Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: S85D kjøpere, status på bestilling + diverse info

Startet av Sibir, tirsdag 24. februar 2015, klokken 09:16

« forrige - neste »

Elbil fundamentalist

Sitat fra: tomrh på torsdag 05. februar 2015, klokken 07:49
Sitat fra: Elbil fundamentalist på onsdag 04. februar 2015, klokken 23:49
sist men ikke minst LED hovedlys.
Det har faktisk gamlemodellen også.

Sitat fra: Elbil fundamentalist på onsdag 04. februar 2015, klokken 23:49
Kule 17" felger
Er jo bare å kjøpe 17"-felger hvis dette er viktig, får sikkert noen skikkelig fete for prisdifferansen. Forøvrig er 205/55-16 (std dim på gammel-Leafen) en dimensjon der man finner dekkutvalget med aller lavest rullemotstand. Gir noen km ekstra rekkevidde det også. (A-dekk gir typisk 4 km ekstra rekkevidde over B-dekk på en 120 km kjøretur om sommeren).

Andre fordeler med gamlemodellen er større dreiemoment (280 Nm mot 254 Nm) og dører av aluminium, det siste er jo en fordel mhp. rust.
Du har rett! Både generasjon 1 og 2 er sabla bra biler, men litt forskjellige attributter. Det er egentlig bare smaken og lommebok som avgjør.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Sibir

Har nå Soul på prøve i helga. Kjører rett under 2 kwh pr mil i 10 minus med varmen på 20 grader i kupe. Kjenner jeg er litt gira på denne. Har kjørt 76 km i dag og hadde 40% igjen på batteriet. En del bykjøring. Vinterføre. Varme på. Synes dette ser ut til å være bilen som løser våre transportbehov i 90% av tilfellene.

harruz

det var også Soul jeg jeg ville ha, men valgte Leaf pga leveringstid. Da jeg ringte Soulforhandleren før jul 2014, fikk jeg beskjed om levering februar 2016. Ganske uaktuelt. HAr hørt dette har bedret seg siden da. Flott bil. Om du kan leve med leveringstiden (hva nå den er nå) så er det sikkert et godt valg. Ikke minst pg.a garantien
Lykkelig eier av Elvis (Leaf Tekna 2014)

Elmo

Tilbake til tittelen på tråden. Nå har Nissan kampanje på Leaf - "fra" 189.900,-  http://nissan-kampanjer.no/no/offers;group/all/X12E/1285/index.html
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elbil-1

Sitat fra: harruz på lørdag 14. februar 2015, klokken 21:43
det var også Soul jeg jeg ville ha, men valgte Leaf pga leveringstid. Da jeg ringte Soulforhandleren før jul 2014, fikk jeg beskjed om levering februar 2016. Ganske uaktuelt. HAr hørt dette har bedret seg siden da. Flott bil. Om du kan leve med leveringstiden (hva nå den er nå) så er det sikkert et godt valg. Ikke minst pg.a garantien

Flere Soul på finn.no  så leveringstiden er umiddelbar, men du må betale 10-30.000 ekstra...

Sibir

Ved bestilling nå får jeg bilen i juni/juli. Kan leve med det. Ny runde nå i kveld. Startet på 84%. Klima på 22 grader. Kjørt ganske nøyaktig 70 km. Restbatteri 30%. Gjennomsnittlig forbruk 18.9 kw/h. Temperatur mellom 8 og 16 minus.

e-h

Sikkert et godt valg. Gratulerer! Du blir nok kjempefornøyd og har plenty av tid å drømme på før levering :)

Sibir

Skrev under kontrakt i dag. Levering tidligst i mai. Senest juni/juli.

kjekk

Kjører tur retur 9 mil daglig i 2012 leaf uten varmepumpe til jobb, har tilbakelagt 90.000 nå uten noe merkbart kapasitetstap.  Pleier å lade til 80 % og har da litt lite på vinterstid, slenger på et par streker på jobb. Lader jeg til 100 % går det fint t/r uten å lade, men er forsiktig med varmen.  Ligger i over 100 hele veien. 66 km tur retur bør gå helt problemfritt. Ville vært svært tilbakeholden med å velge noe som er uprøvd.

Sibir

Ja. Tildels enig, men opplevde bedre rekkevidde på Soul enn på Leaf pluss at bilen tiltalte meg mer. Regner med at ev. problemer greit blir ordnet på 7  års garantien.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA