Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Velge kanal i DAB

Startet av ELLP, torsdag 19. februar 2015, klokken 15:35

« forrige - neste »

ELLP

Har bestilt meg P85D og har en mai-14 bygd P85 som det ikke har vært et eneste issue med. Har selvfølgelig veldig lyst på P85D, men begynner å lure på om det koster mer enn det smaker.

P85D vekker jo må ha begjæret så motivasjonene er det egenltlig ikke noe i veien med, men samvittigheten gnager litt.

Argumenter for å beholde P85:
- Slipper å ta et surt tap på P85 (sannsynligvis 100.000)
- Muligheter for en fin profitt ved å selge P85D (prisen på min konfig har steget over 100.000)
- Betaler "kun" 7000 i året for forsikring
- Større frunk

Andre som tenker i samme bane, eller som har så gode argumeter for P85D at jeg slutter med tullete tanker ;)

petersv

Vil du ha fornuftige eller ufornuftige svar? :P

Autopilot og awd er jo kjekt, hvis man mener det er verdt noen hundre tusen.

aryx

Har du råd og er litt insane så bytter du den ut.
Er du en traust og fornuftig kar sa lar du være :)
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

petersv

#3
Ole Brumm-valget er vel aa selge P85D-en men en potensiell gevinst, vente et aar og kjoepe en brukt P85dD (eller non-performance). Det er nok det billigste alternativet hvis du klarer aa vente og er innstilt paa aa bytte.

Harlex

#4
Helt sikkert svææææært forskjellige meninger her. For meg er det veldig enkelt.... Skal jeg selge min P85 med tilnærmet alt av utstyr nå får jeg vel sikkert 600 000,- Moderat/lite tap for meg som bestilte i 2012. Men så skal jeg ha P85D. Kan selvsagt ikke gå ned på utstyr... Da må jeg ut med over en million kroner.... I mitt hode blir det da total kortslutning.... Skal jeg punge ut med 400 000 for en bil som er svært lik den jeg har? Men jeg har selvsagt lyst på den.... Hadde den blitt levert med tilhengerfeste og det sprutet penger ut av r..... på meg så hadde jeg kanskje byttet. Jeg sier kanskje fordi det er i mitt hode et ekstremt dårlig regnestykke og dermed ikke verd det.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

ELLP

Sitat fra: petersv på torsdag 29. januar 2015, klokken 20:20
Ole Brumm-valget er vel aa selge P85D-en men en potensiell gevinst, vente et aar og kjoepe en brukt P85dD (eller non-performance). Det er nok det billigste alternativet hvis du klarer aa vente og er innstilt paa aa bytte.

Det var et godt råd, ikke tenkt på den muligheten. Da har sikket både X landet, og 110kw batteripakke er på plass slik at P85D bruktverdi får seg en knekk ;)

Teslanewbie

Sitat fra: ELLP på torsdag 29. januar 2015, klokken 20:35
Sitat fra: petersv på torsdag 29. januar 2015, klokken 20:20
Ole Brumm-valget er vel aa selge P85D-en men en potensiell gevinst, vente et aar og kjoepe en brukt P85dD (eller non-performance). Det er nok det billigste alternativet hvis du klarer aa vente og er innstilt paa aa bytte.

Det var et godt råd, ikke tenkt på den muligheten. Da har sikket både X landet, og 110kw batteripakke er på plass slik at P85D bruktverdi får seg en knekk ;)

Ja for å ikke nevne 25% moms på herligheten ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Trustno1

Min histore:

Når vi fikk P85'n så sa jeg til kjerringa; denne bilen kommer vi ikke til å bytte ut før det kommer en selvkjørende bil på markedet!

Så hva skjer drøye 7 måneder etter utlevering?

;D

Dennis

Kommer det feks 110kw batteri så får også P85 en solid knekk på pris og ikke bare P85D ;)
Hva som skjer med moms osv. er jo veldig usikkert. Men tror selv at når elbiler nå kommer med 700hk så vil det komme noe avgifter etterhvert.
HK avgift har jo aldri vært pga miljø, men en særnorsk "luksus" avgift.

D.O

Jeg har bestillt p85d og har P. Mitt svar at det absolutt ikke er verdt det. Autopilot vil ikke fungere 5mnd i året og er overhode ikke noe jeg trenger eller ønsker. Frunk er nesten borte, og rekkevidde dårligere. Du taper trolig 100000,- på en bil som for noen mnd siden var mer en god nok. Bakhjulstrekk har mer kjøreglede enn 4x4.

P finnes ikke lengre og ble laget i begrenset antall, stolene med alcantara og farget søm finnes ikke lengre, flere av fargene finnes ikke lengre. Den kommer til å bli ett samleobjekt og en kult bil.

Jeg har bil nr 11 av den første M5 som ble laget, den får meg til å smile hver gang den luftes. Den var en banebrytene familieracer som sjokkerte bilverden i begynnelsen av 80tallet. Den hadde plass til 5 og deres bagasje, men ytelser og veiholding som gjorde at selv BMW måtte lyve på 0-100 tiden da deres egen M6 skulle være raskere enn denne.
I dag er det så godt som umulig å få en slik og priser for en bra bil er fra 350k-800k og stigende, den videreutviklet M5 modellen som kom etter får man nesten gratis.

P85(+) vil alltid være "the one" som forandret alt. Selv om p85d har alle slags sensorer og har 700hk vil den alltid bare være en videreuvikling, no soul.

Så hvorfor kjøper jeg selv p85d? Tja, tror det er siste mulighet før mva og model x blir da for dyr.
Selger jeg min p85? Kanskje, hjertet sier nei, lysten sier nei, prisdumpingen på finn sier nei... Løsningen blir trolig p85d konebil eller p85 konebil. (Alternativ konebil er elgolf som trolig taper seg mer de neste årene.)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Tuxedo

#10
Har P85, og bytter ikke ennå.  Koooste meg med flat pedal de første ukene sommerdekkene kom på (nesten et halvt år etter at jeg fikk bilen november 2013).  Siden har jeg nesten aldri tatt ut max fra bilen, fordi 80% er mer enn nok til enhver manøver i trafikken.  Jeg venter minst 3-4 år før jeg bytter; da skal du se hvor sykt avansert Model S anno 2019 vil fremstå i forhold til dagens P85D.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Øyvind.h

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 29. januar 2015, klokken 20:39
Min histore:

Når vi fikk P85'n så sa jeg til kjerringa; denne bilen kommer vi ikke til å bytte ut før det kommer en selvkjørende bil på markedet!

Så hva skjer drøye 7 måneder etter utlevering?

;D
Foreløpig svært lite :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Trustno1

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. januar 2015, klokken 21:39
Sitat fra: Trustno1 på torsdag 29. januar 2015, klokken 20:39
Min histore:

Når vi fikk P85'n så sa jeg til kjerringa; denne bilen kommer vi ikke til å bytte ut før det kommer en selvkjørende bil på markedet!

Så hva skjer drøye 7 måneder etter utlevering?

;D
Foreløpig svært lite :)

Hehe, det var da lanseringen kom :)
Når jeg så autopilotfeaturene så ble jeg solgt egentlig. (Pendler opp mot 10 timer i uka)
Vurderte først en S85D, da jeg egentlig ikke har så mye behov for kreftene.
Men kjerringa insisterte på en P85D, så da skulle det ikke stå på meg  :p

Epleskreller

Tviler på at det blir så mye å tjene på salg av den nye P85D.  Ligger allerede relativt mange spekulantbiler på finn.
http://m.finn.no/car/import/search.html?sort=2&model=1.8078.2000138
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

jazzwheel

Sitat fra: Trustno1 på torsdag 29. januar 2015, klokken 22:22
Men kjerringa insisterte på en P85D, så da skulle det ikke stå på meg  :p

Har ho en søster? :D er mangel på sånne damer..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA