Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TV2 HJELPER DEG NESTE UKE - Vintertest Elbil - Ser ikke bra ut

Startet av Ford Electric, torsdag 19. februar 2015, klokken 22:32

« forrige - neste »

Ford Electric

Startpris på 199000,  nye focus karosseri men samme fronten som tidligere, synk2 mulighet for forvaring, og app for mulighet forvaring og batteri status vil komme men er ikke ferdig utviklet, ellers er bilen lik forgjengeren, bilen kan bestilles hos ford forhandlerne nå og blir produsert i februar.
Ford Focus Electric 02.05.14

hsa77

Ny elbil på markedet, det hørtes jo spennende ut! Men da jeg kikket gjennom en heller sørgelig lite informativ brosjyre på Fords nettsider ble jeg skuffet - dette er vel det man kan kalle en "compliance car"...  :(

162km EU-kjørelengde og manglende hurtiglademulighet(?) er vel ikke akkurat særlig mye å skryte av. Når man ikke tør skrive hva slags lademuligheter bilen har i reklamebrosjyren og heller ikke informerer om varmepumpe, batterikapasitet, batterivarme eller gir noe som helst konkret informasjon om hva slags bil dette faktisk er blir jeg bare oppgitt.

mvh

Håkon
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

elektrolux

Er dessverre litt halvhjertet fra Ford.

De har stort sett bygget om en bil på enklest mulig måte fra fossilt til elektrisk drift, i stedet for å satse skikkelig slik BMW og VW og ikke minst Nissan har gjort.

Sist Ford satset elektrisk overtok de Think og fjernet de tingene fra originalen som fungerte og bygget opp en heller lite vellykket plastbil som sprekker når den kommer borti noe og med et varmeapparat som har samme holdbarhet som en Kinesisk El scooter. 

Håper de kommer sterkere tilbake med en dedikert elbil som tilfører markedet noe nytt. Selv ville jeg gjerne sett en Ford Fiesta elbil med alle gadgets som adaptiv cruice control, nøkkelfri kjøring og automatisk viskere og lys. Har stor tro på supermini biler med store bilers gadgets liste.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Anglia

Gunstig pris 8 " skjerm og app for lading / varme bør gjøre bilen mere attraktiv.  De andre El bil produsentene har jo ikke biler som går nå særlig mere enn 10 - 12 mil om sommeren og 5-10 mil om vinteren.  Når vi vet at det ikke er spesielt problematisk å få til 30-40 mil rekkevidde vil jeg påstå at de fleste bilprodusentene driver en halvhjertet satsing. Det gjelder også Nissan og VW.  Hvis disse bilene får lenger rekkevidde spiser det opp salget av fossil biler.
Tesla model S 90D 2017
e-Golf levert mai 2015 fra Møller Follo
Leaf levert september 2012 fra BNH Ski solgt 2015

Cowboystrekk

Er fremdeles batteripakka en klump i bagasjerommet?
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Ford Electric

Ford Focus Electric 02.05.14

TM

Så vidt jeg kan se har nybilprisen på Focus Electric blitt satt ned til et nivå som gjør at den blir salgbar. Veiledende pris er i følge prislisten 206.000. Det ser ut til å være en greit utstyrt bil. Får man litt rabatt på denne prisen, så er det jo mye bil for pengene. Hvis man ser bort fra mangel på tidsstyrt oppvarming, styring med app og dårlig bagasjerom, så er det jo en veldig fin bil å cruise mellom Asker og Drammen. Og hvem trenger egentlig større bagasjerom i en bil for å kjøre til å fra jobb.

elektrolux

Sammenlignet med vår bil i samme prisklasse, nemlig en e-Up har den 1 ekstra seteplass, lengre rekkevidde, raskere lading og mer bagasjeplass.  ;)

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Gordon Retriever

Sitat fra: TM på tirsdag 17. februar 2015, klokken 06:25Hvis man ser bort fra mangel på tidsstyrt oppvarming, styring med app og dårlig bagasjerom, så er det jo en veldig fin bil å cruise mellom Asker og Drammen.

Leste du bemerkningen om "forvaring" i første innlegg i denne tråden? :)

ghsdevel

Den nye har visstnok mindre standardutstyr enn den forrige.
Ford Focus Electric: 14.01.2014 - Solgt
Tesla Model X: #1998 - Avbestilt

Gordon Retriever

Men hva er det i så fall som mangler i den nye?

Ekstrautstyrslisten ser i alle fall ikke ut til å ha vokst - der er det stort sett seter, ryggekamera, lys, alarm og mørke ruter.  Ikke uventet er DAB nå standard.
Dette ser fortsatt ikke ut til at Focus Electric kan leveres med noe særlige førerassistentsystemer, men ut fra det jeg kan se virker den ikke dårligere utstyrt enn før.

ghsdevel

Den har ikke mindre muligheter. Men det som er i ekstrautstyr listen fikk man ikke valgt vekk på den forrige. Vet ikke om du får valgt det vekk nå. Men prisen på bilen blir 206.000,- pluss det som er av ekstrautstyr. Hvis ikke er den dårligere utstyrt enn den forrige.

Gordon Retriever

Jo, ekstrautstyret var valgfritt på den forrige modellen også. Den lokale forhandleren her hadde f.eks. en bil med stoffseter og halogenlykter.

En annen ting er at FMN tok inn en stor andel lagerbiler med full pakke av ekstrautstyr - og der hadde man selvsagt ikke noe valg. :)

ghsdevel

Da var det nok en av de jeg ble tilbudt. Jeg fikk ikke velge, men listen var ikke akkurat så lang så jeg hadde valgt det uansett....

TM

Besøkte en Ford forhandler i dag. De vil levere nye Ford Focus Electric til nettopris 199.000. Det er veldig mye bil for pengene. Hvis de nå bare gjør som Citroen og øker garantien på batteriet til 8 år, så vil jeg nesten si "løp og kjøp"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA