Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Finansiering av ladeplasser

Startet av Pepsi, torsdag 19. februar 2015, klokken 22:14

« forrige - neste »

Pepsi

NAF syntes det var litt snodig at motor havarerer etter børstebytte, men prøven bil som merkeverksted er "eksperter" på bilen, så det blir ord mot ord. Så hvis de mener at det er en annen årsak så står deres ord sterkere.
P106e

Elmo

Sitat fra: Pepsi på onsdag 04. mars 2015, klokken 17:04
NAF syntes det var litt snodig at motor havarerer etter børstebytte, men prøven bil som merkeverksted er "eksperter" på bilen, så det blir ord mot ord. Så hvis de mener at det er en annen årsak så står deres ord sterkere.

Spør Elektrolux pent om en uhildet ekspert-uttalelse på akkurat det.

Spør du meg som bare er hobby mekker så sier jeg - FORBANNA TULL. Selvfølgelig har de skylda. For HVIS det er feks slitt/ødelagt kommutator som er årsaken så burde de ha sagt det og ikke byttet børstene.
Men derimot med batterihavari, så kan det faktisk skje ifm vannservice uten at verkstedet nødvendigvis har noen skyld.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Pepsi

Jeg vet også at det er bare fjas (utdannet Siving elektronikk). Men det eneste å gjøre er vel å ta det til forliksrådet, og så til evt rettsak.
Det orker jeg bare ikke.
Så det eneste positive med dette er at nå har jeg anskaffet Nissan Leaf.

P106e

Elmo

#18
Er du medlem i Elbilforeningen ?

www.elbil.no/bli-medlem/medlemsfordeler/3340-advokatbistand
På de gratis første 45min må du i det minste kunne få en vurdering om hvor du står. Bla. om det er holdbart at den ene parten oppnevner seg selv om ekspertvitne :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Pepsi

nei er ikke medlem, blir det nå med Leaf'en
Har fått juridisk vurdering av NAF. De anbefalte ikke å gå videre.
Så derfor selges bilen som den står. Regner med at en som har ork/deler klarer å bytte motor og kontroller. evt strippe bilen for deler.
P106e

TrondN

Har en motor til deg i Trondheim;-)

Helge

Sitat fra: TrondN på søndag 08. mars 2015, klokken 13:45
Har en motor til deg i Trondheim;-)
Var det den som sto i den rød/hvite delebilen?
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

Pepsi

Hei, det var hyggelig, men jeg har nå kjøpt en leaf, så jeg vil heller kvitte meg med p106 for en rimelig penge til noen som kan ha bruk for den
P106e

Ciumpalac

Det samme skjedde til meg i dag etter at jeg satt den til vanlig lading. Den har ladet som normalt til 100% og når jeg vred nøkkelen så kom røyk ut av motorrommet. Jeg har ikke fått sjansen til å undersøke nøye men etter å ha lest denne innlegg tror jeg at det er motoren som er gåen. Og kanskje drivelektrinikk og? Er det et annet ord for SAGEM boksen?

Før problemet oppstå lyst det isolasjonsfeil lys (har alltid gjort det siden jeg har kjøpt bilen i 2013), og kom litt lekkasje fra girkassen.
Da jeg hadde bilen undersøkt hos Åsane auto før et par måneder siden sa de at den årsaken til lekkasjen var at en ring/deksel inni motoren som var utgått, og denne måtte byttes.

Har noen andre fått lignende opplevelse? Og evt. Hvordan løste du problemet?
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

elektrolux

Har opplevd det samme, bare under kjøring.

Det er viktig å ikke slippe røyken ut av Sagemboksen. Gjør en det virker den ikke lenger og må byttes. Bytt motor samtidig slik at neste motorstyring ikke blir skadd.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ciumpalac

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 26. januar 2016, klokken 09:30
Har opplevd det samme, bare under kjøring.

Det er viktig å ikke slippe røyken ut av Sagemboksen. Gjør en det virker den ikke lenger og må byttes. Bytt motor samtidig slik at neste motorstyring ikke blir skadd.

Jeg er litt forvirret av hva du skrev, elektrolux, skal røyken være inni SAGEM boksen og ikke komme ut i det hele tatt ??
Og i dette tilfellet, mener du at både motoren og motorstyring boks må byttes samtidig, eller bare motoren som må byttes?
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

Elmo

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 26. januar 2016, klokken 09:30
Det er viktig å ikke slippe røyken ut av Sagemboksen.
Jeg er også litt spent på hva du mener med det :-\
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ciumpalac

Hvilken deler er drivelektronikk, egentlig? Har den andre navner?
Hvordan kan man får tilgang til det? Setter pris på noe bilde av den, hvis noen har.
Bor i Asker, har 2002 Saxo med 62800km, og en 2011 Peugeot iOn

frank

Har motor og Sagembox til salgs rimelig, evt hel bil.
Bor i Bergen.
Fana,Bergen, bruktimportert P106 1997, siden 2001,  116000km, nytt batteri på 14000km, 1 ny blokk på 52000km, hugget/skrapet Mars 2016
Zoe Life 7.3.2016
Think Classic 2002,  (prosjekt)
Think Classic 2001
Nikometer
Lithium pakke fra Trilling, til hyttestrøm, elbåt og trillebår

elektrolux

#29
Sitat fra: Elmo på tirsdag 26. januar 2016, klokken 12:27
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 26. januar 2016, klokken 09:30
Det er viktig å ikke slippe røyken ut av Sagemboksen.
Jeg er også litt spent på hva du mener med det :-\

Som en god læremester engang sa. Elektroniske komponenter må få beholde røyken inne i seg. Slipper den ut fungerer de ikke lenger.

Testes lett ved å tilføre overstrøm gjennom en motstand etter transistor. Etter at røyken er ute virker ikke komponenten.

Vedkommende hadde ingen god forklaring på hva røyken egentlig gjorde inne i komponenten til å begynne med, men den er tydeligvis viktig.  ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA