Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Takstativ

Startet av grrowl74, mandag 23. februar 2015, klokken 11:58

« forrige - neste »

grrowl74

Starta e-upen i dag tidlig, og fikk varsellampa "EPC" - som visstnok står for "electronic power control", og håndboka sier  at bilen må sjekkes på verksted kjappast råd. I tillegg er skjermen Garmin-enheten svart.

Selvfølgelig tar det litt tid før Møller kan ta inn bilen og få kikka på den. Men jeg lurer på - er det noen andre som har opplevd dette? Og - er det tilrådelig å la bilen stå imens, eller kan jeg kjøre likevel?

d386yv

Er du sikker på at du vred om nøkkelen lenge nok? Hvis du "slipper" før alt har startet får du den feilmeldingen.

grrowl74

Takk for tanken, men ja - jeg vred om nøkkelen lenge nok. Bilen starter og kan sannsynligvis kjøres, men har altså denne feilmeldingen pluss svart skjerm.

Elmo

Man får vel også EPC lampa hvis man ikke holder inn bremsen nås man vrir om nøkkelen.
Da ser alt ellers normalt ut, rent bortsett fra at bilen ikke går selvom du setter den i "gear".
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kengjer

Sitat fra: Elmo på mandag 02. februar 2015, klokken 15:02
Man får vel også EPC lampa hvis man ikke holder inn bremsen nås man vrir om nøkkelen.
Da ser alt ellers normalt ut, rent bortsett fra at bilen ikke går selvom du setter den i "gear".

Samt hvis du starter bilen med lader i?
Trondheim, E-Up! 2015 "Ulf", ankommet 19. desember 2014. Utlevert 5. Januar 2015.

Sommerferien 2015: 2200km i E-Up! -gogreen.

grrowl74

Nå var det ikke det som var problemet her i hvert fall. Starta bilen, fikk varsellyset og svart skjerm på Garmin-enheten. Kontaktet verkstedet og ble anbefalt at bilen ble henta til dem av Viking. Kunne kanskje kjørt den dit selv, men ikke verdt å risikere noe mente de. Så da er det bare å vente og høre hva de finner ut.

Louise

Skjer stadig på min bil, dette EPC lyset, og noen ganger svart Garmin skjerm. Har hatt bilen inne på verksted, og de skiftet noen deler, men "problemet" er der fortsatt (pluss en dør som knirker i dørstopperen, og skal inn for andre gang, pluss lader som ikke alltid lader, pluss km-måler som sier jeg har 20 km igjen på fulladet batteri....).

Som min sønn sier : Aldri hatt så mye problemer med en bil....

Men jeg bare skrur av tenningen, setter giret i P, starter på nytt, og der er EPC lyset borte og alt er såre vel.

Enten har jeg en alvorlig mandagsbil, eller så er det bare all denne teknikken som ikke alltid fungerer helt som den skal....

Har bestemt meg for å kjøre bilen til den ikke kan mer, og så gi opp bil i et hele tatt. Billigere med buss og drosje, og langt færre bekymringer....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA