Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Første inntrykk/opplevelse av Tesla P85D

Startet av astroida, tirsdag 24. februar 2015, klokken 20:34

« forrige - neste »

astroida

Hei,
Vi kjøpte vår Acenta på fredag. Skal snart flytte ut av bykjernen, så enn så lenge har vi ikkje lademuligheit heime. I går dro eg til Fyllingsdalen for å lade ved ABB. Mulig eg var naiv, men blei litt overraska over at det sto tre elbilar parkert framfor hurtigladaren. Ingen av dei lada. Er det greit? Er det vanlig? Dette var mandag midt i arbeidstida. Er det lettare å få lada litt der ute på kveldstid?

PionerThink

Du kan jo lese litt på denne tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,16050.0.html

Her er det mange meninger, men de fleste synes vel at det ikke er greit å parkere på ladeplass uten å lade :)
Hvis det i tillegg blir brukt som langtidsparkering i arbeidstida så er det i hvertfall ikke greit >:(
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

astroida

I mitt register skurrar det også litt å ta jobb-parkeringa på ein av dei få, gratis hurtigladeplassane i Bergen. (Gratis, ifølge appen LadeNå, iallefall. Eg fekk dessverre ikkje sjekka det ut, ettersom plassane ved ladestasjonen var okkupert.

Lars Rødset

Du skal ikke se vekk ifra at det er ansatte hos ABB med elbil som opptar disse p-plassene. Tror ABB har litt sprengt parkeringskapasitet, og disse plassene er nært inngangene og er reservert for elbil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA