Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S ruster... Hvor lang (aluminiums)korrosjonsgaranti har vi på bilen ?

Startet av phingoc, torsdag 19. februar 2015, klokken 13:34

« forrige - neste »

EL-John

Da er Eibach fjærer bestillt. Gleder meg til å prøve ut dette oppsettet til våren med 18" felger med 225/40-18 Goodyear Performance 2. Har virkelig troen på disse dekkene
VW e-Golf 2014 uten VP
-Med Eibach Pro-Kit senkesett
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul
-VW Astana 16" felger med GY 205/55-16 UltraGrip 2 på vinterhjul.

Land Rover Discovery 3 HSE PP 2007 - Familiens turbil.

Kjelliken

Perfekt lesestoff.. Godt jeg fant denne posten.. Blir nok ett slikt senke sett når sommeren nærmer seg.
8)

Men lurer på om det ikke hadde vært best og sette dette sammen med noen Dempere fra bilstein. Siden det virker som om de samarbeider med Eibach.
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Råde

Vet ikke så mye om det, men Koni FSD har fått veldig gode skussmål. Selv kommer jeg til å prøve med de originale. Den store drømmen var å få montert de adaptive demperene med innstilling i bilen, men det er nok altfor plundrete...
e-Golf | X75D

mihkku

Litt for mye for min del med 30mm

Kjelliken

:D er vel 30 mm forran og 20 mm bak.

Den ser nok litt lav ut ja og da føler jeg at orginal demperene ikke helt er tilpasset dette settet. og en bør vurdere andre dempere som ett komplimang til fjørene.

Har sendt mail til Bilstein for å finne ut om de kansje lager noe som passer til akkurat disse fjørene.
Venter på svar.
E-Golf uten VP
Toyota Celica 2001

Sonus

Fikk beskjed av Møller Trondheim at all garanti på hjuloppheng mest sannsynlig bortfaller om man monterer senkfjærer. Kim med noen utrolige påstander om hvor ømfintlig hjulophenget var tunet. Hørtes ikke ut som om han trodde på det selv!

poskare

Sier bare ett ord. MQB! Det er samme delene over hele linja. Da kan de ikke gi garanti på sine egne R-Line, GTI, R osv fordi de har endret dempere og fjærer.. Bare b-Shxt spør du meg.

Råde

Er man i tvil så er det vel bare å skru over de originale fjærene igjen.

Jeg sitter å funderer på om det vil se bra ut med 30mm foran og 20mm bak. Når jeg leser og ser på eibach sin hjemmeside så er jeg ikke i tvil om at det ser riktig ut. Jeg er selvfølgelig spent på komforten, men kikk selv. Plenty plass til fjærvandring:

http://eibach.com/m-global/en/news/2012/suspension-program-for-the-new-vw-golf-vii
e-Golf | X75D

Sonus

Sitat fra: poskare på fredag 13. februar 2015, klokken 20:17
Sier bare ett ord. MQB! Det er samme delene over hele linja. Da kan de ikke gi garanti på sine egne R-Line, GTI, R osv fordi de har endret dempere og fjærer.. Bare b-Shxt spør du meg.

Samme tenkte jeg der jeg satt å hørte på at servicelederen lirte av seg regla. Tenkte jeg skulle spørre om hvilke deler med delenummer som blir berørt av dette. Ba om å få navnet på ettermarkedssjefen i Møller, men det fikk jeg ikke. Kun e-post adressen kundehenvendelser@møller.no som han mente var to svært kompetente personer.

EL-John

Juhuuu  ;D da er Eibach Pro-Kit montert!
Må si at det var overaskende komfortabelt, men allikevel passe fast. Synes faktis at chassiset håndterer skarpe ujevnheter bedre enn originaloppsettet selv med 225/40-18 dekk. Etter min mening så trengs det ikke kraftigere dempere enn originale da disse jobber veldig godt sammen med Eibach sine fjærer.
30 mm senk forran er heller ikke så aggressivt som noen fryktet i denne tråden.
VW e-Golf 2014 uten VP
-Audi Proline 18" felger med 225/40-18 GY EfficientGrip Performance på sommerhjul

Gordon Retriever

Gratulerer - jeg synes dette så veldig bra ut. 30/20 er heller ikke særskilt mye.  Likevel ble e-Golfen utrolig lav og sportslig.  Dette synes særlig godt på bildet i midten, der Kia Soul-en som er parkert ved siden av blir høy som en Range Rover - den blir som et høyhus ved siden av den sporty og tigeraktige Golfen.   8)

EL-John

Til info så er det ikke en Kia Soul, men en Land Rover Discovery 3
VW e-Golf 2014 uten VP

magnus600

Wow!!! Det ser fantastisk bra ut!! Bøyer meg i hatten for "vågestykket" i forhold til garanti etc. Skriv gjerne litt mer om hvordan dette fungerer i praksis, f.eks på dårlig vei, over fartshumper, svinge, med full nyttelast etc.
2015 e-Golf Night Blue

-Aleks

Dette går ikke utover garantien foruten fjærene som man må henvende seg til leverandør av senkefjærer ved problemer med disse.

mihkku

For meg ble det akkurat for mye da vi har en ujevn vei som bilen skal kjøres litt på også, så er redd for å skrape under, men så bra ut! Har hatt 30mm før og synes det er perfekt senk på de fleste biler. Er bare spent hvor mye lavere bilen blir med R-line skjørtene

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA