Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har du redusert batterikapasitet?

Startet av thomita, torsdag 19. februar 2015, klokken 19:27

« forrige - neste »

thomita

Ser at BKK innfører betalingsystem på sine stasjoner i Knarvik og oppedal ... 10 kr i oppstart deretter 2,50 kr pr minutt  :'( :'( :'(

http://www.bkk.no/privat/kundeservice/flere-tjenester/Elbiler_og_lading/article45336.ece
Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

Ssseee

Syns prismodellen er helt grei der det bare er én lader, da dette fører til at vi lader det vi trenger, ikke mer. Håpløst å finne en ledig lader nå når det er gratis.
På danmarksplass derimot, der er det så mange ladere at de kunne tatt betalt per kw istede..
2015 Kia Soul

Electrix

#2
Skal ikke diskutere minuttprisingen her,  men jeg synes det er litt tullete å ha 10 kr i startpris,  det opphever jo noe av fordelene med minuttprisingen. Samtidig er de nøyaktig 10 kr dyrere enn Fortum og Grønn Kontakt på hver lading uavhengig av hvor mye du lader,  men de har vel ikke konkurrenter der, ennå...

Tipper at det er firmaet som står bak appen som tar 10 kr for hver transaksjon.

Uansett synes jeg det er bra at man ikke må betale 100 kr selv om man bare trenger 5 min med lading. Og etterhvert som operatørene bygger seg inn på hverandres områder så vil konkurransen skjerpes så ting vil nok gå seg til.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Marius Engel

Ingen av multiladerene til BKK har mulighet til å lade flere biler samtidig. Laderene har to "pumper", som skal kunne lade en bil på AC og en bil på DC samtidig, men tilførslene er dimensjonert for de vanlig enkle laderene som er flyttet til Danmarksplass.

Så vet dere det :)

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

thomita

Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

Marius Engel

Jepp.

Det blir sannsynligvis ikke til å forsterke tilførslene til noen av BKK sine multiladere, ever! Nytteverdien ansees som liten i forhold til kostnaden.

Tor med Leifen

#7
Sitat fra: Marius Engel på søndag 01. februar 2015, klokken 21:22
Jepp.

Det blir sannsynligvis ikke til å forsterke tilførslene til noen av BKK sine multiladere, ever! Nytteverdien ansees som liten i forhold til kostnaden.

Kostnaden for å lade der eller byggekostnaden? Med Leaf syns jeg det er betryggende å vite at laderne er der, ledige, drevet av en seriøs aktør. Har bare vært innom to ganger til nå, men begge gangene var det nødvendig på grunn av uplanlagt kjøring. Fint å slippe ladestresset med Leaf som eneste bil, syns jeg. Kommunen har vel også en plan for "egen-bruk" syns jeg å huske fra en tidligere pressemelding? De må bare ta seg betalt og bygge ut videre. Vi har ingenting å klage over.

Marius Engel

Byggekostnaden blir stor for å oppgradere tilførslene. Nytteverdien ansees som liten. De vil heller satse på flere ladere, enn mulighet for samtidig lading på ac og dc på en lader.

Ellebille

#9
På Voss amfi senter har de samme laderen som på Dale, fjøsanger og der kan 2 biler lade samtidig. Kunne iallfall det i desember  :)
Nissan leaf mars 2014. 2600 km. Dale - Bergen hver dag.
Super fornøyd har fått frem skilpadden 2 ganger og gått tom 1 gang. Feilberegning nå i kulden. :) ingen lademuligheter på jobb avhengig av hurtig lading i Bergen.

arnkl

Sitat fra: Ellebille på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:04
På Voss amfi senter har de samme laderen som på Dale, fjøsanger og der kan 2 biler lade samtidig. Kunne iallfall det i desember  :)

I januar også :-) Lada min Model S på AC mens ein Leaf lada på CHAdeMO.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Marius Engel


Sitat fra: Ellebille på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:04
På Voss amfi senter har de samme laderen som på Dale, fjøsanger og der kan 2 biler lade samtidig. Kunne iallfall det i desember  :)

Så greit :) men dette er ikke bkk lader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA