Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: CHAdeMO-adapter for Europa

Startet av MA, tirsdag 24. februar 2015, klokken 19:38

« forrige - neste »

dabis

Jeg har bil fra samme måned som deg med Keyless. Har aldri hatt noe problem med dette selv ved stram kulde uten garasje. Dette er jo noe som SKAL fungere da bilen ikke godtar deg å kjøre uten at den fjernes så her burde jo Møller ta litt fatt i problemet. Har opplevd å bli vitne til et par i3 på hurtigladere som ikke får løs CCS pluggen uten å vite hvordan det gikk med dem. Så er nok ikke noe ukjent problem på elbiler med lås i ladepluggen.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

StianT

Vi har også samme problemet.
Av og til må vi trykke "10" ganger på lås opp knappen på nøkkelen for at ladekabelen skal slippe  :-\
Men kommer som regel alltid til slutt, og som oftest kommer den med en gang.

Elmo

De gangene dette har skjedd på min eUp (3-4 ganger på 18 måneder /25000km) så gjør jeg følgende:
Låser bilen, trykker ladehåndtaket godt inn og slipper det, så låser opp igjen, og så drar det ut.

Hvis ikke den prosedyren fungerer så hadde jeg klaget til Møller.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

rlnd

Har samme problem, noen ganger så sitter ladekabelen etter første trykk på "lås opp", da må jeg trykke et par ganger til med 5-10 sekunders mellomrom for å få den løs.

Skal ta det opp med Møller på 30k service nå i sommer.
2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

NiklasNiklas

Hej 1 år senare!

Tryck inte in bromsen och tryck på start/stop knappen.
Bilen ska stängas av och sen fungerar allt som vanligt igen.

Men det vet säkert alla nu.

Hej då!

Elmo

Sitat fra: Elmo på mandag 30. mai 2016, klokken 13:23
Hvis ikke den prosedyren fungerer så hadde jeg klaget til Møller.

Jeg har aldri hatt behov for å klage til Møller, men på 30000km service for litt siden så byttet de hele ladeporten. De sa at det gjøres på alle eUp bilene. Vet ikke om det også gjelder eGolf.
Etterpå er porten enklere å håndtere. Lettere både å sette inn og ta ut, og jeg har inntrykk av at det grønne ladelyset kommer kjappere.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA