Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bruktbilpris på Tesla

Startet av Sindrefs, mandag 23. februar 2015, klokken 23:08

« forrige - neste »

Sindrefs

Hei, vurderer å kjøre på harrytur til Nordby neste helg, med e-golfen (m. VP). Har noen tips til hvor man bør lade, eller hvor man finner lader på Nordby? Alle tips og triks mottas med glede. Har ikke kjørt på langtur med bilen før.  :)

Kent

Fortum har hurtigladere på McDonalds i Vestby og i Sarpsborg, tror jeg ville tatt noen få minutter på begge de på veien.

Det finnes 3 ladeplasser i første etasje i parkeringshuset, helt innerst i hjørnet.
Det skal visstnok være en del ladeplasser i andre etasje og, men der har jeg aldri vært da det alltid har vært ledig i første når jeg har sjekka.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Swerolf

Ett tips är att dra till tanums shoppingcenter.
Helt nyöppnat, gratis hurtigladdare, lite folk.
Var där förra veckan med E-golfen ligger ca 15min från Strömstad på E6.
Laddade fullt i Sarpsborg och i Tanum drog sen till Strömstad köpte sprit ladade lite i Sarpsborg igen. Bor i Ås

http://www.tanumshopping.se

adseb

Til Nordby er ikke noe utfordring, siden ganske kort vei. Lader i Sarpsborg 15min er mer enn nok. Vestby laderstasjon har alltid hatt problem med bør være ops på.
Her er turen min:

Oslo - Tanum
Tanum - Strømstad
Strømstad - Nordby
Norby - Oslo
E-Golf
Bestilt 08/2014 Levering 12/14

Sindrefs

Endte med å dra sist helg istedenfor. Turen gikk til Tocksfors fordi det er kortere og har lavere fartsgrenser. Kjørte på eco+ på vei til, og var veldig lett på foten. Da vi kom frem hadde vi 5 mil range igjen. Prøvde så å lade med type 2 laderen på senteret, men fikk ikke det til å fungere. Lampen i ladeluken på bilen lyste bare oransje. Derfor fikk den heller ladet med schuko 10 amp i to timer. Etter det gikk turen til Mc Donalds for å hurtiglade. Dette var til overraskelse gratis! Etter 10 min sluttet bilen å lade, så da måtte jeg starte ladingen på nytt. Ladet totalt i ca. 25 minutter, og hadde da 92% batteri. Kjørte på eco på vei tilbake, og lå i 90 km/t i hundresonen, men var ikke fullt så forsiktig på "gassen". Kom hjem igjen med 3 mil range.

Distanse: 197 km
Tid: 3 t 16 min
Ø-hastighet: 60 km/t
Forbruk: 14,9 kWh/100km

Konklusjonen blir at turen går veldig fint (Nordstrand-Tocksfors-Nordstrand). Neste gang gidder jeg ikke å være så forsiktig på gassen.  8)

hottentott33

Sitat fra: Sindrefs på tirsdag 24. februar 2015, klokken 18:08
Endte med å dra sist helg istedenfor. Turen gikk til Tocksfors fordi det er kortere....
Etter det gikk turen til Mc Donalds for å hurtiglade. Dette var til overraskelse gratis! ....

Var det en McDonalds ved Tockfors eller en annen?  :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Bolfus

Sitat fra: hottentott33 på tirsdag 24. februar 2015, klokken 18:30
Endte med å dra sist helg istedenfor. Turen gikk til Tocksfors fordi det er kortere....
Etter det gikk turen til Mc Donalds for å hurtiglade. Dette var til overraskelse gratis! ....

Jeg var på Mcdonalds ved Töcksfors handelssenter nå på søndag, når jeg kikket på hurtigladeren der stod det "card error" i displayet. Prøvde ikke lade ettersom jeg uansett fikk nok juice fra 16a stikket på senteret. 

Noen som har sett denne feilmeldingen før og vet om det likevel fungerer å lade?

Sindrefs

Jeg ladet på Mc Donalds i Tocksfors, på søndag rundt kl 18. Når prøvde du, Bolfus? Jeg fikk ingen feilmelding, og trengte ikke ladebrikke eller SMS.

Fikk som sagt ikke type 2 laderen på senteret til å lade golfen, men dette fungerte for deg, Bolfus? Kjører du også golf?

Bolfus

Kjører en trilling :)

Vi var der rundt 1530. Kanhende denne feilen er kjapp å rette opp om man ringer supporten? Vi kjører fra oslo sentrum og lader 15 min på Statoil Askim begge veier, da holder det akkurat.

På tôckfors ladet jeg på en av de to schuko-stolpene som står rett utenfor sportsbutikken (outlet). Har ikke funnet type-2 stolpene enda..

oaarum

Jeg prøvde type 2 laderen i kjelleren på senteret for et par uker siden. Fikk det ikke til, fikk hjelp av en vekter som  hadde en type 2 kabel liggende. Den funka. Fikk bytta min hos Møller etterpå men har ikke fått testa igjen.
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

Sindrefs

Sitat fra: Bolfus på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:18
Kjører en trilling :)

Vi var der rundt 1530. Kanhende denne feilen er kjapp å rette opp om man ringer supporten? Vi kjører fra oslo sentrum og lader 15 min på Statoil Askim begge veier, da holder det akkurat.

På tôckfors ladet jeg på en av de to schuko-stolpene som står rett utenfor sportsbutikken (outlet). Har ikke funnet type-2 stolpene enda..

Okei, men dvs at dere handler og lader på handelsparken, og ikke på "tocksfors shopping"?

afo

Sitat fra: oaarum på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:43
Jeg prøvde type 2 laderen i kjelleren på senteret for et par uker siden. Fikk det ikke til, fikk hjelp av en vekter som  hadde en type 2 kabel liggende. Den funka. Fikk bytta min hos Møller etterpå men har ikke fått testa igjen.

Noe feil med boksene som er der. Må ha 32A kabel. Ikke noe feil med hverken bil eller kabel.

Sindrefs

Sitat fra: afo på tirsdag 24. februar 2015, klokken 22:21
Sitat fra: oaarum på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:43

Noe feil med boksene som er der. Må ha 32A kabel. Ikke noe feil med hverken bil eller kabel.

Okei, flott, takk for oppklaring :D

FreMen

Jeg prøvde type2 lading i Tøckfors Shopping senter i dag, fikk det ikke til å virke med min type2 kabel (som jeg bruker ofte i Norge). Jeg fikk låne en type2 kabel av en vekter, og den funka OK med en gang. Jeg la merke til at den kabelen var noe tykkere enn min, kanskje det var en 32A kabel. Vekteren sa han hadde vært borti liknenede tilfelle en gang før, og han skulle undersøke nærmere om det er noe "galt" med type2 ladepunktene i shopping senteret. Hygeglig vekter, service innstillt :)

jkirkebo

Sitat fra: FreMen på søndag 15. mars 2015, klokken 12:16
Jeg prøvde type2 lading i Tøckfors Shopping senter i dag, fikk det ikke til å virke med min type2 kabel (som jeg bruker ofte i Norge). Jeg fikk låne en type2 kabel av en vekter, og den funka OK med en gang. Jeg la merke til at den kabelen var noe tykkere enn min, kanskje det var en 32A kabel. Vekteren sa han hadde vært borti liknenede tilfelle en gang før, og han skulle undersøke nærmere om det er noe "galt" med type2 ladepunktene i shopping senteret. Hygeglig vekter, service innstillt :)

Nja, galt og galt. 32A Type 2 ladepunkter må ha to strømveier med separat 32A og 16A sikring om de skal støtte 16A kabler. Har de ikke det får du ikke ladet med en 16A kabel. Derfor er det en fordel å ha en 32A kabel, den fungerer uansett.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA