Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Velge kanal i DAB

Startet av ELLP, torsdag 19. februar 2015, klokken 15:35

« forrige - neste »

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

cirys1

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 02. februar 2015, klokken 20:59
hmm , etter å ha sett denne er jeg lit i tvil  ;D ;D ;D ;D




He he den er fin den, men veldig "klipp og lim" alle Lamborghini(ene) drar ifra Teslaen etter 100m, men den er klart kjappere i starten.

Her er direkte sammenligning P85 og P85D, det ser ut som P85 er en real sinke, og det er hinsides...  8)


jazzwheel

Også har du denne som beviser ganske godt at P85D burde vært markedsført som 224+476 istedenfor 700hk siden den ikke ser ut til å klare å levere 700hk samtidig, men at den drar ifra på 0-50 slik du viser fordi den har bedre grep.


Dennis

#63
Tesla har skrevet på nettsiden at det kommer en oppgradering som øker toppfart og ytelse i høy hastighet, så får se hva som skjer da :) Men uansett for å dra fra slik som i den videoen i høy hastighet kreves det minst 100hk mer. G krefter ved aks på 0-100 er målt til nesten dobbelt så mye g krefter som på p85. Så kan mild si at det merkes. P85D er i samme liga som Aventador, 911 turbo s osv. på 0-100. P85 i samme som Focus Rs, Golf Gti, Subaru sti osv som er 4.3-4.8 sek biler.

overlay

Må gjerne legge frem litt bevis for at P85 er i samme klasse som golf gti og focus rs

TRM

Sitat fra: overlay på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:19
Må gjerne legge frem litt bevis for at P85 er i samme klasse som golf gti og focus rs
Hehe... Ja, stussa litt på den der. Virker som cookie ikke har særlig mye erfaring med Model S.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

jazzwheel

@Cookie:

Jeg skjønner at for deg og en håndfull andre her i verden som er opptatt av å måle G-krefter så er P85D verdt oppgraderingen. Men, siden den ikke klarer å hente mer enn én billengde på 5-6 sekunder (50-150km/t) med sine påståtte 224hk mer enn P85, på tross av halvparten av G-kreftene, så er den ikke verdt det for meg.

Du skal altså slite ganske bra med å kjøre forbi en P85 på landeveien hvis du selv sitter i en P85D, noe jeg neppe tror du hadde slitt med i en Aventador.

dragtimes har forøvrig testet en P85 til 3,9 på 0-60 så jeg skjønner ikke hvor du får 4,8 på P85 fra.


Mr. P85D

@jazzwheel: du har jo selv konkludert med at P85D ikke er noe for deg så da er saken biff:-) Trenger ikke flere youtube linker......
Model S P85D sort
Alt utstyr :-)
VIN 68988. Levering 2. mars 2015

overlay

Sitat fra: TRM på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:26
Sitat fra: overlay på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:19
Må gjerne legge frem litt bevis for at P85 er i samme klasse som golf gti og focus rs
Hehe... Ja, stussa litt på den der. Virker som cookie ikke har særlig mye erfaring med Model S.

Bra jeg ikke er alene  ;)

jazzwheel

Sitat fra: Mr. P85D på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:33
@jazzwheel: du har jo selv konkludert med at P85D ikke er noe for deg så da er saken biff:-) Trenger ikke flere youtube linker......

?

Lenken var der for å underbygge min påstand om at dragtimes testet P85'en til 3,9.

Dennis

#70
Sitat fra: TRM på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:26
Sitat fra: overlay på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:19
Må gjerne legge frem litt bevis for at P85 er i samme klasse som golf gti og focus rs
Hehe... Ja, stussa litt på den der. Virker som cookie ikke har særlig mye erfaring med Model S.

Har nå kjørt P85 en del ganger ;) Virker mer som de som synes P85 er så sykt sprek aldri har kjørt noe annet en Passat diesel med 120hk tidligere, joda den går bra, men langt fra noe superbil ytelser.

En P85 er oppgitt til 0-100 på 4.4 sek, det er de offisielle tallene og de jeg går etter. Klarte selv ikke bedre enn 4.8 med P85, men skal sies at jeg slet med grep og at temp ikke var optimalt.
En Subaru Sti WR1 (Petter Solgberg Edition) fra 2003 gjør 0-60 mph på 4.2 (finner ikke tall for km/t, men er nok 4.3-4.4) En Golf R, skrev feil i stad, mente ikke Gti men R ;) gjør 0-100 på 4.9 sek, nye Focus RS gjør det på 4.5 sek. Altså rundt i samme liga som P85. Men ingen av de sliter med grep når det blir vått da  :)

Er bare dragtimes som har testet 0-60 mph på 3.9, magasiner som tyske auto bild, og engelske autoexpress har testet 0-100 km/t til 4.5-4.7 med proft måle utstyr. Men velger å stole på at Tesla sine egne tall på 4.4 sek stemmer :) Hadde den klart 0-60 mph 3.9 (0-100 ca 4.1) så skal jeg garantere at Tesla hadde reklamert med det selv ;) Husk at drag times og motortrend veldig ofte bruker 1 foot rollout på sine målinger, som gir et mye finere tall samt at 0-60 mph og 0-100 km/t fort skiller 0.2 sek.

At en Aventador går mye bedre enn P85D i hastigheter over 100 skal jeg ikke si noe på, da jeg er helt enig  8)

overlay

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:51
Sitat fra: TRM på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:26
Sitat fra: overlay på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:19
Må gjerne legge frem litt bevis for at P85 er i samme klasse som golf gti og focus rs
Hehe... Ja, stussa litt på den der. Virker som cookie ikke har særlig mye erfaring med Model S.

Har nå kjørt P85 en del ganger ;) Virker mer som de som synes P85 er så sykt sprek aldri har kjørt noe annet en Passat diesel med 120hk tidligere, joda den går bra, men langt fra noe superbil ytelser.

En P85 er oppgitt til 0-100 på 4.4 sek, det er de offisielle tallene og de jeg går etter. Klarte selv ikke bedre enn 4.8 med P85, men skal sies at jeg slet med grep og at temp ikke var optimalt.
En Subaru Sti WR1 (Petter Solgberg Edition) fra 2003 gjør 0-60 mph på 4.2 (finner ikke tall for km/t, men er nok 4.3-4.4) En Golf R, skrev feil i stad, mente ikke Gti men R ;) gjør 0-100 på 4.9 sek, nye Focus RS gjør det på 4.5 sek. Altså rundt i samme liga som P85. Men ingen av de sliter med grep når det blir vått da  :)

Er bare dragtimes som har testet 0-60 mph på 3.9, magasiner som tyske auto bild, og engelske autoexpress har testet 0-100 km/t til 4.7 med proft måle utstyr. Men velger å stole på at Tesla sine egne tall på 4.4 sek stemmer :) Hadde den klart 0-60 mph 3.9 (0-100 ca 4.1) så skal jeg garantere at Tesla hadde reklamert med det selv ;) Husk at drag times og motortrend veldig ofte bruker 1 foot rollout på sine målinger, som gir et mye finere tall samt at 0-60 mph og 0-100 km/t fort skiller 0.2 sek.

Da er vi mer enig :)
Men er ikke 0-100 som imponerer meg mest,  det er den umiddelbare akselerasjonen. Ingen girkasse som skal gire ned,  ikke noe luft skal suges inn,  og ingen turbo som skal spoles opp. 

For å gi best start kommer jo flere med launch control nå,  for optimal start

RonnyØ

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:51
Sitat fra: TRM på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:26
Sitat fra: overlay på torsdag 05. februar 2015, klokken 23:19
Må gjerne legge frem litt bevis for at P85 er i samme klasse som golf gti og focus rs
Hehe... Ja, stussa litt på den der. Virker som cookie ikke har særlig mye erfaring med Model S.

En Subaru Sti WR1 (Petter Solgberg Edition) fra 2003 gjør 0-60 mph på 4.2 (finner ikke tall for km/t, men er nok 4.3-4.4) En Golf R, skrev feil i stad, mente ikke Gti men R ;) gjør 0-100 på 4.9 sek, nye Focus RS gjør det på 4.5 sek. Altså rundt i samme liga som P85. Men ingen av de sliter med grep når det blir vått da  :)
Nå må du ta deg en kake.. Hvorfor sliter ikke Focus RS når det blir vått?
Husqvarna Automower 320

Krishell

Han tenker på den nye som kommer om noen måneder. Med 4x4...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA