Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlige bremser

Startet av Råde, mandag 23. februar 2015, klokken 17:43

« forrige - neste »

Nicofr

HelectriC

Sitat fra: Nicofr på onsdag 04. februar 2015, klokken 12:27
Er oppgraderingen bare for EGOLF med VP?

Vet ikke, men den har med klimaanlegget å gjøre, så det er godt mulig det kun er for biler med VP.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Bawler

Jeg fikk min bil 23.01 og det er den oppdateringen som har kommet. Sa møller i dag etter de sjekket med Oslo i går.
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

Råde

Sitat fra: Bawler på onsdag 04. februar 2015, klokken 16:10
Jeg fikk min bil 23.01 og det er den oppdateringen som har kommet. Sa møller i dag etter de sjekket med Oslo i går.
Det er fryktelig rart, for min var og utlevert 23/1 og ble oppdatert. Det er tre muligheter.

1. Min er oppdatert men oppdateringen er ikke registret.
2. Min ble ikke oppdatert allikevel og denne er i restanse.
3. De lyver for deg.

De sa i hvert fall til meg at den aktuelle oppdateringen ble sluppet 31/1. Men hvem vet. Kanskje det og var løgn...
e-Golf | X75D

nilskt

Vi har vel sammen lært såpass det siste 3/4 året at informasjon fra Møller ikke er til å stole på. De svarer det som passer best der og da (om de i det hele tatt tar seg bryet med å svare).
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

vbl

Min bil ble utlevert 23, januar og jeg skal inn neste onsdag til oppgradering samt noe annet småplukk (se under reklamasjonstråden)

afo

Min hadde time for oppgradering i dag, men den hadde vist allerede fått ny software. Utlevert 22. jan.

Bawler

Sitat fra: afo på torsdag 05. februar 2015, klokken 13:19
Min hadde time for oppgradering i dag, men den hadde vist allerede fått ny software. Utlevert 22. jan.

Da ser det ut som de muligens hadde rett om min bil. Om oppdateringen som allerede var tatt.
Haugesund

4Matic Fanatic

Min ble sjekket i dag når jeg allikevel var på verkstedet, den hadde fått denne oppgraderingen.
Ifølge kundemottaker tydeligvis før det var registrert som en en oppgradering for det lå ikke inne hos dem.

Produsert uke 51, utlevert 19. januar.
mvh, Arne :)

2019 Jaguar I-Pace  |  2006 Mercedes-Benz ML320CDI 4Matic |  2015 VW e-Golf
>>Ladestatus

valvolainen

[OT]
Synd VW ikke bare ordner dette trådløst istedenfor å blande inn alle forhandlerledd i enkle sw oppdateringer. Selv telefonen min gjør dette helt på egenhånd.
[/OT]
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Bawler

Sitat fra: valvolainen på lørdag 07. februar 2015, klokken 23:18
[OT]
Synd VW ikke bare ordner dette trådløst istedenfor å blande inn alle forhandlerledd i enkle sw oppdateringer. Selv telefonen min gjør dette helt på egenhånd.
[/OT]

Ja, dette er faktisk et stort savn. Selv om det ikke kunne gått over simkortet, altså datatrafikken over mobilnettet, så parkerer de fleste nær huset sitt som har wifi (eller en offentlig plass med wifi hvis de ikke har mulighet hjemme, blokkleilighet osv) og kunne lastet ned store oppdatering over dette.

Mtp at oppdateringer som ikke koster kunden noe tar tid hos verkstedet og Møller taper jo penger på å ha folk i arbeid som gjør denne gratistjeneste, så burde dette absolutt være på plass.
Haugesund

valvolainen

Kan kjøre det over mobilnettet, det er ikke noe problem.
Setter opp programvaren slik at bilen 'sjekker inn' og laster ned det som er tilgjengelig.
Tesla gjør vel dette idag. Og de har jo laget biler i mange... Eller vent litt, hvordan var nå det der igjen?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Bawler

Sitat fra: valvolainen på lørdag 07. februar 2015, klokken 23:28
Kan kjøre det over mobilnettet, det er ikke noe problem.
Setter opp programvaren slik at bilen 'sjekker inn' og laster ned det som er tilgjengelig.
Tesla gjør vel dette idag. Og de har jo laget biler i mange... Eller vent litt, hvordan var nå det der igjen?

Joda, det går fint, men siden første året er gratis i car-net så kunne det vært dyrt for VW å oppdatere bilene over mobilnettet. Da kunne det gått ann å heller bruke wifi. Nå tenker jeg kun kostnadsbesparing for da har de egentlig ikke så mange unnskyldninger for å ikke ha muligheten til dette. ;)
Haugesund

bno

Trekker frem denne igjen.
Har en importert egolf. Førstgang reg. juni 2014. 2015 modår. Ble oppringt i dag av Møller bil Sandnes der bilen er inne på en garanti rep. (Skjevmontert bakluke) De sa at det er en programvare oppgradering fra VW og lurte på om de skulle ta denne samtidig. God service det, men lurerer på om andre har hatt sin bil inne i samme ærend og i tilfelle om noen vet hva oppgradering en omfatter?
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

mihkku

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA