nok vente med å se når kladden blir tilgjengelig. For min del vil denne da velges istedenfor hjemmelader.

Om de ser at ingen vil kjøpe den til oppgitt pris, vil det nok komme kampanjer eller prisreduksjon. Ellers er all kostnad relatert til forskning, utvikling og produksjon forgjeves. Om det er produsent eller Renault som da må dekke kostnaden vites ikke.
2018 Zoe Bose Edition
2016 Zoe Intens (Solgt!)
Reservert: Skoda Enyaq

jkirkebo

Sitat fra: nime01 på onsdag 11. februar 2015, klokken 09:51
Zaptec ladekabel vil koste 19.900,- inkl mva - bekreftet fra forhandler.

Må jo bare flire av en slik pris.

Da blir det spennende å se hva 11kW utgaven for fast montering vil koste. Den krever jo nesten 5 ganger så kraftig elektronikk...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

zbk

Sitat fra: nime01 på onsdag 11. februar 2015, klokken 09:51
Zaptec ladekabel vil koste 19.900,- inkl mva - bekreftet fra forhandler.

Må jo bare flire av en slik pris.

Skulle likt å vite hva totalprisen for delene er. Om Renault tar normal fortjeneste på denne sover de alvorlig i timen. Tror Zoe forblir en mindre aktør i markedet på denne måten, noe som er fryktelig synd med en så morsom bil. Er virkelig glad jeg ikke har noe prekært behov for den.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Thomas Parsli

Jeg ser ikke bort fra at deleprisen er høy, men at Zaptec har null konkurranse betyr kanskje like mye?

Men selv om prisen på kabelen er latterlig høy, blir totalprisen på Zoe med kabelen fortsatt helt ok.
Prisen på Zoe med Wallbox og Zaptec derimot, den er litt stiv...

Jeg antar Renault vurderer salgstallene i Norge og enten senker prisen (med Zaptec og Wallbox) eller slutter å selge Zoe helt. Renault er firmaet som kunne men ikke ville.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

emil

Spørsmålet er jo også om den nye motor-lader konstruksjonen som kommer snart løser problemene med IT-nett og at Renault sentralt heller satser på den.

Hvis Zaptec ellers har fått mye offentlig støtte til uvtiking er kanskje ikke kostnaden til Renault Norge stor. Den faste 3-fase saken er uansett relevant for hjemmelading for flere typer elbiler.

TM

Det har vært noen spørsmål om den oppgitte prisen på 15.900 + mva dvs 19.875 ink. mva er basert på et rykte.
Jeg vil da sitere flg. fra en epost mottatt fra adm. direktør i RBI Norge 4.2.2015.

"I tillegg har vi klart å presse prisen ned til 15.900,- + mva. Det er rett og slett sjokkerende billig og en sensasjon at det overhode har latt seg gjøre"

Vi er iallefall enige med Renault i en ting. Dingsen har en sjokkerende pris ! Men Renault....hvis dere leser dette.  Det er fortsatt mulig å blidgjøre eksisterende Zoe eiere ved å annonsere et introduksjonstilbud av begrenset varighet på den nye kabelen (eks 50 % rabatt). Det er det minste de kan gjøre, og de gir tross alt kabelen gratis til nye kunder som kjøper Zoe før 1.4.

THE

Lurer på om det er noen andre enn jeg som har valgt å bestille Zaptec-lader sammen med bilen? Jeg har bestilt både 11kW hjemmelader (20000,- i tillegg til EasyCharge) og Zaptec (15900,- eksl. mva).

Var veldig usikker på om jeg skulle ta med Zaptec, men det gir meg en del ekstra fleksibilitet siden jeg ikke har tilgang til hurtigladere der jeg kjører til daglig. Har inntrykk av at det er veldig få som vurderer å kjøpe Zaptec-lader pga pris, men det hadde vært moro å se om flere her inne faktisk har bestilt laderen.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Øyvind I

Sitat fra: THE på tirsdag 03. mars 2015, klokken 12:46
Lurer på om det er noen andre enn jeg som har valgt å bestille Zaptec-lader sammen med bilen? Jeg har bestilt både 11kW hjemmelader (20000,- i tillegg til EasyCharge) og Zaptec (15900,- eksl. mva).

Var veldig usikker på om jeg skulle ta med Zaptec, men det gir meg en del ekstra fleksibilitet siden jeg ikke har tilgang til hurtigladere der jeg kjører til daglig. Har inntrykk av at det er veldig få som vurderer å kjøpe Zaptec-lader pga pris, men det hadde vært moro å se om flere her inne faktisk har bestilt laderen.
Hei, for min del holder det helt fint med hjemmelader (inkluder omformertrafo) 11 KW samt hurtiglader ute. Jeg bestilte bøtta for å kunne lade på IT nett men har enda ikke brukt den. Har tenkt litt på å kjøpe den andre kabelen (som koster litt over 4 Isverige med 6000 i Norge) men har enda ikke hatt behovet. http://elbilforum.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=19493.0;attach=27322;image
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

Øyvind I

Noen som har hørt om det er prob med garanti hvis man benytter uoriginal kabel?
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

elektrolux

Slike problemer oppstår gjerne når en spør en dårlig informert selger.

Spør en i forbindelse med kjøp av bilen er det ingen problemer med garantien.

Eks 1. Har mistet ladekabelen min, kan jeg kjøpe en rimeligere tredjeparts ladekabel og bruke på Zoe'en min?  Ofte vil en da få utredninger om garanti og brann og det som verre er.

Eks 2. Vurderer å bytte ut e-Up min med en Zoe og har en 3 parts ladekabel liggende. Kan jeg bruke denne på Zoe'en som står der borte?. Ofte vil samme ladekabel som i eksempelet over da kunne brukes uten problemer.

Sammenlign gjerne med uorginale dekk, spylerveske, vindusviskere, etc. Ofte helt greit å bruke om ddet står på å selge en bil eller ikke. Hvem ville f.eks kjøpt en bil som kun kan bruke originale deler?

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA