Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: P85D teknisk info

Startet av coolhand, søndag 22. februar 2015, klokken 13:45

« forrige - neste »

coolhand

Jeg har tenkt å bestille felger og dekk fra dekkonline.com.

Bilen er bestilt og kommer 5 mars.

Jeg forstår at jeg da må ettermontere dekktrykksensor? Noen som vet hvor jeg får tak i kompatible sensorer (leveres disse av Renault feks?) og om dette er enkelt å få montert selv?
Peugeot Ion 2011

ZOE

Spør om ikke dekkonline kan levere med sensorer ?

Urs4_2008

Du kjøper dem eksempelvis hos din lokale Renaultforhandler. Tror ikke det er rett frem å montere - mine ble feilmontert.
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

alexkl

Kjøpes fra Renault, ca 650,- per sensor. Må kodes inn til bilen etter montering, så du slipper rød lampe i dashbordet.

coolhand

Sitat fra: nime01 på tirsdag 03. februar 2015, klokken 20:04
Betalte 2500 for alle 4 originale inkl montering hos Vianor.

Svarte... så pass dyrt? For en dings som ikke har noe med sikkerhet å gjøre.

Hos Motorforum koster fire felger m/dekk og sensor kr 11 000.
På dekkonline koster fire felger m/dekk 6500, pluss sensorer da til kr 2500, totalt 9000.....

Ikke mye å spare på å shoppe dekk andre steder.

Mulig jeg lever fiiiiiint med det lyset på dashbordet om vinteren...

Peugeot Ion 2011

Øyvind.h

Ikke noe med sikkerhet å gjøre? Kunne ikke vært mer uenig, men det skyldes nok at jeg har vært i en situasjon hvor bare flaks gjorde at alt gikk bra uten...
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

coolhand

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 03. februar 2015, klokken 20:35
Ikke noe med sikkerhet å gjøre? Kunne ikke vært mer uenig, men det skyldes nok at jeg har vært i en situasjon hvor bare flaks gjorde at alt gikk bra uten...

Statistisk sett er ikke dekktrykket noen signifikant årsak til ulykker.
Peugeot Ion 2011

erik e

Ikke så "tøft" med varsellampe som lyser på ny bil.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

jkirkebo

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 03. februar 2015, klokken 20:35
Ikke noe med sikkerhet å gjøre? Kunne ikke vært mer uenig, men det skyldes nok at jeg har vært i en situasjon hvor bare flaks gjorde at alt gikk bra uten...

Sensorene spare meg ihverfall for kostnaden til et nytt vinterdekk på fredag. Fikk stoppet før dekket tok skade. Noen meter til så hadde det antageligvis blitt kasser. Det hadde kostet meg over 2500,-

Ødela et dekk på Touranen en gang også, som hadde klart seg fint om den bilen hadde sensorer. Så alt i alt tror jeg at jeg sparer penger på å ha de.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

coolhand

OK,

Takker for alle gode innspill. Skal vurdere litt.

Prisen på 6500 hos dekkonline var med Michelin sine anerkjente vintedekk, t.o.

Jeg synes det er røveri å ta over 600 kroner pr sensor. Og jeg synes det er røveri å ta 11k for vinterdekk på felg. Men jeg får se hva jeg gjør.
Peugeot Ion 2011

TM

Det er i hverfall røveri å forlange 16.000 for originale 16 " vinterhjul med sensorer som jeg har hørt fra enkelte. Spesielt hvis det er prisen levert sammen med bilen og dermed moms-fritt.

Nå er det også noen som har nevnt 11.000 hos MotorForum. Er det da snakk om original 16" felger ? I så fall synes jeg det høres ut som å bra pris, for jeg har hørt at de koster mellom 12 og 13.000 eks. mva.

Noen som kan bekrefte at de har betalt 11.000 + mva for originale 16" ?

refreol

Noen som kan bekrefte at de har betalt 11.000 + mva for originale 16" ?
[/quote]

Kjøpte mine med bilen hos MF - levert i januar 2015.

Da stod det 16 i tilbudet, men selger forklarte at systemet ikke klarte å vise "uten moms".

I kalkulasjonen for det totale ble dekkene regnet inn uten moms.
Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

emil

Mulig å bestille bare et ekstra sett sensorer sammen med bilen MVA fritt og så noen andre til å sette det sammen med rimeligere dekk og felger?

Øyvind.h

Sitat fra: coolhand på tirsdag 03. februar 2015, klokken 20:54
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 03. februar 2015, klokken 20:35
Ikke noe med sikkerhet å gjøre? Kunne ikke vært mer uenig, men det skyldes nok at jeg har vært i en situasjon hvor bare flaks gjorde at alt gikk bra uten...

Statistisk sett er ikke dekktrykket noen signifikant årsak til ulykker.
Ok. Kanskje jeg bare har vært uheldig. En gang med en Passat hvor jeg kjørte på motorveien med flerre i dekket (merket bare en during som økte i volum, og som fikk meg til å stoppe for å sjekke hva som var galg).

Kom på at jeg i 2008 var på guttetur og satt på i en Dodge Durango utenfor Las Vegas, hvor sjåføren spurte meg hva jeg trodde det lysende symbolet på dashen var. Han syntes nemlig bilen var litt vinglete, men ikke noe kritisk og vi kjørte jo bare rett frem i 100+...... Heldigvis ligger amerikanerne langt foran ift sensorer pga SUV``er som punkterer og velter. Når vi stoppet røk det kraftig fra dekket, så det kunne nok ha løsnet om vi ikke hadde stoppet.

Men mine to opplevelser med dette kan jo være helt unike. Skal ikke spore av tråden mer :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Arnti

Her er prisen jeg måtte betale for vinterdekkene
Renault ZOE Intens Grå (KNR) 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA