Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konvertere båt til elektrisk

Startet av LasseF, onsdag 25. februar 2015, klokken 23:01

« forrige - neste »

LasseF

Står med fingeren på avtrekkeren for en ny E-up.
Men lurer på en siste ting.

Klarer den Drøbak - Oslo t/r på en "tank"? 3.7mil hver vei. En stygg bakke, opp nøstvedttunellen, men da får jeg en lang nedoverbakke først. Bakken er lik begge veier.

Sånn til info så har jeg gode lademuligheter på jobben, så tviler på at dette noen gang blir et problem, men plutselig står man der en dag uten stikkontakt, og da er det greit å vite hvilke muligheter man har.

Noe annet jeg bør tenke på, som ikke forhandler forteller om? Feil, mangler eller andre ting?

Takk for hjelpen!

kengjer

Hei!

Uten at jeg selv har kjørt strekingen det er snakk om, så tror jeg ikke dette skal være noe problem. Strekket sett fra google maps, ser ikke noe værre ut enn det vi kjører daglig med tanke på stigninger og høydemeter. Det som eventuelt kan bidra til høyere forbruk er hvis du ikke forvarmer bilen om vinteren, der er det mye å spare på.

Vi har E-up! som eneste bil i huset og har iallefall vært veldig fornøyd med bilen så langt, og ikke hatt noen problemer eller oppdaget noen mangler. Har det vært noe vi har vært usikker på, eller lurt på så har Møller Trondheim vært meget serviceinnstilt og behjelpelig. Før vi kjøpte bilen hadde vi den oppfatning at selger ikke ønsket å holde noe tilbake når det gjaldt verken fordeler eller ulemper med bilen, fordi at kundeforholdet for alvor starter i det bilen overleveres.

Det eneste jeg har savnet er lys i bagasjerommet og muligheten til å kunne bruke ledlysene i kombinasjon med kjørelys bak og lys i instrumentpanelet.

Du får ha lykke til med bilkjøpet, og så håper jeg du blir fornøyd med valget.
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

d386yv

Du vil klare distansen frem og tilbake i all slags vær, men ikke nødvendigvis kombinert med all slags hastighet i all slags komfort.

Hastighet over 80 km/t spiser batteri fort, samme med høy innetemperatur når ute temperaturen er lav. På de kaldeste dagene kan du være nødt til å kjøre uten varme på turen hjem hvis du ikke fikk ladet og brukte batteri ukritisk på vei til jobb.

Jeg kjører selv Oslo - Lillestrøm, 25 km hver vei i godt driv og bruker nesten 70% frem og tilbake på kalde dager / dager med mye slaps på veien. Samtidig kan man kjøre i Eco+ mode med lue og votter og bruke like lite som om sommeren og ende på under 50%

LasseF

Det stemmer godt overens med det jeg har håpet og trodd. Da blir det nok handel:)
Sort med alt mulig utstyr. Soltak er kanskje tullete på en "pendlerbil", men tipper vi kommer til å digge det til sommeren. Tror nok også fossilbilen blir stående furt ute på plassen!

Takk for tips:)

MikkeBoomBoom

Sitat fra: d386yv på onsdag 04. februar 2015, klokken 21:13
Du vil klare distansen frem og tilbake i all slags vær, men ikke nødvendigvis kombinert med all slags hastighet i all slags komfort.

Hastighet over 80 km/t spiser batteri fort, samme med høy innetemperatur når ute temperaturen er lav. På de kaldeste dagene kan du være nødt til å kjøre uten varme på turen hjem hvis du ikke fikk ladet og brukte batteri ukritisk på vei til jobb.

Jeg kjører selv Oslo - Lillestrøm, 25 km hver vei i godt driv og bruker nesten 70% frem og tilbake på kalde dager / dager med mye slaps på veien. Samtidig kan man kjøre i Eco+ mode med lue og votter og bruke like lite som om sommeren og ende på under 50%


Støttes. Har ca 5mil til jobb men stort sett 100km/h hele veien. Med vått føre og par minus så går det fort 70% av batteriet med vanlig comfort.

LasseF

Flotters! Da handlet vi en "brukt" 2015mod med 25mil på telleren. Fikk en bra deal av Møller Ryen.
Så nå gleder vi oss til henting på onsdag:)


Flyvind

Gratulerer. Du blir fornøyd. Skru opp tempen på forvarming når du er "plugget inn". Følgende drar mye batteri: 1) Kjøre stil 2) Kaldt batteri 3) Utetemp . 4) Varme i bilen. Klarer akkurat ikke Kolbotn- Gardermoen t/r på en vinterdag 120 km. Skulle jeg fått til det måtte jeg kjørt dobbel forvarming ( tar tid å få "godset" i batteriet gjennomvarmt), max 70 kmt, eco +, brrr. Glad jeg har lademulighet på jobben...
2017 i3
2015 Eup solgt

vilHAel

SitatKlarer den Drøbak - Oslo t/r på en "tank"? 3.7mil hver vei

JA

LasseF


Fush

Den klarer Drøbak - Lysaker T/R i -10 uten noen justeringer.

Fulladet over natten, varmes opp før avgang (plugget i)

Hilsen beboer i Drøbak ;-)
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

Fush

Etter litt testing nå i det siste kan jeg også bekrefte at i regnvær, temperatur på 7+ og fullt fokus på kjøringen så klarer jeg Drøbak - Kolsås - Drøbak uten å lade. Gjennomsnittlig forbruk har ligget på rundt 13,5kWh/100km begge gangene - med under 10km rekkevidde og "tomt" batteri igjen begge turene (4 og 7 km range igjen).
Total reisevei er 108km iflg turtelleren på bilen.

Etter forvarming hver morgen har jeg hatt 118 og 121 km estimert rekkevidde ved start.

Kunne hatt enda mer igjen også, ettersom jeg hadde AC på 19 grader auto i bilen på disse turene. (frem til bilen trykker inn panikk-knappen på 10km og skrur av alt :p)

Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA