Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S ruster... Hvor lang (aluminiums)korrosjonsgaranti har vi på bilen ?

Startet av phingoc, torsdag 19. februar 2015, klokken 13:34

« forrige - neste »

Råde

Sitat fra: mihkku på fredag 27. februar 2015, klokken 21:15
17"? Så veldig bra ut! Legger inn bestilling selv!
:) Good boy. Du vil ikke angre. Jepp 17" Madrid.
e-Golf | X75D

mihkku

Gleder meg. Ble 18" på meg,  men de veier jo nesten nada.

EL-John

Sitat fra: Råde på fredag 27. februar 2015, klokken 20:55
Jeg var veldig i tvil, for jeg er egentlig en mann som liker ting originalt. Det har jeg sluttet med nå...

Eibach senkesett er montert, og jeg er veldig overrasket. Ikke bare ser det bra ut men bilen ble bedre å kjøre.

Jeg var redd for å miste komfort. I steden har jeg fått bedre komfort. Understellet er nå bedre avstemt. Borte er den litt nervøse småsprettingen man kan oppleve på ujevn vei.

Selvsagt krenger den mindre og det er spesielt merkbart ved brems og aksellerasjon. Men, den er etter min mening også bedre i fartshumper og skarpe ujevnheter. Returdempingen er også bedre, selv om det er en karakter som skal følge støtdemperene (som er originale)

De eneste gangene jeg har merket at den er mindre komfortabelt er ved høy fart over feks fartshumper. Da er den stiv. Men til normal kjøring føles den ikke stiv i det hele tatt.

Beklager skitne bilder. La oss håpe på bedre vær og mer tid:
Grattis! Og velkommen i klubben
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

poskare

El-John: Hvilket biltilsyn var du på?
Jeg sendte TUV dokumentet inn til Tønsberg, og fikk tilbakemelding om at 4-hjulskontroll og dokumentet var tilfredstillende dokumentasjon for å få det godkjent. Min bil blir senket 10 mars. :)

EL-John

Sitat fra: poskare på fredag 27. februar 2015, klokken 22:07
El-John: Hvilket biltilsyn var du på?
Jeg sendte TUV dokumentet inn til Tønsberg, og fikk tilbakemelding om at 4-hjulskontroll og dokumentet var tilfredstillende dokumentasjon for å få det godkjent. Min bil blir senket 10 mars. :)
Jeg var på biltilsynet i Stavanger.
Ja jeg trodde også at det skulle være tilstrekkelig med TUV og 4 hjulskontroll, men fikk tydelig inntrykk av at kontrolløren ikke var veldig sikker på godkjenning av senkesettet. Det var i tillegg ikke ført inn typegodkjenningsnummer i vognkortet, noe de stusset veldig på, hvorpå jeg forsiktig påpekte hvor den feilen lå og henviste til typegodkjenningsnummer i plaketten i døren på bilen. Det ble også diskutert om senking og batteripakken var forenelig med tanke på skade på denne. " vil nok tro at TUV har tatt høyde for det" svarte jeg bare, og så ble kontrolløren veldig stille og skremmende streng i blikket.
VW e-Golf 2014 uten VP
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul

EL-John

Da var endelig e-Golfen godkjent med senkesett
VW e-Golf 2014 uten VP

mihkku

Da er mine 18" på tur til Norge og senkesett er bestilt. Nå er det bare å vente til Mai! :D

Råde

Sitat fra: mihkku på mandag 09. mars 2015, klokken 22:01
Da er mine 18" på tur til Norge og senkesett er bestilt. Nå er det bare å vente til Mai! :D
Gratulerer! Apropos styling så ser jeg at R-line skjørt ikke gjør bakkeklaring lavere selv om det ser slik ut. Har vært på møller i dag og kjøpt tape for både R-line og GTI skjørter tapes på. GTI skjørtene ser slik ut og er egentlig bare en leppe (skal poste ekte bilder når det kommer på):
e-Golf | X75D

mihkku

Kjøpt både r-line og gti skjørt? :p

Ja, jeg sjekket hos Møller når jeg hentet bilen og du har rett i det du sier. Blir dog ikke noe skjørt før til neste år da bilen har fått nok utstyr for i år.  Vurderer du R-line bakfangeren også? Forsåvidt så har eGolf frontfangeren samme form som R-line sin fanger

poskare

Da er bilen levert inn til senking. Spent på utseende og kjøreopplevelsen når jeg skal hente den!

mihkku

Fikk tegningen på R-line skjørtene og disse skal festes med skruer:/

Sonus

Sitat fra: poskare på tirsdag 10. mars 2015, klokken 08:01
Da er bilen levert inn til senking. Spent på utseende og kjøreopplevelsen når jeg skal hente den!

Hva må du betale for jobben? Vurderer å sette den bort istedenfor å gjøre monteringen selv. Hjulstillingskontroll må jeg jo uansett får gjort.

poskare

Koster ca 4500 inkl firehjulskontroll. Møller skulle ha 6800,- Anbefaler å ringe rundt å sjekke flere verksted.

Råde

Sitat fra: mihkku på tirsdag 10. mars 2015, klokken 09:17
Fikk tegningen på R-line skjørtene og disse skal festes med skruer:/
Bare i forkant og bakkant vel? Samme skrue som innerskjermen. Jeg har hatt kontakt med vw mekaniker som mente de kun var tape. Hørt om en mekaniker i samme bedrift som kun brukte tape på sin egen bil.

Btw: dette er off topic. Vi får fortsette med styling i ekstrautstyrstråden e.l.
e-Golf | X75D

mihkku

Kan sikkert bruke tape tape, men monteringsanvisningen jeg fikk fra Møller så har du en ekstra list hvor skrue skal monteres i karosseriet og skjørtet skal festes med tre skruer under. Så er det jo to i hjulbuene:)

Indeed off-topic, la oss fortsette der dersom det er noe mer:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA