Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla i norske medier

Startet av Fairlane, onsdag 25. februar 2015, klokken 17:10

« forrige - neste »

Fairlane

Jeg er en av de som går og venter spent på produksjonsdato for min bestilte GOLF GTE.
Når jeg skulle velge ny bil stod det mellom GTE og E-Tron og det er sikkert flere som har
vurdert disse opp mot hverandre før valget ble tatt. Hva var avgjørende for ditt valg?

For min del gikk det hovedsakelig på svært gode erfaringer med Golf mk7 fra før, utseende, plass i kupeen og muligheten for tilhengerfeste. Golfen tiltaler meg mer enn Audien rent estetisk og jeg opplever kupeen som luftigere og romsligere, selv om det trolig er svært lite som skiller. Kjøreegenskapene kan jeg egentlig ikke uttale meg om da jeg ikke har prøvd GTE..men antar det ikke skiller mye siden det er identiske drivlinjer og plattform.

Morsomt å høre hva andre har tenkt..

BadaBing

Det var vel først og fremst tilhengerfeste som var utslagsgivende.

Ettersom bagasjeplassen ikke er spesielt stor er det greit å kunne frakte en del ting i en takboks. Og da blir det ikke plass til sykler på taket. Fint da å kunne ha de på hengerfestet. Det kommer sikkert til å se overlesset ut, men men... :). Og så er det fint å kunne frakte skrot i en henger av og til uten å styre med en lånebil.

Man får vel også mer utstyr til en lavere pris med GTE.

På den annen side ser kanskje A3 litt mer eksklusiv ut både inne og ute. Kanskje...

dez

A3'en synes jeg ser gammel ut, så det ble GTE. Siste A3 ser jo ut som en liten facelift bare. Har ikke endra seg stort siste årene.

Hengerfeste er og kjekt.
Tilleggsutstyr er generelt dyrere på Audi i tillegg. Dog tror jeg ikke sluttprisen er så veldig ulik på de to.
Golf GTE 2016

wibb

Mest pris. Det ble vel nevnt tidlig her at med samme utstyr ville det fort bli 50.000 i forskjell. Jeg er litt usikker på om det er så mye nå egentlig. Jeg prøvde på en liten sammenligning i høst men kom vel ikke helt i mål. Noen som har gjort noen gode øvelser på dette med godt spekket bil?

Hengerfeste på en god 2. plass. Litt preferanse på utseende uten at jeg har noen klar vinner der.

Sense

Sitat fra: dez på onsdag 04. februar 2015, klokken 15:45
A3'en synes jeg ser gammel ut, så det ble GTE. Siste A3 ser jo ut som en liten facelift bare. Har ikke endra seg stort siste årene.

Det er jeg enig. Virker som mange betaler mer for Audi-statusen, ikke at de får mer bil for pengene.
Begge bilene er ekstremt lettkjørte og velkjørende. Vi har i dag en Golf mk7 1,4 TSI i dag, og nyter den hver dag, selv om den er en nr. 2 bil etter Teslaen.

Kunne tenke meg å bytte til GTE, men usikkerheten ligger i følgende:
Er GTE like god å trekke båthenger (1500 kg) opp fra båtrampa? Vi har opplevd at 1,4 liters Golfen sliter litt med å trekke båthengeren med båten oppå, opp fra båtrampen. Med forhjulstrekk og lett motor foran, er det nok krefter, men ikke så mye friksjon. Spinning kan forekomme.

GTE kommer sannsynligvis aldri med 4-hjulstrekk siden batteriene sitter under baksetet. Det innebærer også at bilen kanskje oppleves mer baktung opp fra båtrampa enn sin hel-fossile bror. Vil det innebære et større problem på båtrampa.
Hva tror dere?

DannyMT

GTE ble en sikker vinner, der utslaget var hovedsakelig pris og utstyrsnivået som følger med. Samtidig ser GTE mer sportslig ut i forhold til E-tron, og passer en 24 åring mye bedre!
www.golfgte.no

2015 Golf GTE
Carbon Steel Grey

e-tronforlife

Tråden burde heller hete "hvorfor valgte du Golf GTE/Audi A3 e-tron?" ;)
Håper ikke noen ser på dette som et forsøk på å overta tråden, er bare et ønske om å få litt flere meninger inn på her. :)

For min del vurdert jeg begge bilene en god stund, da de har samme gode drivlinje og er begge meget gode alternativer i stedet for dagen "rene" fosilbiler.

Her følger mine tanker om Golf GTE vs Audi A3 e-tron, og hvorfor jeg til slutt valgte Audi e-tron.

Mine tanker om fordelen med Golf GTE``en vs Audi A3 e-tron:
-Start prisen og standard utstyret som følger med
-Mulighet til hengerfeste (Minuset her er at da må panorama soltaket vekk)
-DCC understell. (Komfort, normal,sport)

Mine tanker om fordelen Audi A3 e-tron vs Golf GTE:
-Liker bedre fronten og LED lyktene. Liker ikke de store C-LED lysene til GTE``en, som er lik e-golf``en.
-Interiør messig synes jeg Audi e-tron fremstår som mer premium.
-Er glad i gadget/ekstra utstyr, og jeg mener e-tron her har mye mer å velge i. Men det koster  ;)
-El.seter på e-tron
-B&O anlegget
-MMI Navigasjon pluss
-At jeg kunne velge S Line pakke med påfølgende Daytona grå perle effekt (farge), sammen med s line hekk spoileren

Med tanke på det som er beskrevet over, synes ikke jeg som andre her på tråden at Audi A3 e-tron ser kjedelig og "gammel" ut. Den har fått egen sportslig front og hekk i A3 segmentet, samt at den har s line side skjørtene som originalt tilbehør.

Som sagt synes jeg begge bilene ser meget bra ut, det eneste jeg synest ødelgger litt for GTE``en, er som tideliger nevnt C-LED lysene. (e-golf)

SonicGTE

Valget falt på en GTE fordi jeg både privat og i jobbsammenheng kjører VW og har et godt forhold til Møller Bil Trondheim, og da VW-siden.

Jeg har hatt forrige utgave Golf stasjonsvogn (2013), og har nå en 2014 diesel-golf og kjenner bilen og VW godt, så valget var enkelt :-)
--
SonicGTE

2015 Volkswagen Golf GTE

PaalT

Vi valgt e-tron!  Vi hadde bestemt oss for GTE, men med seks måneders leveringstid, syntes vi de var i det lengste laget. Stakk tilfeldigvis innom Albjerk bil i dammen og de hadde bestilt en e-tron som måtte konfigureres samme uke hvis vi ville ha den. Vi får vår midt i november.

Begge er fine biler!  Syntes Audi har litt renere interiør, men ellers er de veldig like. Vi får hengefeste, men ikke panorama tak :(
Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA