Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av elektrolux, tirsdag 24. februar 2015, klokken 15:05

« forrige - neste »

aronesen

#15
Sitat
Nå finnes det jo magnettiske skiholdere som kan brukes, men det er klart at da øker jo luftmotstanden og rekkevidden reduseres.. Noen som har prøvd?
Sitat
Har to sett av disse som blir brukt flittig:

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=55080478

Kjøpte mine for 15-20 år siden?.....på NAF.

De er helt topp, bedre enn takstativ for ski, da en monterer og dementerer stativene raskere enn Luky Luke trekker! :-)


Ja jeg tenkte på noe som dette: http://www.torshovbil.no/magnetisk-skiholder
Det blir jo minst mulig luftmotstand da.

Ellers er jo dette racket fra Yakima også en mulighet hvis ikke Renault hoster opp et alternativ.. : Men da øker vel luftmotstanden mere.

Uansett er man avhengig av å få ladet batteriet på sinnes, ellers kommer man seg jo ikke tilbake.
Noen ladepunkt i forbindelse med skitrekket hadde vært supert.  :P
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Norx

Sitat
Uansett er man avhengig av å få ladet batteriet på sinnes, ellers kommer man seg jo ikke tilbake.
Noen ladepunkt i forbindelse med skitrekket hadde vært supert.  :P

Tjørhomfjellet har som nevnt tidligere meldt at man skal kunne lade hos dem.
http://www.aftenbladet.no/energi/Na-kan-du-kjore-elbil-til-Sirdal_-til-og-med-pa-dagstur-3209745.html

Hvilket nett; Om det er 16A, 32A, 220, IT eller TN nett vet jeg ikke. Om det er operativt tilbud nå er jeg heller ikke sikker på.

aronesen

SitatVeien virket merkverdig flat nedover, og bilen ville ikke seile ( i neutral ) , så cruice kontrol ble aktivert og blikket stivt festet på batteribaren for å oppdage om bilen gikk inn i regenerering i små dupper, noe som ville betydd tap av kinetisk energi for å regenerere.

Her må det være noe feil med bilen. Når du vipper den i "neutral" skal den seile så fint som bare det. "direct consumption" 0 Kw. Det fungerer i hvertfall helt fint på min. Så er det bare å vippe den i "drive" og trykke "R" (resume) når du vil kjøre videre. Ikke like elegant som f.eks E-Up, men det fungerer. :)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

elektrolux

Det var ingen feil på bilen. Veiens helning var bare akkurat litt for slak til å opprettholde farten.

Dermed ble det ekstra slitsomt at bilen ikke hadde autoseilefunksjon. Med autoseiling kunne en mye enklere holdt framdriften ved like ved å gi på litt strøm inn i mellom.

Uten autoseilefunksjonen måtte jeg enten velge å gire med fare for at bilen gikk i regen, eller bruke cruice kontrollen med samme problem når helningen ble litt brattere.

Det er i slike ekstremsituasjoner manglende autoseiling krever sin sjåfør. Ellers gir det økt komfort, og avstressende framdrift.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA