Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S ruster... Hvor lang (aluminiums)korrosjonsgaranti har vi på bilen ?

Startet av phingoc, torsdag 19. februar 2015, klokken 13:34

« forrige - neste »

Sonus

Sitat fra: EL-John på søndag 15. februar 2015, klokken 17:56
Juhuuu  ;D da er Eibach Pro-Kit montert!
Må si at det var overaskende komfortabelt, men allikevel passe fast. Synes faktis at chassiset håndterer skarpe ujevnheter bedre enn originaloppsettet selv med 225/40-18 dekk. Etter min mening så trengs det ikke kraftigere dempere enn originale da disse jobber veldig godt sammen med Eibach sine fjærer.
30 mm senk forran er heller ikke så aggressivt som noen fryktet i denne tråden.

Så veldig bra ut. Gleder meg til fjærene mine kommer.

Var det vanskelig å få montert fjærene?

Hvilket innpress og hvilken bredde er det på felgene dine?

Råde

EL-John: dette var kjapt og så veldig bra ut. Jeg er ikke i tvil, de skal på når de kommer. Jeg var litt i tvil når det gjelder komfort, men nå får det stå sin prøve. Argumentet i heimen får være redusert luftmotstand og forbruk. Etter mitt syn ble det veldig harmonisk. Flott!

Sitat fra: mihkku på søndag 15. februar 2015, klokken 20:02
Er bare spent hvor mye lavere bilen blir med R-line skjørtene
Har du bestilt R-line utenom? Ved øyesyn blir den ikke veldig mye lavere. Jeg tror nesten ikke de gjør bilen lavere i det hele tatt.
e-Golf | X75D

EL-John

Sitat fra: Sonus på søndag 15. februar 2015, klokken 20:11
Sitat fra: EL-John på søndag 15. februar 2015, klokken 17:56
Juhuuu  ;D da er Eibach Pro-Kit montert!
Må si at det var overaskende komfortabelt, men allikevel passe fast. Synes faktis at chassiset håndterer skarpe ujevnheter bedre enn originaloppsettet selv med 225/40-18 dekk. Etter min mening så trengs det ikke kraftigere dempere enn originale da disse jobber veldig godt sammen med Eibach sine fjærer.
30 mm senk forran er heller ikke så aggressivt som noen fryktet i denne tråden.

Så veldig bra ut. Gleder meg til fjærene mine kommer.

Var det vanskelig å få montert fjærene?

Hvilket innpress og hvilken bredde er det på felgene dine?

Litt arbeid er det med montering, men går fint på en helg i rolig kosetempo.
brukte denne som mal http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=273002

Felgene mine er originale Audi Proline felger som jeg hadde liggende fra min forrige A6, de er 8x18 med ET 48
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

magnus600

Råde, du som faktisk har endel testdata vedrørende forbruk.. fint om du finner ut om senkingen faktisk utgjør noe i praksis! Da blir det plutselig lett å finne midler til investering her også  ;)

Sitat fra: Råde på søndag 15. februar 2015, klokken 20:39
EL-John: dette var kjapt og så veldig bra ut. Jeg er ikke i tvil, de skal på når de kommer. Jeg var litt i tvil når det gjelder komfort, men nå får det stå sin prøve. Argumentet i heimen får være redusert luftmotstand og forbruk. Etter mitt syn ble det veldig harmonisk. Flott!

Sitat fra: mihkku på søndag 15. februar 2015, klokken 20:02
Er bare spent hvor mye lavere bilen blir med R-line skjørtene
Har du bestilt R-line utenom? Ved øyesyn blir den ikke veldig mye lavere. Jeg tror nesten ikke de gjør bilen lavere i det hele tatt.
2015 e-Golf Night Blue

HelectriC

Fikk sjekket med det lokale verkstedet og de vil ha 7500kr for å skifte fjerer og ny hjulinstilling som de mener bilen må ha etter senking:-( blir lit drøyt å legge ca 10 000 på 30/20mm. Mange kroner per mm der;-)
Er ikke den store mekanikern selv, så vil ikke prøve meg på noe slikt.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Råde

Sjekk andre steder. Jeg har fått pris på 4500 for alt du nevner der. Noen er blodsugere.
e-Golf | X75D

Sonus

Biltilsynet krever 4-hjulskontroll før de godkjenner senkingen i vognkortet. Dette bør ikke koste mer enn 1500-2000 kroner.

phingoc

Sitat fra: Sonus på søndag 15. februar 2015, klokken 23:57
Biltilsynet krever 4-hjulskontroll før de godkjenner senkingen i vognkortet. Dette bør ikke koste mer enn 1500-2000 kroner.

Vegvesnet krever ikke, men tuv papirer kan si to ting. Krever kontroll av hjulgeometri eller anbefaler kontroll av hjulgeometri. Står det krever må målebrev fremlegges. Står det anbefalt trenger du ikke å fremlegge dokumentasjon.
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

Sonus

Sitat fra: phingoc på mandag 16. februar 2015, klokken 06:33
Sitat fra: Sonus på søndag 15. februar 2015, klokken 23:57
Biltilsynet krever 4-hjulskontroll før de godkjenner senkingen i vognkortet. Dette bør ikke koste mer enn 1500-2000 kroner.

Vegvesnet krever ikke, men tuv papirer kan si to ting. Krever kontroll av hjulgeometri eller anbefaler kontroll av hjulgeometri. Står det krever må målebrev fremlegges. Står det anbefalt trenger du ikke å fremlegge dokumentasjon.

Jeg fikk beskjed fra vegvesenet/biltilsynet at målebrev fra 4-hjulskontroll skulle legges ved TüV-papirene ved kontroll. De nevnte ingenting om at det kunne være krav om det?

poskare

Her er "How To" video av bytte av fjærer for de som liker å se en video om hvordan man bytter fjærene:


Kjelliken

Så jo meget pent ut må jeg si.

Må bli slike fjærer i allefall ser jeg.. og det før sommeren... :D
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Sonus

Svar fra kundehenvendelser@moller.no angående senkesett og garanti

SitatVedrørende din henvendelse.

Volkswagen støtter ikke en slik ombygging av kjøretøyet. Dersom det skulle oppstå
feil i hjulstilling eller andre feil som relaterer seg til modifiseringen, vil en
reklamasjon eller garantiforespørsel bli avvist.

Vi takker for din henvendelse og ønsker deg velkommen tilbake på våre nettsider.


Vennlig hilsen / Best regards
xxxxxxxxxx
Customer Care/Kundehenvendelser

phingoc

Sitat fra: Sonus på mandag 16. februar 2015, klokken 07:22
Sitat fra: phingoc på mandag 16. februar 2015, klokken 06:33
Sitat fra: Sonus på søndag 15. februar 2015, klokken 23:57
Biltilsynet krever 4-hjulskontroll før de godkjenner senkingen i vognkortet. Dette bør ikke koste mer enn 1500-2000 kroner.

Vegvesnet krever ikke, men tuv papirer kan si to ting. Krever kontroll av hjulgeometri eller anbefaler kontroll av hjulgeometri. Står det krever må målebrev fremlegges. Står det anbefalt trenger du ikke å fremlegge dokumentasjon.

Jeg fikk beskjed fra vegvesenet/biltilsynet at målebrev fra 4-hjulskontroll skulle legges ved TüV-papirene ved kontroll. De nevnte ingenting om at det kunne være krav om det?

Les gjennom tuv papirene neste gang. Dersom store tyske suv har konkludert med at senken ikke påvirker hjulgeometrien på negativ måte, så kan ikke lille vegvesnet kreve utført målig.

Vegvesnet forholder seg til tuv ved ombygging av kjøretøy. Tuv er høyere opp på stigen enn svv i norge.
2015 Tesla Model S 85d
+ 2013 Mercedes C63 AMG (Brabus har herjet med den, 600 ish hester)
----------------------
= over 1000hk i garasjen! :D

-Aleks

Sitat fra: Sonus på mandag 16. februar 2015, klokken 14:29
Svar fra kundehenvendelser@moller.no angående senkesett og garanti

SitatVedrørende din henvendelse.

Volkswagen støtter ikke en slik ombygging av kjøretøyet. Dersom det skulle oppstå
feil i hjulstilling eller andre feil som relaterer seg til modifiseringen, vil en
reklamasjon eller garantiforespørsel bli avvist.

Vi takker for din henvendelse og ønsker deg velkommen tilbake på våre nettsider.


Vennlig hilsen / Best regards
xxxxxxxxxx
Customer Care/Kundehenvendelser

Dette er ikke min erfaring med møller, selv med mer modifisert bil enn bare fjærer. hva kundeservice på møller sier har jo ikke noe med hva hvert enkelt verksted gjør. Kjør på og senk E-golfen, det skal ihvertfall jeg!

EL-John

Sitat fra: phingoc på mandag 16. februar 2015, klokken 17:42
Sitat fra: Sonus på mandag 16. februar 2015, klokken 07:22
Sitat fra: phingoc på mandag 16. februar 2015, klokken 06:33
Sitat fra: Sonus på søndag 15. februar 2015, klokken 23:57
Biltilsynet krever 4-hjulskontroll før de godkjenner senkingen i vognkortet. Dette bør ikke koste mer enn 1500-2000 kroner.

Vegvesnet krever ikke, men tuv papirer kan si to ting. Krever kontroll av hjulgeometri eller anbefaler kontroll av hjulgeometri. Står det krever må målebrev fremlegges. Står det anbefalt trenger du ikke å fremlegge dokumentasjon.

Jeg fikk beskjed fra vegvesenet/biltilsynet at målebrev fra 4-hjulskontroll skulle legges ved TüV-papirene ved kontroll. De nevnte ingenting om at det kunne være krav om det?

Les gjennom tuv papirene neste gang. Dersom store tyske suv har konkludert med at senken ikke påvirker hjulgeometrien på negativ måte, så kan ikke lille vegvesnet kreve utført målig.

Vegvesnet forholder seg til tuv ved ombygging av kjøretøy. Tuv er høyere opp på stigen enn svv i norge.
Når det gjelder å få godkjent senk på e-Golf så MÅ man legge ved hjulstillings papirer, da det står at det MÅ gjøres i følge TUV papirene.
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA