Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlige bremser

Startet av Råde, mandag 23. februar 2015, klokken 17:43

« forrige - neste »

Råde

Vi er alle prøvekluter, så jeg måtte jo lage denne tråden.

Ringte verksted i dag ang vifta til varmepumpa. Fikk vite at det kom en SW-oppdatering fra fabrikken 31/1 og at min bil skulle kalles inn til dette. Han visste ikke om det ville løse feiebilsyndromet, men det er en oppdatering av styringsenheten til varmeapparatet. Har planlagt time om et par uker.

Kjør ryktebørs!
e-Golf | X75D

afo

Fikk denne i dag:

Oppgradering 87E7 Pris ikke beregnet
kriterium 1

Time på torsdag, så sier i fra mer etter at jeg har snakket med mekaniker da.
e-Golf med VP

Råde

Jepp 87e7 her og. Spent på å høre erfaringen din.
e-Golf | X75D

nilskt

Har dere gjort noe aktivt for å få denne innkallingen? Eller kommer det bare innkalling i posten / epost?
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Råde

e-Golf | X75D

haugejan

Bilen min blei klargjort på fredag 30.01 og henta i dag. Da har eg vell akkuratt ikkje fått med meg denne oppgraderinga. Er det noko måte å sjekke versjonen på?
Bestilt e-Golf intro med varmepumpe + alt utstyr samt 18" Durban 27.02

HelectriC

Jeg tok opp lyd med telefonen på feiebillyden i kupeen, blir virkelig tydelig når man hører på det og har sendt Møller. Får se om de kaller inn meg og da! Da kanskje de klarer å oppdatere den uoppdaterbare car-net kompatibiliteten og:-D
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Råde

Sitat fra: haugejan på mandag 02. februar 2015, klokken 19:49
Bilen min blei klargjort på fredag 30.01 og henta i dag. Da har eg vell akkuratt ikkje fått med meg denne oppgraderinga. Er det noko måte å sjekke versjonen på?
Tror ikke det. Oppdateringen kom visst fra fabrikken 31/1, så du må nok et tur tilbake.
e-Golf | X75D

nilskt

Sitat fra: HelectriC på mandag 02. februar 2015, klokken 20:17
Da kanskje de klarer å oppdatere den uoppdaterbare car-net kompatibiliteten og:-D

Akkurat det er jeg veldig spent på også!
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Kent

Sitat fra: nilskt på mandag 02. februar 2015, klokken 21:09
Da kanskje de klarer å oppdatere den uoppdaterbare car-net kompatibiliteten og:-D

Har egentlig mine tvil om dette, da det faktisk funket noen uker i oktober (kun varmetråder, ikke programmering av timere) før de tok det bort.

Går ut i fra det er varmetrådene i de første bilene som ikke tåler bruk over lengere perioder, uten at noen i møller vil bekrefte dette.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

Bawler

I følge Møller her så hadde min bil fått oppdateringen.. Jeg hentet min 23.01. Tror jeg venter litt til jeg hører med han som har service på egolfer litt senere i dag. (alle var i møte..)
Haugesund
eGolf med VP og alt utstyr

HelectriC

Sitat fra: Kent på mandag 02. februar 2015, klokken 21:29
Sitat fra: nilskt på mandag 02. februar 2015, klokken 21:09

Har egentlig mine tvil om dette, da det faktisk funket noen uker i oktober (kun varmetråder, ikke programmering av timere) før de tok det bort.

Går ut i fra det er varmetrådene i de første bilene som ikke tåler bruk over lengere perioder, uten at noen i møller vil bekrefte dette.

det vil da egentlig bety at dersom du skifter frontvindu, så kan du få funksjonen tilbake? går ut fra at alle reservevindu er av seneste modell.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

Kent

Sitat fra: HelectriC på tirsdag 03. februar 2015, klokken 10:41
Sitat fra: Kent på mandag 02. februar 2015, klokken 21:29

det vil da egentlig bety at dersom du skifter frontvindu, så kan du få funksjonen tilbake? går ut fra at alle reservevindu er av seneste modell.

I teorien så vil det vel bety det ja, i praksis så må vel bilen din registreres som "godkjent til frontrutevarming" i en eller annen database som car-net bruker. Altså er det nok "ikke mulig" uansett.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

HelectriC

Interessant hvor mye som IKKE er mulig med VW, mens det meste er mulig på Tesla. Og da snakker vi en av verdens største bilprodusenter kontra en av verdens mindste;-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

HelectriC

Snakket med selgeren idag og min bil levert 28.1 fikk oppdateringen rett før levering, så det er nok mange som allerede har den. Virker ikke som mange "januar"-biler må in for å oppdatere.
Men å andre siden betyr dette at feilen med forvarming som ikke funker og lyder fra klimaanlegg ikke har noe med mangelen på oppdatering å gjøre.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA