Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Intense vs instyle+

Startet av pej, tirsdag 24. februar 2015, klokken 09:45

« forrige - neste »

Gladiator


cirys1

Sitat fra: Gladiator på torsdag 19. mars 2015, klokken 23:55
Nye bakseter i konfig nå. Dvs de gamle.
Ja. men det er på biler som kommer om 6 måneder, ALLE biler ifra ca april/mai 2014 frem til de bilene som blir utlevert idag er jo berørt av dette, de med next gen også..

AndreS

er man tilbake til å ikke tilby nextgen bak igjen nå? ::) det hjelper lite, man får da de generasjon 1.5 setene som er på alle biler uten nextgen etter euro NCAP testen. De har jo lik nakkestøtte. De har det aldri eksistert bilde av i designstudioet, men man kan ikke gå tilbake til de 1.gen setene, siden de jo ikke er testet i krasjtest.
I3 i bestilling

cirys1

Sitat fra: AndreS på fredag 20. mars 2015, klokken 07:17
er man tilbake til å ikke tilby nextgen bak igjen nå? ::)
Jepp tilbake der igjen..  :P

Øyvind.h

Sitat fra: AndreS på fredag 20. mars 2015, klokken 07:17
men man kan ikke gå tilbake til de 1.gen setene, siden de jo ikke er testet i krasjtest.
Litt usikker på hva du mener med det? Model S er testet med 1. gen seter i NHTSA krasjtest. Men du tenker kanskje på NCAP?
Om de nye nakkestøttene er en fordel avgjøres av hva slags person som sitter der, så det er ingen fasit at 1,5gen seter seter vil være en fordel ved kollisjon.

Og Model S må jo ikke være testet av NCAP for å kunne selges. 1gen seter er jo levert siden august 2013, så ingen problemer med å selge de med bilen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

OnlyOne

Sitat fra: Hyperstress på mandag 02. februar 2015, klokken 23:21
Samme utfordring her. Prøvde et par seter og valgte det jeg tror passer best. Blir verre når nakkestøtten på barnesetet skal justeres høyere enn idag.
Burde vært en mekanisme i nakkestøttene på bilen slik at de kunne vippes litt bak til vertikal posisjon.

Hvilket sete valgte du, Hypestress?
P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

Hyperstress

Sitat fra: OnlyOne på fredag 20. mars 2015, klokken 11:22
Sitat fra: Hyperstress på mandag 02. februar 2015, klokken 23:21
Samme utfordring her. Prøvde et par seter og valgte det jeg tror passer best. Blir verre når nakkestøtten på barnesetet skal justeres høyere enn idag.
Burde vært en mekanisme i nakkestøttene på bilen slik at de kunne vippes litt bak til vertikal posisjon.

Hvilket sete valgte du, Hypestress?

Recaro Monza II. Men det er ikke ideelt. Best av de to jeg prøvde, men tror nakkestøttene byr på en utfordring for omtrent alle beltestoler.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

AndreS

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. mars 2015, klokken 09:08
Sitat fra: AndreS på fredag 20. mars 2015, klokken 07:17
men man kan ikke gå tilbake til de 1.gen setene, siden de jo ikke er testet i krasjtest.
Litt usikker på hva du mener med det? Model S er testet med 1. gen seter i NHTSA krasjtest. Men du tenker kanskje på NCAP?

Om de nye nakkestøttene er en fordel avgjøres av hva slags person som sitter der, så det er ingen fasit at 1,5gen seter seter vil være en fordel ved kollisjon.

Og Model S må jo ikke være testet av NCAP for å kunne selges. 1gen seter er jo levert siden august 2013, så ingen problemer med å selge de med bilen.

Jeg skriver jo ncap i posten min, så ja. De kan ikke selge med de eldste setene og referere ukritisk til ncap resultater slik jeg ser det
I3 i bestilling

Øyvind.h

Sitat fra: AndreS på fredag 20. mars 2015, klokken 15:08
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 20. mars 2015, klokken 09:08
Sitat fra: AndreS på fredag 20. mars 2015, klokken 07:17
men man kan ikke gå tilbake til de 1.gen setene, siden de jo ikke er testet i krasjtest.
Litt usikker på hva du mener med det? Model S er testet med 1. gen seter i NHTSA krasjtest. Men du tenker kanskje på NCAP?

Om de nye nakkestøttene er en fordel avgjøres av hva slags person som sitter der, så det er ingen fasit at 1,5gen seter seter vil være en fordel ved kollisjon.

Og Model S må jo ikke være testet av NCAP for å kunne selges. 1gen seter er jo levert siden august 2013, så ingen problemer med å selge de med bilen.

Jeg skriver jo ncap i posten min, så ja. De kan ikke selge med de eldste setene og referere ukritisk til ncap resultater slik jeg ser det
Overså at du viste til NCAP. Jeg forstod bare ikke hvorfor man ikke kunne selge bilen med 1gen seter.
Tesla kan fint selge bilen med 1gen seter. Og bilen er krasjtestet med knallresultat av NHTSA med gamle seter. Hvorvidt nye nakkestøtter slår positivt ut i NCAP vet vi ikke, og om de har positiv verdi i praksis avhenger av personen som sitter i setet. Nakkestøttene foran er ikke veldig forskjellige fra 1gen. Bak er de en del høyere på hver side.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA