Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp til å sette pris på salg av bil?

Startet av HelectriC, onsdag 18. februar 2015, klokken 18:49

« forrige - neste »

nilskt

Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Capt

Blir ikke batteriene ødelagt om bilen alltid skal stå klar med 100%?
E golf med v/pumpe mai 2015
Outlander HPEV feb 2017

HelectriC

Sitat fra: Capt på fredag 06. februar 2015, klokken 23:05
Blir ikke batteriene ødelagt om bilen alltid skal stå klar med 100%?

Det er ikke 100%, mest mulig som man får ladet er under 100% av batteriet, det er allered bygget in en buffer. Når vi vanlige brukere lader til "100%" betyr det egentlig lavere (vet ikke nøyaktig, men 80-90%). Dette betyr da at det ikke er noe problem å lade så mye som mulig. MB Electric Drive har en range funksjon der du kan lade opp til batteriets faktiske 100%, dette er da noe man ikke bør gjøre alt for ofte og hadde man gjort det hver dag så vil batteriet ta skade på sikt (tillegges kan dog at garantien gjelder likevel;-)
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

ea

Har forsøkt å starte forvarming med appen noen ganger. Synes ikke bilen blir særlig varm. Noen ganger hører jeg viftene (særlig varmepumpevifta!) gå når jeg kommer ut, andre ganger ikke. Noen som vet hvor lenge varmeapparatet går etter at det er startet forvarming via app? Er det noen mulighet til å endre lengden på forvarmingen?

Råde

Sitat fra: ea på søndag 08. februar 2015, klokken 20:38
Har forsøkt å starte forvarming med appen noen ganger. Synes ikke bilen blir særlig varm. Noen ganger hører jeg viftene (særlig varmepumpevifta!) gå når jeg kommer ut, andre ganger ikke. Noen som vet hvor lenge varmeapparatet går etter at det er startet forvarming via app? Er det noen mulighet til å endre lengden på forvarmingen?
Basert på erfaring og fritt fra hukommelsen etter den ene gangen jeg kastet et blikk på instruksjonsboka:
15 min uten tilkoblet strøm.
30 min med tilkoblet strøm.
Har ikke sett noe sted om man kan endre. Det hadde vært genialt.
e-Golf | X75D

Golfen

E golf har et batteri på 26,5kw/h som vi får lov til å disponere 24,2kw/h av. Ettersom jeg har hørt må noe av denne energien befinne seg i bunnen ettersom lithium ion cellene ikke kan tømmes helt. Det skal være en form for elektronikk i batteriet som ikke tillater total utlading. Ettersom et batteri har selvutlading må man sannsynligvis plassere noen prosent i bunnen slik at batteriet ikke tar kvelden  ved vanlig tomkjøring av batteriet. Så av de 10% vi ikke disponerer tipper jeg halvparten er i bunnen, og halvparten i toppen, men jeg skulle gjerne hatt det eksakte svaret. Jeg tar imidlertid høyde for at et fullt batteri kan være så mye som 95% oppladet. Settes batteriets nedre grense til feks. 80% regner jeg med at batteriet er 75% ladet totalt sett.

Sidewinder

Jeg ble fortalt at den ekstra kapasiteten batteriet hadde var noe de kunne aktivere hvis batteriet nærmet seg
grensen for garantien på 160.000.
Tanken er jo god for VW sin del...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA