Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlige bremser

Startet av Råde, mandag 23. februar 2015, klokken 17:43

« forrige - neste »

Råde

Tenker det er AC, jf en annen tråd her inne.
e-Golf | X75D

bno

OK, jeg er på ferie og henter bilen først om en ukes tid. Kommer tilbake her da med en oppdatering.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

jonste

Sitat fra: Råde på torsdag 13. august 2015, klokken 20:48
Tenker det er AC, jf en annen tråd her inne.

Tror nok det stemmer. Kundebehandler hos møller sa at tidligere utgaver med vp skulle kalles inn for software oppgradering pga klima. Nyere utgaver (som min fra april) skulle kun taes ved henvendelser fra kunde.

bno

Min bil er u VP, men jeg får komme tilbake her når jeg får hentet nilen ...

Guardian

Min, ny hos Møller og registrert juli 2014, skal inn til uka. Jeg har ikke opplevd noen problemer med den, bare snakket med en på verkstedet i forbindelse med at jeg var innom med en annen bil. Han sjekket i systemet og så at det lå en oppdatering inne.
Står "kvalitetsforbedrende tiltak - 97be, sammen med service (dsg)" på bekreftelsen. Den skal ikke inn til 30k/2 år ennå så kan ikke være det de mener med service. Tror han sa at jeg skulle få ny lader, selv om jeg ikke har opplevd noen problemer med den jeg har. Noen som vet hva det er?

bno

Er på ferie i utlandet.  Ble oppringt av Møller da de etterlyste ladekabelen (som henger i garasjen). Jeg var på farten på Spansk motorvei da de ringte så jeg forholdt kort. Jeg får oppdatere når jeg får hentet bilen på mandag.

bno

Hentet bilen i går. Har ikke fått snakket med verkstedet enda, men registrerer at nå virker trafikk meldinger noe den aldri har gjort. Får mer detaljer senere.

np

Trafikkmeldinger har begynt hos meg også, uten verkstedbesøk.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

dabis

Trafikkmeldinger har ingen ting med vw å gjøre. Feilen ligger hos NRK : Hei! I de siste ukene har vi hatt problemer med vår TMC-tjeneste som leverer meldinger til gps i bil. Vi jobber med å få systemet opp å gå, og håper å få til dette så snart som mulig, men inntil videre er tjenesten nede på ubestemt tid. Beklager dette. Vi jobber med saken.

Mvh Eivind

NRK Trafikk
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

apekatt1

Sitat fra: Guardian på onsdag 19. august 2015, klokken 22:00
Min, ny hos Møller og registrert juli 2014, skal inn til uka. Jeg har ikke opplevd noen problemer med den, bare snakket med en på verkstedet i forbindelse med at jeg var innom med en annen bil. Han sjekket i systemet og så at det lå en oppdatering inne.
Står "kvalitetsforbedrende tiltak - 97be, sammen med service (dsg)" på bekreftelsen. Den skal ikke inn til 30k/2 år ennå så kan ikke være det de mener med service. Tror han sa at jeg skulle få ny lader, selv om jeg ikke har opplevd noen problemer med den jeg har. Noen som vet hva det er?
Tipper de skal bytte bilens høyspentbatteri. Det er allerede gjort med min når bilen var inne for annen skade. Regner med det skjer med flere framover. Tror det er en dårlig batteriserie eller noe slikt og det dermed skal byttes batteri.

provides

Det var dessverre ikke noe spennende. Var software oppgradering for giret fikk eg beskjed om, sjekk/bytte av to ledninger

jovo

Hadde min 2014 modell inne til oppdatering av software til 97be forrige uke. Ikke merket noe forskjell annet at de satte på noe svart gummi på ladekladden.

Men har hørt fra flere som har blitt kalt inn til bytting av høyspentbatteri (93a8)? Hva innebærer det og må alle biler inn?
E-Golf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA