Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: I Stavanger krever de nå betaling for kommunal elbilparkering. Er det lovlig?

Startet av mor10, onsdag 25. februar 2015, klokken 10:23

« forrige - neste »

mor10

som topic sier, kan man endre basis innstilling på klima fra 22c til f.eks 18c eller 19c?
jeg synes 22c er for varmt og synes det er kjedelig å måtte skru ned temperaturen hver gang jeg setter meg i bilen. da likte jeg bedre slik det er på andre VW at den husker forige temperatur.
Håper noen kan hjelpe eller vet noe om dette.
Rookie el-bil eier
E-golf m/VP

Ohm

Det går ikke. Den glemmer alt unntatt ac på eller av. Så inntil videre må du justere.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

cavallino

Irriterende at man må skru 90 omdreininger for at man skal få den opp på HI.

DagRune

Jeg hadde ingen problemer med å endre. Innstillingene fra sist er husket. Men du kan ikke endre via appen. Det må gjøres i bilen.

EV - Driver

Min går alltid tilbake til 22 grader / Auto. Slik er det bare sier Møller.
Hyundai Ioniq 2019 10/10-19.
E-up mottatt april 2014.E-Golf med VP bestilt 27/2-2014.Levert .23/1-15. E-Golf solgt juli 2019.

Ohm

Sitat fra: DagRune på torsdag 05. februar 2015, klokken 13:20
Jeg hadde ingen problemer med å endre. Innstillingene fra sist er husket. Men du kan ikke endre via appen. Det må gjøres i bilen.
Tror det er snakk om klimainnstillingene, ikke forvarming. Den husker forvarmingstemperatur, men innstilte grader i bilen forsvinner hver gang du skrur av bilen. Dette gjelder i hvert fall eGolf intro uten VP.

mor10

Sitat fra: Ohm på torsdag 05. februar 2015, klokken 15:29
Tror det er snakk om klimainnstillingene, ikke forvarming. Den husker forvarmingstemperatur, men innstilte grader i bilen forsvinner hver gang du skrur av bilen. Dette gjelder i hvert fall eGolf intro uten VP.

du har rett, mener klima(innstilling) og ikke forvarming.
Rookie el-bil eier
E-golf m/VP

Gordon Retriever

Kan man håpe på en patch/firmwareoppdatering som løser dette - eller er slikt under verdigheten til en ledende bilprodusent?
"Ordinære" VW-biler har vel hatt hukommelsen for temperaturinnstilling integrert i nøkkelen (slik at forskjellige førere kan bruke hver sin nøkkel, og starte bilen med sin egen favorittemperatur).

eivhelle

Det virker som at bilen husker innstillingene i noen minutter etter at tenningen er slått av. For eksempel når du stopper en kort stund for å handle kommer bilen opp med samme innstillinger både på klima og setevarme når du slår på tenningen igjen. Hvis du derimot er borte noen timer starter den bestandig på 22 grader.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Ohm

Sitat fra: eivhelle på torsdag 05. februar 2015, klokken 21:32
Det virker som at bilen husker innstillingene i noen minutter etter at tenningen er slått av. For eksempel når du stopper en kort stund for å handle kommer bilen opp med samme innstillinger både på klima og setevarme når du slår på tenningen igjen. Hvis du derimot er borte noen timer starter den bestandig på 22 grader.
Glemte å føye til at den husker en stund, men etter ca 1 time er alt glemt 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA